Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: -=Guild Wars Spam=-  (läst 345383 gånger)

0 medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: -=Guild Wars Spam=-
« Svar #1575 skrivet: 2012-09-01, 16:11:31 »
Och Guild Wars 1. Och ytterligare ett litet antal spel. ;)
Ta en titt på hans Wikipediasida för att se alla spel, listan är halvlång...
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeremy_Soule

Edit: Såg att han även gjort musiken till MoP. Första WoW-spelet han skrivit till.

För övrigt, för den som vill få bekräftat att MoP är bäst och gör allt bättre än GW2, inklusive grafik och geargrinding (för ALLA vill ha geargrinding, allt annat är idioti), kan läsa tidningen Level's "artikel" om GW2.

guest1645

  • Gäst
SV: -=Guild Wars Spam=-
« Svar #1576 skrivet: 2012-09-03, 06:15:24 »
Kanske inte helt oväntat så jobbar man för tillfället 24/7 på Arena Net för att lösa de problem som finns, Trading Post, scamming-försök och liknande.
Om man vill veta vad som just nu är fokus samt vad listan av saker ANet jobbar på innehåller så uppdateras varje natt denna sida:
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Game_status_updates

Har man problem med Email authentication eller att man inte kommer åt sitt konto p.g.a. ny IP så finns länkar för att man ska få förtur hos customer service på Update-sidan. Även så om man blivit hackad.

Citera
Trading Post
We're still working on expanding the Trading Post's capacity to handle the huge volume of requested trades. We had the Trading Post down for maintenance earlier today but currently it's online and available to all players. We're still working on some issues, in particular buy and sell commands sometimes appearing to hang although they actually succeeded. We know the Trading Post is a big part of the game and we're working around-the-clock to restore full functionality to all players.

Citera
Worlds & Overflow
We created three new worlds in each data center this week, and are periodically increasing the capacities of existing worlds as necessary to handle all the new players coming into the game.
During this initial surge of high concurrency, and especially while most characters are low-level and thus playing in the same starting areas, it's common for players to be directed to overflow servers. To play with a friend on a different overflow server, form a party together, then right-click on the friend's portrait in the party list and click "join". We expect the use of overflow servers to naturally subside as players spread out more through the world.

De har även en liten avdelning för GM-relaterade aktiviteter. ;)
Citera
GM Actions
Here's a summary of recent GM actions to police the game. In the past 24 hours we permanently banned 292 accounts for RMT-related botting and spamming, and suspended 23 accounts for using very offensive language or names.

guest1645

  • Gäst
SV: -=Guild Wars Spam=-
« Svar #1577 skrivet: 2012-09-03, 13:03:24 »
Någon skickade mig en ring igår. Eftersom mitt minne är obefintligt och jag lyckades slänga mailet, kan denna uppge sin karaktärs namn i spelet så jag kan återbetala?

Har dessutom en hel bunke ringar och örhängen om någon är sugen, eftersom jag inte får lov att komma åt Trading Post till skillnad från andra i guildet. Så nu blöder jag pengar, resurser och utrymme när jag craftar. :(

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: -=Guild Wars Spam=-
« Svar #1578 skrivet: 2012-09-03, 14:31:20 »
Någon skickade mig en ring igår. Eftersom mitt minne är obefintligt och jag lyckades slänga mailet, kan denna uppge sin karaktärs namn i spelet så jag kan återbetala?

Har dessutom en hel bunke ringar och örhängen om någon är sugen, eftersom jag inte får lov att komma åt Trading Post till skillnad från andra i guildet. Så nu blöder jag pengar, resurser och utrymme när jag craftar. :(

Kommer vissa åt trading post?

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: -=Guild Wars Spam=-
« Svar #1579 skrivet: 2012-09-03, 14:38:30 »
Verkar vara upp o ner det där, härom dagen hade jag TP men ingen annan,,sen försvann min o andra fick ^^
Förhoppningsvist löser de det för alla inom kort.
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

guest1645

  • Gäst
SV: -=Guild Wars Spam=-
« Svar #1580 skrivet: 2012-09-03, 16:04:46 »
Enligt ANet själva så får drygt 15% av användarna TP för testning med jämna mellanrum. Planen är att de ska öka antalet hela tiden, men mest varit att olika har fått det vid olika tillfällen.

Känns som om de förhalar med förhoppningen att antalet spelare ska sjunka, en filosofi jag tycker suger rejält för en så viktig sak som TP.

guest3469

  • Gäst
SV: -=Guild Wars Spam=-
« Svar #1581 skrivet: 2012-09-03, 16:22:04 »
Jag är i samma båt som du Felladin.
En båt full med low lvl ringar, örhängen & trinkets.
Så om någon behöver lite bling, kom till kajplats 5.
Eller kontakta mig på annat sätt.
Helst innan båten sjunker......... :help

//Snow

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: -=Guild Wars Spam=-
« Svar #1582 skrivet: 2012-09-03, 16:25:05 »
Jag läste en högre siffra än 15% och har sett många poster om att folk kommer åt TP intermittent (betyder ojämnt återkommande). Har själv kunnat titta på TP men lyckades aldrig sälja något. Igår så var TP nere för maintenance igen. :cartman

Läste i någon av dina länkar Felladin, att TP var ett prioriterat område att fixas. TP räknas som en viktig del i spelet.
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: -=Guild Wars Spam=-
« Svar #1583 skrivet: 2012-09-03, 17:45:25 »
Samtliga 5 gubbar jag har behöver ringar o bling bling, så kasta på mig hellre än att dumpa isf =)
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: -=Guild Wars Spam=-
« Svar #1584 skrivet: 2012-09-06, 08:06:02 »

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: -=Guild Wars Spam=-
« Svar #1585 skrivet: 2012-09-06, 16:10:03 »
Extremt bra tipslänk DeadHead!  :thumb

:bow
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: -=Guild Wars Spam=-
« Svar #1586 skrivet: 2012-09-06, 17:18:03 »
 :stupid Den var riktigt bra. Kräver nog en ny tråd + klistring. :)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: -=Guild Wars Spam=-
« Svar #1587 skrivet: 2012-09-06, 18:03:17 »
[...]sett många poster om att folk kommer åt TP intermittent (betyder ojämnt återkommande). [...]

Tack för ordlektionen, men... om du ändå skriver båda varför inte bara skriva betydelsen med en gång? ;)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: -=Guild Wars Spam=-
« Svar #1588 skrivet: 2012-09-06, 19:13:28 »
Vista's i det här spelet ger mig ofta starka associationer till gamla suveräna spelet Black & White! :)

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: -=Guild Wars Spam=-
« Svar #1589 skrivet: 2012-09-06, 19:32:35 »
@Bråthen Jo, det skulle jag kunnat men det blir inte "mitt" språk då. Då går jag hellre in i efterhand (vid korrekturläsningen) och förtydligar med en parentes. Jag tycker det är roligt och bra med ordrikedom, inom rimliga gränser naturligvis. :)

/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

 

Senaste inlägg