Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hissa & Dissa - Filmtips  (läst 79379 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #60 skrivet: 2007-06-16, 22:12:56 »
Smokin´ Aces

 :oggubben

http://www.imdb.com/title/tt0475394/

Film á la Quentin Tarantino och Guy Ritchie. Dessvärre försöker den desperat kopiera genrens mästare och faller då i banalitet till en nivå som får en att gäspa. Enda anledningen till en gubbe är att skjutscenerna inte är fullständigt värdelösa. Men jag rekomenderar hellre ytterligare en visning av Lock, Stock and two smoking barrels framför att lägga tid på denna.

guest524

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #61 skrivet: 2007-06-18, 15:29:49 »
FORTSÄTT POSTA,   skitnyttiga inlägg för en film-fetishist! (Ska skyndsamt se Vidocq som jag aldrig hört talas om  :thumb  )

Jag såg NEXT igår med frun, film med Mr Cage.
Oboy, INTE lätt att betygsätta...
En entertainer/artist som kan se 2 minuter in i framtiden, och därför kan påverka sin närmaste framtid hela tiden. Rätt roliga små sekvenser då han flyr från poliser / raggar på en tjej / mm... Eftersom jag är svag för lite udda/annorlunda storys gillade jag de momenten.
Sen innehåller filmen det vanliga med skurkar/badguys och en rätt lam biljakt (till skillnad från den i The Rock!)
Summa summarum får den  :oggubben :oggubben :oggubben

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #62 skrivet: 2007-06-18, 22:24:43 »
Vidocq var en höjdare. Lite spejsad men grymt bra

 :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #63 skrivet: 2007-06-18, 22:42:23 »
 :stupid

Shooter - den nya med en "sniper" som får i uppdrag att kartlägga ev. möjligheter för någon att knäppa presidenten som skall besöka 3 olika städer. Vill inte gå in på handlinen mer, men filmer är underhållande, ganska grabbig, och bra!!! Se den! (observera att jag inte talar om en film som har det tungsta manuset osv)

DD ger;  :oggubben :oggubben :oggubben och en halv!


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest319

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #64 skrivet: 2007-06-19, 00:21:25 »
Pirates of the Caribbean, At the worlds end.  :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben

Underhållande långfilm som dock kräver stor bild och hög ljudvolym. Kan tidvis kännas för lång ibland men det vägs upp av brutalt coola stridscener och humor. Den är något blodigare och brutalare än föregångarna så jag vet inte hur barn under 12 reagerar. Det finns bla en scen i början då dom masshänger människor, där ibland ett barn.

Se den på bio om du har chansen!

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #65 skrivet: 2007-06-19, 07:57:15 »
Pirates of the Caribbean, At the worlds end.  :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben

Underhållande långfilm som dock kräver stor bild och hög ljudvolym. Kan tidvis kännas för lång ibland men det vägs upp av brutalt coola stridscener och humor. Den är något blodigare och brutalare än föregångarna så jag vet inte hur barn under 12 reagerar. Det finns bla en scen i början då dom masshänger människor, där ibland ett barn.

Se den på bio om du har chansen!


Jag skulle nog vilja ta bort en :oggubben bara för att det var mer humor än action... och jag hade förväntat mig en actionfilm. Visst, det var många brutala scener, men jag såg faktiskt inte en enda droppe blod i hela filmen. (Inte ens på svärd som bara någon sekund innan hade körts in i kroppen på någon.) Jag kan kanske ha missat nån scen men mot slutet slog det mig att jag med största sannolikhet inte hade sett nåt blod alls. (Det var under en rätt så brutal fight och i biosalongen fanns det barn under 12 så det var därför jag blev uppmärksam på det.)

Det är inte den bästa av dom tre men det är det ju sällan i en triologi som dessutom är på väg att få ytterligare en uppföljare. Men den är absolut klart sevärd då Johnny Depp återigen gör en strålande insats. Och självklart ska den ses antingen på bio eller på storbildsskärm med bra ljud. (Jag skulle nog vilja se Pirates of the Caribbean som tv-serie.)

guest319

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #66 skrivet: 2007-06-19, 14:29:44 »
(Jag skulle nog vilja se Pirates of the Caribbean som tv-serie.)
:door

guest524

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #67 skrivet: 2007-06-20, 12:39:44 »
Såg Mr Beans semester häromdan.
Gillar man Bean är den småkul, några skratt leverar han. Fast på det hela taget kändes filmen rätt onödig!
Guinness ger två SVAGA  :oggubben :oggubben

Återkommer om en vecka med åsikter om YYIIPPIIEEEKAYYYEEEE Motherf*****
Hämtade just ut premiärbiljetterna    :thumb

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #68 skrivet: 2007-06-21, 08:10:00 »
Om ni någon gång får chansen att se Miami Vice som film... gör inte det. Det är en enda stor besvikelse.

Jag förväntade mig att få höra det gamla hederliga och klassiska introt någon gång under filmen, det kom inte. Det fanns ingen krokodil som husdjur heller.  :rythm

Handlingen var att sonny och crocket skulle slå hål på en knarkliga, som de lyckades med. Sen var filmen över.

Köp hellre dvd-boxen med de gamla hederliga avsnitten från 80-talet om ni vill se Miami Vice. Det är mitt tips.

Bara för att det inte fanns en överkryssad og-gubbe så fick jag göra en själv... :) För mer än så kan jag inte ge den här filmen.

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #69 skrivet: 2007-06-25, 13:13:31 »
Handlingen var att sonny och crocket skulle slå hål på en knarkliga, som de lyckades med. Sen var filmen över.

så tubbs va inte med den här gången?? ;)

Who dares! Wins!

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #70 skrivet: 2007-06-25, 13:59:00 »
:lolabove
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #71 skrivet: 2007-06-25, 20:16:32 »
Ok....

The Marine

En ex-brottare som blivit skådis... eller försöker... En helt ok rulle att slö titta på en bakisdag eller när man e sjuk.
Hyffsade actionscener med en del elaka moves från ex-probrottaren

Tam i handlingen men sjyst action. :oggubben :oggubben


Sen har vi "The Ex" med Zach Braf (JD i Scrubs).
Handlar om en kille som just har blivit farsa och förlorar jobbet. Dom har bestämt att hon ska vara hemma och han jobba så han tar hennes farsas erbjudande om jobb och börjar på ett newage ad-företag. Dom e redigt pinsamma emellanåt. Hans handledare som sitter i rullstol visar sej vara Braf's frus Ex och det blir lite hat och bråk mellan dom.

:oggubben :oggubben :oggubben får den av mej. Redigt rolig emellanåt.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #72 skrivet: 2007-06-25, 20:57:36 »
Handlingen var att sonny och crocket skulle slå hål på en knarkliga, som de lyckades med. Sen var filmen över.

så tubbs va inte med den här gången?? ;)

Ja men du ser. SÅ dålig var filmen... ;)

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #73 skrivet: 2007-06-25, 23:33:19 »
40 year old virgin var faktiskt överraskande kul med lite "american pie" pinsamheter men lite väl lång för en komedi, tappade i tempo ibland.

 :oggubben  :oggubben

guest1512

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #74 skrivet: 2007-06-26, 10:14:45 »
En inte helt ny film, men jag tycker den är riktigt bra.

Garden State (http://www.imdb.com/title/tt0333766/), även denna film med Zach Braf som någon tipsade om tidigare. Han har både skrivit och regisserat filmen själv.
En film lite i samma anda som Eternal Sunshine of the spotless mind (http://www.imdb.com/title/tt0338013/), dock mycket mer verklighetsbaserad.
Detta är inte en komedi, men den har några härliga scener.

:oggubben :oggubben :oggubben :oggubben och en halv :oggubben

 

Senaste inlägg