Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Nyförvärv  (läst 1791 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
Nyförvärv
« skrivet: 2006-08-28, 20:51:19 »
Har på senare tid köpt in 2 halvdyra nyförvärv och tänkte bara dela med mig av sånt jag kommit fram till under processen :)

  • Köp bara svenskt! Handlar inte om någon rasism utan bara rent krasst ekonomiskt tänkande, 20 % i löneförhöjning blir mycket efter ett tag.
  • Köp vid rätt ålder! Du ska kunna ha nytta av spelaren många säsonger. Samtidigt får de inte va för unga så du riskerar konkurrens från köpare som vill träna honom vidare. 22-23 lagom enligt mig.
  • Kolla rutinen! Rutin ska inte underskattas då den höjer dina spelare avsevärt. Inget skoj att få en nyinköpt 25åring som bara har spelat träningsmatcher och har usel rutin. Helst dålig eller bättre.
  • Inga onödiga biförmågor! Helst ska spelaren va så "ren" som möjligt. Kondition och framspel kan vara bra på alla, men resten ska beroende på spelartyp va som högst dålig.
  • Specialitet. Kan vara bra och dåligt beroende på väder och position. Står om i reglerna och kan vara bra att läsa på, nickskickliga är alltid trevligt.
  • Ha tålamod! Deadlines vid fel tid? Nån med större plånbok som bjuder? Internet som precis dog? Lugnt, det finns massor med likvärda spelare så bara luta dig tillbak och söka efter nya.

Synpunkter, kommentarer eller egna erfarenheter?! Allt är välkommet  :supporter

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
SV: Nyförvärv
« Svar #1 skrivet: 2006-08-28, 20:57:20 »
Bara för att visa hur min scoutning gått så kan jag stolt presentera min 2 nyförvärv. Och nej, har inte följt mina råd till punkt och pricka, men det beror i stort sett bara på den sista punkten. Brist på tålamod!!!

Samuel Hallander (64157430)   
22 år, fenomenal form, frisk 
En genomsympatisk kille som är eldfängd och hederlig.
Har dålig rutin och hyfsad ledarförmåga.

Specialitet: Nickskicklig

Nationalitet:  Sverige 
Total förmåga (TSI):   36 200
Lön:  114 000 kr/vecka 
Ägare:  Gidde boneknäckers 
Varningar:  1 
Skador:  Frisk 


Kondition:    fenomenal   Målvakt:    katastrofal   
Spelupplägg:    dålig   Framspel:    enastående   
Ytter:    himmelsk   Försvar:    bra   
Målgörare:    hyfsad   Fasta sit.:    dålig   


Anders Johansson (45430934) 
23 år, enastående form, frisk 
En kontroversiell person som är balanserad och hederlig.
Har dålig rutin och dålig ledarförmåga.

Specialitet: Kraftfull

Nationalitet:  Sverige 
Total förmåga (TSI):   69 040
Lön:  356 200 kr/vecka 
Ägare:  Gidde boneknäckers 
Varningar:  0 
Skador:  Frisk 


Kondition:    fenomenal   Målvakt:    katastrofal   
Spelupplägg:    titanisk   Framspel:    enastående   
Ytter:    usel   Försvar:    usel   
Målgörare:    dålig   Fasta sit.:    bra   


Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Nyförvärv
« Svar #2 skrivet: 2006-08-28, 21:06:07 »
:goodposting

Mycket bra och tänkvärda ideer där. Jag kan skriva under på nästan samtliga. I ditt fall så tjänar ju både yttern och innermitten en hel del på sitt fina framspel, men för lag med lite mindre plånbok än Gidde kan jag direkt berätta att det ofta kostar mer än det smakar att få fina biförmågor, även om de är så låga som enastående.

Vad gäller svenska spelare så satsar jag mer och mer på att byta ut min trupp mot svenskar och bjuder så gott som enbart på dessa. För min del rör det sig om rätt stora belopp/säsong och för topplag med löner i miljonklassen blir detta ofta avgörande.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

 

Senaste inlägg