Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hissa & Dissa - Filmtips  (läst 79410 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #105 skrivet: 2007-09-10, 08:55:45 »
Perfume: The Story of a Murderer   (IMDB)

En riktigt bra film om än enormt störande.
Enligt IMDB är det en Crime / Drama / Thriller som utspelar sig i 1800-tals miljö. Fint! En kostymfilm där man ska lösa ett mord och säkert lite kärlek. Passar säkert tanten som en smäck  :thumb
Nu visade det sig nästan vara en rysare som kröp in under skinnet på en (no pun intended)

Jag ger den i alla fall  :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben starka gubbar.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #106 skrivet: 2007-09-10, 09:21:25 »
Eftersom det bara har småpratats om 300 men ingen har betygsatt den så gör jag det nu istället.

Jag såg den i helgen och den var grymt bra! Jag tyckte om ljussättningen, handlingen och att den inte kändes "hollywood-fjollig". Den var rå och mörk men samtidigt med glimten i ögat. Jämfört med Troja och Gladiator så kändes de mera sockersöta. Grönis tyckte att det var främst en "kill-film" men jag håller inte med. Och neeej, det hade inget att göra med att det sprang runt massor av halvnakna karlar i filmen. Det som gjorde att den tilltalade mig var att den var filmad med en sådan teknik att man lätt såg det som hände i de snabba striderna och på ett riktivt vackert sätt... men den tilltalade mig också för att den var spännande hela vägen igenom.

Håller just nu på att gå igenom extramaterialet och det är ruskigt intressant att höra forskarna tillsammans med filmskaparna sitta och prata om vad som vad fiction och inte.

 :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #107 skrivet: 2007-09-11, 20:56:07 »
Inte en film, utan en bra serie: Dexter

Handlar om en kriminaltekniker (surprise, surprise), men serien är bra mycket mer skruvad än CSI då huvudpersonen är seriemördare! Riktigt mörk och depraverad serie, men samtidigt gjort med humor och glimten i ögat!

Jag såg hela första säsongen mer eller mindre i sträck. Jag var lite orolig över att konceptet bara skulle hålla en säsong, men de två första avsnitten av andra säsongen suddade ganska fort bort sådana tvivel. Se den!

:oggubben :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben

guest524

  • Gäst
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #108 skrivet: 2007-09-12, 13:52:27 »
Kikade på SUNSHINE häromdan...   
Riktigt skön,  lite 2001 över den, men inte lika lååångsam. Framförallt inte lika skum i slutet!
Mörk/Dov/Stämningsfull/Ödesmättad... ...blandade lite action med massa thriller...  ...  och, tja, riktigt skön film helt enkelt.

Bonus: bra skådisar, en del oväntade skeenden,   jag kände mig KLART nöjd när jag sett klart. Rekommenderas helt klart för alla som tycker det är OK med Sci Fi    :supporter

Betyget kan bara bli fyra starka  :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #109 skrivet: 2007-09-17, 10:05:49 »
Kikade på SUNSHINE häromdan...   
Riktigt skön,  lite 2001 över den, men inte lika lååångsam. Framförallt inte lika skum i slutet!
Mörk/Dov/Stämningsfull/Ödesmättad... ...blandade lite action med massa thriller...  ...  och, tja, riktigt skön film helt enkelt.

Bonus: bra skådisar, en del oväntade skeenden,   jag kände mig KLART nöjd när jag sett klart. Rekommenderas helt klart för alla som tycker det är OK med Sci Fi    :supporter

Betyget kan bara bli fyra starka  :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben

 :thumb Kan bara hålla med, snyggt filmad och dyster stämning, fast det känns som man sett allt förut i filmer som 2010 och Event horizon. Jäkligt läcker hemsida där man kan utforska skeppet : http://www.sunshinethemovie.co.uk/

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #110 skrivet: 2007-09-17, 11:46:35 »
Dags att dissa lite... :cartman

Inglorius bastards http://www.imdb.com/title/tt0076584/

Något av det sämsta jag någonsin sett. Fattar inte att jag orkade se igenom hela filmen...  :puke

Jag ger den en överkryssad  :fu
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

guest524

  • Gäst
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #111 skrivet: 2007-10-08, 10:18:10 »
Var på förhandsvisning av Pixars nyaste, Rattatouille  (rättstavat? ids inte kolla)
Är kluven
Är ena sidan har genierna på Pixar, som jag är stort fan av, lyckats IGEN att göra en film bättre än det mesta Disney gjort sista decenniet. Å andra sidan är det nog ändå en av deras svagaste filmer...
Jag ber till gudarna, att det inte är Disneys uppköp av Pixar som rört om i grytan, utan bara en tillfällig formsvacka.
Filmen handlar om en kock som inte kan laga mat, men som träffar en råtta som kan! Som vanligt ett udda upplägg à la Pixar (jfr geniala upplägget i Monsters, t e x) som är kul, spännande och ger många goda skratt. Men nånstans saknas kanske det där lilla extra. Är det för att ribban ang. Pixars alster ligger så högt? Hur som helst, Klart sevärd, särskilt om du har barn, men det är som sagt inte Pixars bästa film.
Den får tre STARKA  :oggubben :oggubben :oggubben
PS Den animerade kortfilmen som alltid inleder Pixar på bio, var på ren svenska skitkul i år DS

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #112 skrivet: 2007-10-08, 18:03:24 »
Nu ska vi se...hmmmm...Freedom Writers!
Filmer är otroligt stark och välgjord...massa...massa GRÅÅÅÅÅÅT!!! :cry
Jag & frugan lipa i kapp i nästan två timmar....

En riktigt bra film.....

Helt klart en:  :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben med ett STORT plus efter!!!

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest1435

  • Gäst
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #113 skrivet: 2007-10-08, 23:38:20 »
Dags att dissa lite... :cartman

Inglorius bastards http://www.imdb.com/title/tt0076584/

Något av det sämsta jag någonsin sett. Fattar inte att jag orkade se igenom hela filmen...  :puke

Jag ger den en överkryssad  :fu

Den kommer snart som remake av Q. Tarantino för övrigt.

guest628

  • Gäst
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #114 skrivet: 2007-10-09, 09:53:37 »
Någon som kan tipsa om Resident Evil Extiction?

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #115 skrivet: 2007-10-16, 23:37:27 »
Måste tipsa om Surf's up. Är inte mycket för barnfilmer men då jag inte hade något annat för mig så kunde jag lika gärna ge den en chans. Fastnade för filmen efter en liten stund och den hade riktigt skön känsla blandat med härlig humor och skön musik. För er som har barn i rätt ålder så är denna ett hett val om ni bestämmer er för bio någon helg, eller om man som jag hellre ser den själv så funkar det minst lika bra. :)

 :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #116 skrivet: 2007-10-29, 23:33:46 »

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #117 skrivet: 2007-11-07, 09:23:37 »
http://www.imdb.com/title/tt0389860/

En film med Adam Sandler.

Får  :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben starka av mig!!!!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #118 skrivet: 2007-11-07, 14:06:56 »
Resident Evil Extiction

Jag gillade både No1 & No2 i Resident Evil sviten, och när man nu kommer och ska se No3, var man tveksam, väldigt tveksam om hur filmen skulle vara. Först inga förväntningar alls, men träffade på en polare som def. inte brukar gillar denna typ av filmer, som sa att den vart helt ok....

Var den det.....njaaaeee!
Det måste varit en riktig lågbudgetproduktion. Inga speciella miljöer, inget av det man såg ai de två första filmerna, men en film som man lätt kan slötitta på...

Av mig får den:  :oggubben :oggubben

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest524

  • Gäst
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #119 skrivet: 2007-11-12, 10:32:42 »
...Det måste varit en riktig lågbudgetproduktion...
Fy fan vad sorgligt isåfall, jag ÄLSKAR ettan o tvåan!

 

Senaste inlägg