Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: hjälp med en laptop Asus  (läst 2360 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
hjälp med en laptop Asus
« skrivet: 2018-11-13, 11:03:34 »
Hejsan jag har problem med en laptop Asus på jobbet!


Beskrivning av den att den är 2 år gammal och är inköpt via inet.se 64bit win10.


När man startar datorn så har skrivbordet ungefär som "windows 8 appar meny?? hur ändrar man om så att man ser startmeny med ikoner på skrivbordet istället??  Jag har försökt via grafikinställningar med noll resultat. 


Dessutom så försöker jag installera ny skrivare till datorn, men datorn kan inte hitta USB driven? försökt ladda hem drivrutinerna via webben men den envisas om inte kunna installera programmet?  Vad är problemen med den här datorn?? hehe är de virus i datorn tro? eller systemfel tro??  Kan tilläggas att de är Macfree anitvirus datorn men jag har ingen erfarenhet av de programmet då jag kör mesta dels Nod hemma. 

[/size][size=78%]Tack förhand mvh Baldi  [/size]
[/size]





Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: hjälp med en laptop Asus
« Svar #1 skrivet: 2018-11-13, 18:12:52 »
Jag har inte WinX, men om jag inte visste hur jag skulle göra skulle jag guggla eller söka på U2b. Typ:
https://www.youtube.com/watch?v=D-C7eCY1Qy8

Skrivarn är lite svårare. Är det en .exe fil du försöker köra igång för att installera? Är det rätt drivrutiner du har laddat ner? I gamla Windows kan man klicka på egenskaperna för printern och sedan drivrutiner, och sedan uppdatera och sedan "have disc" eller nått liknande.

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: hjälp med en laptop Asus
« Svar #2 skrivet: 2018-11-14, 10:22:34 »
Jag har inte WinX, men om jag inte visste hur jag skulle göra skulle jag guggla eller söka på U2b. Typ:
https://www.youtube.com/watch?v=D-C7eCY1Qy8

Skrivarn är lite svårare. Är det en .exe fil du försöker köra igång för att installera? Är det rätt drivrutiner du har laddat ner? I gamla Windows kan man klicka på egenskaperna för printern och sedan drivrutiner, och sedan uppdatera och sedan "have disc" eller nått liknande.


Jag får prova det tack =)
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg