Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Snart är det dags...  (läst 5483 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Snart är det dags...
« Svar #15 skrivet: 2008-06-29, 15:01:46 »
Jag känner att jag vill börja låta som Johnny Hazard (när han är arg/upprörd över något, eller då det stått något om ett barnamord i tidningen), "Ta ett gevär och mula dem" etc.

Det där tar jag som en personlg förolämpling, ödlan. Det är trots allt jag som har en argsint smiley uppkallad efter mig ( :rythm ), och det är jag som är forumets inofficielle Bad Guy. Allt medans Johnny mest är en trevlig prick.  :cartman :D

@Sambuca, du glömmer bristen på mat i takt med att matpriserna drar iväg. Jag antar att jag inte är den enda som noterat att det blivit dyrare? Tänk då på de stackarna i Swakopmund, Grootfontein, Ugaduguh etc som inte har det finansiellt så bra som vi...

guest466

  • Gäst
SV: Snart är det dags...
« Svar #16 skrivet: 2008-06-29, 17:59:58 »
Ja bristen på mat kommer bli påtaglig. Ska man tänka långsiktigt, sådär 15-20 år framåt, så är det dags att flytta till landet nu. Man kan få en schysst gård med några hektar mark för en 3 miljoner eller så, då har man så att man kan odla egen mat och föda upp djur. 3 milj är ju inga pengar för stadsbor lixom, sälj radhuset/lägenheten o flytta! Det kommer bli trångt och otäckt i stan när folk inte har mat för dagen... Dessutom kommer folk att i det läget, ge vad som helst för att komma bort från stan, bostadspriserna på landet kommer gå upp liksom i stan kommer de gå ner. Så det är dags nu... sen har jag inte möjlighet att göra det själv just nu... :(

Jag tror att u-länderna kommer klara denna omställning relativt bra, med tanke på deras redan dåliga levnadsvillkor. Det är vi västerlänningar med vår höga levnadsstandard och högteknologiska livsstil som kommer lida mest.

The Money Masters är en grymt bra film, man måste förstå hur 'fractional reserve banking' fungerar för att ens ha en chans att förstå hur världen fungerar.

Vi kanske kan starta ett OG-kollektiv på landet? LAN-party varje helg! Den som vinner helgens tornering slipper mjölka korna veckan därpå!  :banana Inte för att jag e kommunist :doubt för det är jag fan inte, men det vore jävligt fräckt!

Utloggad Bishonen

  • Bloodlord
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 396
  • Spankin the monkey since 1977
SV: Snart är det dags...
« Svar #17 skrivet: 2008-06-30, 00:52:34 »
Men holy freaking crap!!

Har hittills aldrig känt mig tvungen, eller ens lockad, att spränga någonting i protest mot makthavares övergrepp mot befolkningen men nu börjar det fanimej närma sig. Man vill ju bara  :puke när man får läsa att samtliga SIFO-undersökningar säger att 52% av sveriges befolkning inte ville ha FRA-lagen och bara 20-30 någonting var för den och samma dag röstar regeringen igenom skiten. Skall hela sveriges befolkning behöva rösta på piratpartiet för att få en ändring på detta?

Hoppas att det finns tid på WCL att ta en stund för att diskutera vad OG kan göra åt saken för någon form av motstånd mot detta måste det ju finnas. Hur fan sveriges regering kan ta ett sådant beslut utan folkomröstning är för mig en gåta. Fast å andra sidan vet vi ju hur det gick med kärnkraften trots att Svensson vart med och fick bestämma.

Fan och helvete vad lack jag blir.
-I'M IN UR [noun] [verb]ING UR [noun]

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Snart är det dags...
« Svar #18 skrivet: 2008-06-30, 19:42:07 »

guest466

  • Gäst
SV: Snart är det dags...
« Svar #19 skrivet: 2008-06-30, 22:23:56 »
Detta följer samma mönster som VK2. Invaderar USA Iran så är det definitivt slutet på USA som demokratisk stat.

 

Senaste inlägg