Immersit har inget direkt med VR biten att göra utan är enheten som skakar och tiltar soffan helt synkat till antingen spel (PC, PS3, XBox) eller helt synkat till filmer.
Den har med att få kroppen att känna sig som man är "där" att göra.
Vill man använda den tillsammans med ett VR headset i så går det alldeles utmärkt att ta på sig ett Oculus rift, HTC vive eller Playstation VR och få "perfekt" 3D i ett flyspel med stolens rörelser synkat med hur flygplanet beter sig t.ex.
För min del blir det för film. T.ex se "gone in 60 seconds" och soffan tiltar bakåt när bilen axar, framåt när den bromsar osv. Ser du t.ex "Finding Nemo" så svajar den som om du vore i en båt när du är i båten. Om motion kodningen görs välgjort så blir det synkar med vågors inverkan på båten m.m Allt för att ge mer inlevelse av att man är där.
Den stödjer dels att man laddar ner deras motion codes för filmer och dels att man själv utvecklar dessa och publicerar dem.
Hur exakt den tolkar spel och får till rörelsena vet jag inte men de har en lista på vilka filmer/spel som de hittills gjor tsupport för.
Sen som med kickstarter projket så kan det hela sluta med fiasko, det är lite av en chansning :-)