Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Sugen på MMORPG igen  (läst 2881 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest168

  • Gäst
Sugen på MMORPG igen
« skrivet: 2007-08-25, 16:01:25 »
Hej mina vänner, jag börjar bli smått sugen på denna spelform igen. Det var ju en del omständigheter Privat som gjorde att jag slutade att spela WOW (och var allmänt jobbig :)). Det har nu löst sig till det bättre och jag har haft en rolig period av Travianspelande. Jag kommer inte att sluta med det men jag skulle vilja ha lite nya utmaningar i mitt spelande.

Jag vill dock spela med folk som jag känner så finns det något MMORPG som spelas i OG som är bra/nytt så skulle jag gärna haka på.

Ha en trevlig helg!.
/Ace

guest168

  • Gäst
SV: Sugen på MMORPG igen
« Svar #1 skrivet: 2007-08-25, 18:03:32 »
Kolla in Gods and Heroes det verkar bli ett bra spel?

http://www.godsandheroes.com/

/Ace

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Sugen på MMORPG igen
« Svar #2 skrivet: 2007-08-25, 22:10:59 »
Vi är en liten men ivrig skara (3 pers) som spelar EQ2. Himla bra innehåll med quester för både solo och grupper. Hygglig "crafting" om man så vill och grafiken är bättre än man kan tro. När man nått level 70 så fortsätter spelet med raids o så. Normalt ingen pvp, dock finns speciella sevrar för det, men det har iaf jag ingen erfarenhet av.

Det finns en trail-version som ger en möjlighet att prova, Play the Fae. Man msåte då börja som en flaxpelle fjärill (Fae) men när man nått demoversions maxgräns (10) så får man möjlighet att prova en annan ras. Vi spelar på EU-servern Runnyeye. Om man köper spelet (219:-) så får man alla expansionerna som släåås (3 st) och kan fortsätta på dem gubbar man startat i trialen om man så vill det.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Sugen på MMORPG igen
« Svar #3 skrivet: 2007-08-25, 22:18:51 »
Finns ju även en annan prövo grej jh... inte bara gäj fäj ;)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Sugen på MMORPG igen
« Svar #4 skrivet: 2007-08-26, 01:21:01 »
Finns ju även en annan prövo grej jh... inte bara gäj fäj ;)

Schhh! ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Sugen på MMORPG igen
« Svar #5 skrivet: 2007-08-26, 10:03:16 »
Jag måste slå ett slag för Guild Wars!

Det är inte något äkta MMO, såtillvida att hela spelet är instanserat. Det finns en rad städer runt om i världen, där man kan träffa, handla med, och bilda team med andra spelare, men när man går ut ur staden hamnar man per automatik i en egen instans, dit inga andra spelare kan ta sig. Vi är väl en 8-10 stycken som spelar regelbundet.

Fördelarna med Guild Wars gentemot WoW eller Vanguard är enligt mig ganska stora.

1. Ingen (eller nästan ingen) Grind. Detta på grund av att
-----a) det finns inga crafting yrken
-----b) det finns inga reparicosts
-----c) det finns inga factions man måste ha rep. med.

2. Guild Wars är skillbaserat, och INTE gearbaserat. Vilken spelare som helst kan efter några veckor utrusta sin karaktär med de bästa vapnen och rustningarna som finns i spelet. Därefter är det ENBART spelarens skicklighet som avgör om man klarar uppdragen eller inte. Det är SKILL och CONTENT som är drivkrafterna.

3. Det är löjligt snyggt och väldigt lättdrivet.

4. Ingen månadsavgift.

www.guildwars.com

 

Senaste inlägg