Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Ventrilo vs. Teamspeak  (läst 1690 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest562

  • Gäst
Ventrilo vs. Teamspeak
« skrivet: 2005-12-27, 11:06:10 »
Har själv aldrig provat Ventrilo men min bror sam alltid tidigare kört TS har sen någon månad börjat spela med ett gäng som alltid kör Ventrilo och säger att det är mycket bättre ljud där.

Vet ju att OG kör både och och undrar lite om det bara blivit såhär eller om det finns kunskap och tankar om vad som är bättre.

Har lagt denna post under BF2 då det är det spelet jag spelar på TS och då alltså undrar varför vi inte kör Ventrilo när vi spelar.

/CannonFoo

guest253

  • Gäst
Ventrilo vs. Teamspeak
« Svar #1 skrivet: 2005-12-27, 12:51:46 »
...har vi inte redan haft ett par trådar om detta? :hm

Nej, skämt åsido. De olika divisionerna har ju poppat upp lite då och då, och ibland har det redan varit etablerat med ett av programmen. Sen har vi helt enkelt aldrig kunnat enas om ett av dem. Personligen ser jag det lite som en styrka att vi har båda. Vi spelar många spel, och skulle vi endast använda ETT program skulle vi inte höra vad våra medspelare säger pga att folk hoppar in och ut hela tiden. Dessutom så kan vi när som helst hoppa in på en annan klans TS eller Vent vid tex friendlys utan att vi behöver sätta oss in i ett helt nytt program. Och vice versa.

 ;) Detta är min uppfattning av svaret på din frågeställning. :cartman

 

Senaste inlägg