Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Varför heter du så ?  (läst 97522 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Varför heter du så ?
« Svar #195 skrivet: 2013-11-09, 16:02:08 »
Varför krångla till det ->

J - Jan R - Roger T - Thellbro

JRT, har varit med i snart 20 år.

Jag tyckte det var lite krångligt :p
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Varför heter du så ?
« Svar #196 skrivet: 2013-11-09, 16:26:37 »
Me to  :stupid







 :tease

Utloggad Striker

  • Spädbarn
  • *
  • Antal inlägg: 8
SV:
« Svar #197 skrivet: 2014-01-07, 08:48:19 »
Det var på bf1942 tiden crashlandade i ett gäng med fi med mitt plan. Bowling strike - Striker. Fast nuförtiden så flyger man så dåligt så i bf4 heter jag OnkelBernie.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
<a href="http://www.enjin.com/bf3-signature-generator" alt="bf3 forum sigs">[/url]
Never run from a sniper , you only die tired.

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Varför heter du så ?
« Svar #198 skrivet: 2014-02-13, 12:46:04 »
WackoBravoNiner...Jag var på FN-tjänst i Bosnien -96 och när någon ur gruppen drog ut på patrull så använde vi Niner som callsign ex. Foxtrot Alpha Niner. Senare på nästa mission i Kosovo så hette min grupp Echo Bravo, vi i gruppen var lite...wacko...så gruppen fick smeknamnet Wacko Bravo, så därför kände jag att det var självklart att heta det (i BF3 - "GoNzOnite", Gonzo var upptaget så därför lades nite till, det var efter Flying dogs grymma porter Gonzo imperial porter  :thumb )

Viktigt det här med namnen ha ha ha.
(John)
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Varför heter du så ?
« Svar #199 skrivet: 2014-02-13, 13:08:49 »
ahhhh....Så numera är ditt callsign "WrapsTacoDiner"!!!!



Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Varför heter du så ?
« Svar #200 skrivet: 2014-02-13, 14:29:56 »
Oh reheheheheally...
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Wicerd

  • =[OG]=Medlem
  • I målbrottet
  • **
  • Antal inlägg: 84
SV: Varför heter du så ?
« Svar #201 skrivet: 2014-02-25, 19:04:57 »
Wicerd:
Det var i slutet på 90-talet. Satt med 33k-modem eller om det var 56k då och fick höra om mIRC (irc) och att Tidaholm hade en egen kanal med en egen bot! Skitcoolt tyckte man då =) Var ju tvungen att ha ett coolt nick. Jag spelade mycket Final Fantasy då och var mäkta imponerad av Wizards. Den dagen jag skapade mitt mIRC nick var jag helt övertygad om att det stavas som det låter (trodde jag då) så då blev det wicerd. Jag körde med Wiz ett tag efter att alla undra vad en "wicerd" är?
"Tänk att jag är så smart! Det är ju orättvist mot alla andra" Hertig Torulf - Bumbibjörnarna

Utloggad SuperTed

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 899
SV: Varför heter du så ?
« Svar #202 skrivet: 2014-02-28, 21:32:49 »
Skön story Wicerd, nu blev det väldigt lätt att komma ihåg ditt nick  :thumb

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Varför heter du så ?
« Svar #203 skrivet: 2014-02-28, 21:40:36 »
Wicerd:
Det var i slutet på 90-talet. Satt med 33k-modem eller om det var 56k då och fick höra om mIRC (irc) och att Tidaholm hade en egen kanal med en egen bot! Skitcoolt tyckte man då =) Var ju tvungen att ha ett coolt nick. Jag spelade mycket Final Fantasy då och var mäkta imponerad av Wizards. Den dagen jag skapade mitt mIRC nick var jag helt övertygad om att det stavas som det låter (trodde jag då) så då blev det wicerd. Jag körde med Wiz ett tag efter att alla undra vad en "wicerd" är?

he he he, jag har sett dig som Wikard...
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

guest5229

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #204 skrivet: 2014-05-18, 16:04:17 »
Har alltid blivit kallad Tjabo sen den dagen ja föddes. De va min far som sa de att den där ser ut som en Tjabo men de tillät inte mor mon att ja skulle heta så de blev det ett smeknamn som ja alltid blivit kallad sedan dess. Sen va de bara att lägga till några nollor istället för ett o :thumb

Utloggad ZaNt0s

  • =[OG]=Medlem
  • Börjat gymnasiet
  • ***
  • Antal inlägg: 113
SV: Varför heter du så ?
« Svar #205 skrivet: 2014-09-07, 13:04:07 »
Hur jag fick mitt första namn "eXtreme_StOrM" för BF3 vet jag inte riktigt.. Jag körde mycket med X3M, eXtreme, Xtreme, eXtr3me osv då nicket ofta var taget även på hemsidor osv.. Så det har följt med. Vad Storm kom ifrån vet jag inte men det känns som om det var något som "lät coolt" :P

För ish 1 vecka sen kände jag att jag ville byta namn då det jag hade var så långt och bara drygt och uttala, egentligen så var det min aktivitet i OG's TS som fick mig att vilja byta, för jag presenterade mig alltid som "Stormen" så kände väl att namnet var lite överdrivet långt när jag ändå inte använde hela..

Och när jag väl satt för att byta så var många upptagna och så kom jag att tänka på en hund vi hade förr som hette Zantos.. Och där av mitt nya nick, tillklatschat med lite små och stora bokstäver och en nolla istället för o ;) Lamt ja, men hunden var typ min, då han alltid var hos och med mig.. =)

Utloggad ZanXoo

  • =[OG]=Medlem
  • Första orden
  • *
  • Antal inlägg: 32
  • Gameaholic
SV: Varför heter du så ?
« Svar #206 skrivet: 2014-09-09, 16:19:08 »
hmm.. varför heter jag ZanXoo..

tjaa..

världens bästa film någonsin, "Hackers" och de 2 huvudpersonerna I den hade nick "Zero Cool" och "Acid Burn" vilken var väldigt coolt.. (på den tiden).

då skaffade jag mig nicket Zero trace, (vilket jag var rätt nöjd med och hade rätt länge.. sen så verkade det bli vanligt då det var svårt att skaffa konton I olika spel med det nicket.. då det började poppa upp andra som valde samma namn..

I Wow sen så hade jag en uppsjö av olika char names, men de flesta hade Z eller X I sig..

så för att ha ett namn som var "lite likt mitt gamla nick" men endå inte vanligt, och för att koppla mot mitt intresse I Anime/japan så fick det bli ZanXoo.

" border="0

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV:
« Svar #207 skrivet: 2014-09-09, 17:52:15 »
När jag var ung och dum tyckte jag att det var coolt att klottra. Ja jag är från förorten. Polarens storebrorsa gick under tagen omen vilket jag som ung och dum tyckte var coolt. Han vart sedan vuxen och la av med det lika så jag då jag gick över till att panga CS istället. Började nicka omEn då. Men eftersom att omEn är ett så jävla vanligt nick fick jag ändra lite på det. Då sydamerikaner älskar att sätta "ito" efter allt gjorde jag samma sak.

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Varför heter du så ?
« Svar #208 skrivet: 2016-07-29, 19:40:20 »
Varför byter jag nick så sablarns "ofta"?  :cartman

Ja, Gonzonite var det första som sagt, WackoBravoNiner" sedan, och Wacko, och W4KKO (worst so far)

WackoBravoNiner way för långt, Wacko...mnja, det är ju inte WackoBravoNiner med den grundtanken, jag är fett no wacko...så rackarns påhittig är jag att jag satt JP som mitt nick, det får gå från nu, vill Admin ändra på Forumet så gört.

(JP = John Pettersson)

STEAM - =[OG]=JP
UPLAY - =[OG]=JP

Men jag lyssnar till Wacko, jag har hört att gamla romdrickande Pirater inte kan lära om sig.

... :hm skulle jag kanske ha...=[OG]=Velarn...

Wa...hrm..JP over and out.
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Varför heter du så ?
« Svar #209 skrivet: 2016-08-08, 12:51:01 »
 :sleep

;)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

 

Senaste inlägg