Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: köp-knep  (läst 3846 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
köp-knep
« skrivet: 2004-10-19, 16:16:01 »
Jag vet inte hur ni gör, men ibland så hittar man en lirare på transfern som man bara måste ha, speciellt nu i början när man ska fylla på i träningsleden och förstärka med nytt blod

ett stort problem då är ju att den skrala kassan sätter stopp. man har bara pengarna som står inom parantes pus 2 mille som man får låna från HT att röra sig med. räcker inte detta kan man ju alltid försöka sälja någon av sina spelare. men hey, då får man ju inte in bud förns om kanske 3 dagar, o jag som behöver pengarna om 2 timmar

ett trix e då att be en kompis att lägga ett tidigt bud på sin kille så att man därmed kan disponera dom pengarna för att köpa sin nya spelare med. nu gäller det att ha nån polare som litar på och som har lite flis undanstoppat..och det gäller att lägga ut spelaren till ett sånt pris att någon annan garanterat bjuder över sin kompis sen

aja, jag har både ställt upp och fått hjälp med detta och kan va bra sista minut lösning  :thumb

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
köp-knep
« Svar #1 skrivet: 2004-10-20, 11:29:55 »
Ok, har provat min lycka en del på köpmarknaden, och det är inte lätt. Har ni nått bra knep för att hålla koll på de bud ni lagt? Jag hittar ibland spelare som verkar som stöpta för PreuÃ?en, men efter att budet är lagt så slinker nån in och höjer och så får jag leta efter honom med några minuter kvar till deadlinen, oftast missar jag honom då s a s.

tips?

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
köp-knep
« Svar #2 skrivet: 2004-10-20, 11:34:19 »
du kan bokmärka dom, om du har supporter

eller så lägger du ett bud och när någon annan bjuder över så får du upp ett meddelande i "Mitt Hattrick" (längst upp i vänstermenyn). där det står vem som bjudit över o på vem osv.

annars kan en liten papperslapp med olika deadlines va att rekomendera ;)

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
köp-knep
« Svar #3 skrivet: 2004-10-20, 11:44:52 »
Jo, kör med papper på det mesta just nu, halva väggen sitter fulla med laguppställningar, planeringar, taktiker, spelartrupp, träningsplaneringar, ekonomiska prognoser....känns som om man blivit konsult! :D

guest186

  • Gäst
köp-knep
« Svar #4 skrivet: 2004-10-20, 14:53:26 »
Haha känner igen det där med papper. Hittar fortfarande papper lite här och var i lägenheten sen uppstarten av laget. Tilläggas bör, att jag flyttat 2 ggr efter det :)
Supporter kommer lösa dina problem med buden.

På tal om det där med transfern. Jag har tillräckligt med flis i kassan för att kunna lägga ett startbud på vilken spelare som helst. Bara att ni hojtar till!

guest3

  • Gäst
köp-knep
« Svar #5 skrivet: 2004-10-20, 15:29:34 »
Att detta knep skulle funka låter såååå konstigt. Det gör det i alla fall inte om man ska göra en gubbe till tränare. Då räknas enbart hur mycket pengar man hade vid förra ekonomiuppdateringen.

:cartman :cartman :cartman

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
köp-knep
« Svar #6 skrivet: 2004-10-20, 16:03:05 »
Citat från: Cartman
Att detta knep skulle funka låter såååå konstigt. Det gör det i alla fall inte om man ska göra en gubbe till tränare. Då räknas enbart hur mycket pengar man hade vid förra ekonomiuppdateringen.

:cartman :cartman :cartman


andra regler när det gäller köp av gubbar, fråga mig inte varför för de vet ja inte..bara e så :)

guest34

  • Gäst
köp-knep
« Svar #7 skrivet: 2004-10-21, 11:11:11 »
Citat från: RythmDivine
Jo, kör med papper på det mesta just nu, halva väggen sitter fulla med laguppställningar, planeringar, taktiker, spelartrupp, träningsplaneringar, ekonomiska prognoser....känns som om man blivit konsult! :D


Konsult?
Planeringar och taktiker?
"spelar trupp"?

AFC Preussen spelar i Div VIII.258 är ju ett kodnamn för Panzergruppe VIII.258 som är mobiliserad vid den polska gränsen!!

Nu är vi dig allt på spåret!!

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
köp-knep
« Svar #8 skrivet: 2004-10-21, 14:44:05 »
Schh...säg det inte högt, men vi ska befria PreuÃ?en från ryssar och polacker!  :quiet

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
köp-knep
« Svar #9 skrivet: 2005-01-02, 13:26:06 »
Fråga:

När efter uppehållet är det priserna brukar vända uppåt igen?

Jag sitter på en ena SUare som är för gammal för att vara TO han har bra kondis som ska upp i uppehållet.
Eftersom jag har rätt risig ekonomi så vill jag ha så mycket som möjligt för honom så jag undrar när det är som bäst att lägga ut honom. jag antar att de flesta lag har rätt risig ekonomi de första veckorna så då kanske det inte är så bra att sälja.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest3

  • Gäst
köp-knep
« Svar #10 skrivet: 2005-01-02, 17:05:17 »
Svårt att svara på IMHO.

En mittfältare med bara "bra" kondis kostar nog lika mycket nu som de gör med kondisträning i uppehållet. Det är ju många som vet att de ska köra kondisträning och därför letar efter såna nu.

Själv sålde jag ju en back för 25% över marknadspris så jag tycker priserna verkar ganska lika nu som i början på en säsong.

 

Senaste inlägg