Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo  (läst 14049 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #15 skrivet: 2021-03-11, 17:45:56 »
Jag ser också fram mot att ha större stash och tabs, men lagom är bäst som vi brukade säga sverige, alla fall förr i tiden.

I julas spelade jag D3 på T10+. I D3 blir man överöst med class-sets och andra sets som bara blir fler med varje säsong. Och så har vi legendarys. Och allt finns i två versioner. Och det finns vanliga gems, skill-gems, craftingprylar, nycklar och diverse andra småprylar. Och spelar man HC ska man helst ha backup-prylar. Jag kan fylla dom max 350 platserna man får i D3 på nolltid. Inga problem alls. Och sedan sitter jag och undrar vilka prylar jag måste slänga istället för att slå monster i skallen.

Jag spelar D2 nästan varje dag nu. D2 är mycket enklare. Man vet vilket set man ska ha och vilket vapen man ska ha. Resten kan man oftast slänga. Vissa runor är bra att ha OM man hittar dom, men annars kan man hiva mycket där också. Jag spenderar mycket mera tid på att faktiskt spela D2 än att titta i kistan jämfört med D3. Den enkelheten är ju en del av charmen med D2. På den tiden då jag hade flera lvl99-figurer så vart det lite trångt med utrymme, men inte alls på samma nivån som D3, inte vad jag kommer ihåg i.a.f. Det jobbigaste som jag minns det var detta ständiga in- och utloggande av åsnor för att föra över prylar, men det slipper man ju i D2R :)

En grej jag hoppas på att dom lägger till i D2R är att man får större chans att hitta prylar för karaktären man spelar precis som i D3, men jag har inte sett något om det ännu.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #16 skrivet: 2021-03-14, 19:24:14 »
Okej, det var länge sen jag spelade både  D2/D3. Sist jag spelade D3 var i Hardcore ett spelmode som verkligen är adrelin rush i, har faktiskt dött 2 gånger men har ändå 10 tal gubbar kört ända till Greater Rift lvl 70. Det var i  våras 2020, jag spelade senaste,  antar det skett många förändringar i D3 sen dess.




Lite coola nyheter för  D2 resurrected -  https://gamerant.com/diablo-2-cut-content-appear-diablo-2-resurrected-weapons-items-enemies-guild-system/?fbclid=IwAR3MeHgzdJm7qR_0ywuYZ0Dh-wf2hAcJZhj9DyHztr48eXWCZ1i4U64RAAU


Jag har inge problem nytt content så länge de är gamla Blizzard north saker som har skapats av dem, men som aldrig släpptes. Det bara adda på =) Guildhalls, och nya monster  :D :thumb
« Senast ändrad: 2021-03-14, 19:26:31 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #17 skrivet: 2021-03-17, 11:31:32 »
Jag har inge problem nytt content så länge de är gamla Blizzard north saker som har skapats av dem, men som aldrig släpptes. Det bara adda på =) Guildhalls, och nya monster  :D :thumb

Det går ju att skapa hur mycket ny content som helst, men då mister man att växla mellan olika grafiklägen. Man kan ju lägga till hela områden, monster, föremål, effekter eller rent av hela expansioner utan att röra den underliggande exe-filen för D2.  Lite ny endgame-content skulle inte skada  :)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #18 skrivet: 2021-03-17, 13:56:08 »
Det går ju att skapa hur mycket ny content som helst, men då mister man att växla mellan olika grafiklägen. Man kan ju lägga till hela områden, monster, föremål, effekter eller rent av hela expansioner utan att röra den underliggande exe-filen för D2.  Lite ny endgame-content skulle inte skada  :)


Det vore  roligt =)  "Uber Butcher  i någon ny cool grotta i Act1 =)  :D   https://www.youtube.com/watch?v=ICvV83ZkD_E
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #19 skrivet: 2021-03-19, 09:32:10 »

https://www.youtube.com/watch?v=ICvV83ZkD_E

Jaha, det är SÅ man "cheesar" ner Butchern. Man kanske skulle ta och testa det :)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #20 skrivet: 2021-03-20, 08:23:01 »
Jaha, det är SÅ man "cheesar" ner Butchern. Man kanske skulle ta och testa det :)


Samma team bakom D2 resurrected kommer säkert komma med en remaster på Diablo1 också =)... Själv har inte spelat diablo1 1998, minns knappt någonting mer typ butcher och town, självklart  legendariska musiken  :bow
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #21 skrivet: 2021-03-20, 14:03:23 »
Jag köpte min kopia här:
https://www.gog.com/game/diablo

Allt man köper på GoG är DRM-fritt.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #22 skrivet: 2021-06-13, 19:40:00 »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #23 skrivet: 2021-09-14, 07:34:49 »
Jag Väcker liv i tråden, Releasen börjar närma sig (23/9  funderar spela ladder karaktär men är det samma dropprate på höga runerna, så känns 4 månader ladder väldigt kort tid och det känns mest stressigt. Dock skulle ladder/seasons inte släppas under releasen så man lär väl hänga i non-ladder ett tag ändå =). Väldigt nyfiken hur hela spelet ser ut, sen är väl lite orolig hur spelet är överig acterna då dem aldrig beta testades? det lär finnas massor av buggar och annat som blizzard kommer behöva fixa..
Klasser är väl lite  kluven på men kommer väl satsa på  Zeal Paladin /  Fire/Cold - Amazon, / Assissins / Shadaw, / Druid Elemental. Efter det tänkte kanske testa  Necromancer :supporter :drink
« Senast ändrad: 2021-09-14, 07:36:26 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #24 skrivet: 2021-09-15, 11:45:16 »
För mig blir det en sorc :) Är dock inte hundra på vilken build ännu.

Tyvärr har jag problem med min dator. Jag gjorde en återställning igår så får vi se om det fixar problemet. Annars kan jag spela på min XBox via crossplay.

Betan kändes väldigt stabil annars. Tror inte att det blir några större problem förutom kanske att man inte kan ansluta sig till euro-servern.

Jag har tagit ledigt veckan efter release-dagen så för mig blir det en hel del lirande  :joystick
« Senast ändrad: 2021-09-15, 11:53:43 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #25 skrivet: 2021-09-16, 07:22:46 »
För mig blir det en sorc :) Är dock inte hundra på vilken build ännu.

Tyvärr har jag problem med min dator. Jag gjorde en återställning igår så får vi se om det fixar problemet. Annars kan jag spela på min XBox via crossplay.

Betan kändes väldigt stabil annars. Tror inte att det blir några större problem förutom kanske att man inte kan ansluta sig till euro-servern.

Jag har tagit ledigt veckan efter release-dagen så för mig blir det en hel del lirande  :joystick


Ikon skulle också köra sorc som första karaktär, build vet jag inte, men ni borde kunna köra olika få brutal dps tillsammans  =). Själv har min dator inte kommit ännu på inet.se men den skulle komma omkring 25 sep-4 oktober vänta se :thumb !


Ikon rekommenderade den här sidan som är riktigt bra  https://d2.maxroll.gg/d2planner/ den här sitter jag laborerar med och det klart måste ha realism i detta också, "Runewords med "Jah, Ber, Ohm, Zod, Wex  runerna  får nog ta med nypa salt.
« Senast ändrad: 2021-09-16, 07:46:01 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #26 skrivet: 2021-09-16, 22:49:35 »
Jag är kluven när det gäller planners. Å ena sidan så är dom ju bra om man vill maximera sin figur, men å andra sidan känns det som att fokusera mer på att vara effektiv än att ha kul. Och som du antyder så kan man nog inte räkna med att få så många av dom där Zod-runorna :)
Spelar man PoE MÅSTE man mer eller mindre man köra via planner, annars blir figuren bara skräp. D2 är ju betydligt enklare än PoE. Jag tror jag kör sorc utan planner, jag kan den figuren ganska bra ändå. Annars var den där sidan bra.

Just nu lutar det mot en sorc med forb och firewall som main. När jag hittar en Wizardspike kör jag upp en nova också. En burizon, en trapassin och nån sorts necro blir det nog också för omväxlingens skull. En hammerdin... kanske. Barb och drood tror jag struntar i helt denna gång.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #27 skrivet: 2021-09-17, 09:33:20 »
Jag är kluven när det gäller planners. Å ena sidan så är dom ju bra om man vill maximera sin figur, men å andra sidan känns det som att fokusera mer på att vara effektiv än att ha kul. Och som du antyder så kan man nog inte räkna med att få så många av dom där Zod-runorna :)
Spelar man PoE MÅSTE man mer eller mindre man köra via planner, annars blir figuren bara skräp. D2 är ju betydligt enklare än PoE. Jag tror jag kör sorc utan planner, jag kan den figuren ganska bra ändå. Annars var den där sidan bra.

Just nu lutar det mot en sorc med forb och firewall som main. När jag hittar en Wizardspike kör jag upp en nova också. En burizon, en trapassin och nån sorts necro blir det nog också för omväxlingens skull. En hammerdin... kanske. Barb och drood tror jag struntar i helt denna gång.


Det sant nu har vi avancerad stats ruta också som kommer erbjuda att hjälpa till pussla ihop alla olika bonusar också på ens items =)... Surt för mig som får vänta 1 vecka extra innan jag kan spela! Vill helst inte spoila mig själv för Act3-5, det är blir nog svårt inte låta bli, då typ sett varenda beta test film känns som   :D :D .



« Senast ändrad: 2021-09-17, 09:36:24 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #28 skrivet: 2021-09-17, 10:02:38 »
Men har du inte kvar den gamla datorn då? Kan du spela PoE på den kan du säkerligen spela D2R på den också.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #29 skrivet: 2021-09-17, 11:51:53 »
Men har du inte kvar den gamla datorn då? Kan du spela PoE på den kan du säkerligen spela D2R på den också.


Jo den är kvar men den är tyvärr helt slut som dator, försökte spela D2 resurrected beta men spelet hängdes flera gånger, kom upp skyltar om minne i datorn,  lyckades spela lägsta inställningarna var inte så skoj då grafiken atmosfären försvann. Jag provade betan hemma hos Ikon på en av hans datorer då flyt på bra =).
Köper snart en dator med 1 TB SSD, 16 gigsram och RTX 3060 12 gigskort kommer D2 resurrected gå bättre med :=)
« Senast ändrad: 2021-09-22, 06:07:09 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg