Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 2  (läst 29036 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 2
« Svar #60 skrivet: 2011-11-20, 22:40:47 »
Jag håller på med Skyrim så det blir inte så mycket tid över för annat. Men om det är någon som vill dibba någon kväll så är det bara att göra ett inlägg :)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 2
« Svar #61 skrivet: 2011-11-21, 13:37:19 »
Jag har inte haft tid tyvärr, kanske blir mer speltid till helgen, i såna fall Söndagar i framtiden :=).. Men jag tyvärr uppbokad ända till 11 december efter de kan nog spela diablo2 igen  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 2
« Svar #62 skrivet: 2013-05-16, 12:20:04 »
I onsdags  körde blizzard  ladder resett och alla började om ifrån noll igen =) Nya utmaningar och ny ekonomi i splet =)..

Jag & Ikon har börjat spela igen, och är någon där ute som sugen på spela  lite och samtidigt sitta  på ts så är ni välkomna joina =))..



Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 2
« Svar #63 skrivet: 2013-05-17, 17:51:51 »
Here we go again!
Varje gång jag startar D2 efter något års uppehåll slås jag över hur gamalt det börjar se ut...men efter några timmar är man på rulle!

Har gett mig in i nya laddern också!
En sorc på lvl 77 typ för att skaffa prylar till UberTristam eventuellt.
Förra gången blev det en paladin dit, men denna gång siktar jag nog på en barbar för omväxlings skull.

I D2 LOD kan man vara 8 spelare i samma spel.


/f a KillBull

skriver man för att lägga till mitt konto (det betyder friend add kontonamn
chatten i D2 suger men OG har ju TS :)

http://classic.battle.net/diablo2exp/

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 2
« Svar #64 skrivet: 2013-05-17, 19:23:38 »
Jag har krypit in i D2 jag med...
Ska nog bara köra trapassin denna gång. Okej jag har skapat en sorc också. Sen blir det inget mer. Det inbillar jag mej alla fall, men ni vet ju hur det är :)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 2
« Svar #65 skrivet: 2013-05-18, 11:13:55 »


Här en länk till riktigt bra tråd som tipsar hur man får bort spammande ifrån dirverse hackers/bots.

http://www.mmo-champion.com/threads/1011668-Diablo-2-How-to-Beat-the-Spam-bots
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 2
« Svar #66 skrivet: 2013-05-19, 09:05:43 »
Såg detta:

Also be aware that the Anya resist reward is bugged such that if you die, it won't be in effect anymore until you exit and re-enter the game (even though it will show up on the lying character screen). Thus, if you die doing the mini-ubers, be sure to exit and re-enter before doing uber Tristram.

Så vid wipe är det nog bra att en i taget reloggar för att få upp sin resist om detta stämmer.
/

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Diablo 2
« Svar #67 skrivet: 2013-05-19, 14:09:29 »
Blir ju riktigt sugen att köra online igen, ska bara komma ihåg vart koden ligger...
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 2
« Svar #68 skrivet: 2013-05-19, 19:47:58 »
Blir ju riktigt sugen att köra online igen, ska bara komma ihåg vart koden ligger...

 

Vi några st som spelar nu =).  De blir enklare desto fler vi blir =). Jag har en lvl 30 paladin, =)

Hojta till sen när du börjar, så kan du få lite boost /gear.
« Senast ändrad: 2013-05-19, 20:49:29 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 2
« Svar #69 skrivet: 2013-05-20, 11:39:02 »
Jag spelade igår massa baalruns de är verkligen tråkigt och segt faktiskt bara köra samma run gång på gång. (Inget jag någonsin vill göra igen om jag ska vara ärlig)

De jag känner för göra och var lite de därför jag kom tillbaks, är just de att man spelar pve tillsammans och man sitter ett gäng på ts.
Första svårighetsgraden är väl inte mycket hänga granen de kan jag förstå om man vill hoppa över för de kan jag göra iallfall.
Men nightmare-Hell vill jag gärna sitta lira ifrån början, med alla questerna, och så mycket dungeons som möjligt.
 För att inte alla ska sitta med olika levels kanske vi sätter ett mål på level 45 så möts vi upp på för kommande kvällar i framtiden.

Ska vi sätta några kvällar i veckan för lira D2 tillsammans ifrån kl19:00-22:30 ?? eller känns för seriöst?

Hur många är vi nu föresten ?  jag Elunyx, ikon, så eventuellt Skalis också?  jag skall höra med Bråten om han vill haka på. De kanske fler som vill komma med ?
Jag skall göra en post på Svenskadiablo.se och höra om de finns någon som vill teama upp med oss och som uppfyller OG regler och ålder  :thumb

 

 
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 2
« Svar #70 skrivet: 2013-05-20, 12:33:27 »
ja public baalruns är kanske inte de roligaste, jag tycker det är värt det för att snabbare komma till hell och imuniteterna gör att lagsamarbete är som lockar

ni som hoppar in och gjort paus ett tag, tänk på att om man kör flera stycken ändå ska köra hellforgerunan (act 4 quest 2) i varsitt spel för kör completear flera stycken questen så droppar ändå bara en runa som jag förstått det.)

norm : el-amn
nm : sol-um
hell : hel-gul
each rune in the stated range has an equal chance to drop.

dvs i normal är runorna så låga att det inte spelar roll, men i nm o hell vill man ha sin runa!
http://classic.battle.net/diablo2exp/items/runes.shtml

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 2
« Svar #71 skrivet: 2013-05-20, 14:11:58 »
Att samlas inför nightmare, jepp. Ta hellre 20:00 för då är det större chans att alla kan. Level är inte så viktig men man bör vara runt 45 (min assa är 47)

Att samla flera till spelning kan vara svårt. Men vi kan väl göra ett försök att få ihop åtminstone 2 kvällar i veckan. Missar man något kan man ju alltid ta igen det genom att spela själv eller public.

Grinda Baal är inte kul, men som tur är går det snabbt, och man behöver inte ta alla levels på en kväll.

Sen vet jag inte om det är så bra att blanda in svenskadiablo, alla fall inte i början. Man KAN vara 8 pers, men det betyder inte att det är roligare. Ska man questa är det inte fel med bara 4-6 pers. Vi kan väl alla fall vänta och se hur många vi blir.
« Senast ändrad: 2013-05-20, 14:54:25 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 2
« Svar #72 skrivet: 2013-05-20, 14:25:33 »
Här kommer jag in och kastar granater i glashus  :D

Men Diablo 3  någon?

Mitt hjärta brinner för D2 men jag testade att lira det för ett tag sen och det var bara inte samma sak längre. Kände att jag va rätt färdig med ett sjukt bra spel! Jag är rätt nöjd med vad spelet gav mig :)

Vet inte vad min kod är eller om gubbarna finns kvar men känner tyvärr inte att D2 lockar :( Är väldigt avis på er att ni har suget kvar!

Farma på :D


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 2
« Svar #73 skrivet: 2013-05-20, 14:58:08 »
Kör hellre Torchlight 2 än D3 faktiskt :)
Eller varför inte Path of Exile, den är jättegratis...

Dessutom kan jag f.n inte installera D3 för att Blizzards launcher stannar varje gång jag försöker installera skiten.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 2
« Svar #74 skrivet: 2013-05-20, 16:55:13 »
Här kommer jag in och kastar granater i glashus  :D

Men Diablo 3  någon?

Mitt hjärta brinner för D2 men jag testade att lira det för ett tag sen och det var bara inte samma sak längre. Kände att jag va rätt färdig med ett sjukt bra spel! Jag är rätt nöjd med vad spelet gav mig :)

Vet inte vad min kod är eller om gubbarna finns kvar men känner tyvärr inte att D2 lockar :( Är väldigt avis på er att ni har suget kvar!

Farma på :D

Tyvärr diablo3 lever inte upp till sitt motto längre. Ett AH som har tagits över av bots och hackare  items farmingen och försäjlning blir lika med obefintlig.

Diablo3 behöver massor av saker och blizzard är medvetna om det.
Som de är just nu är de inte värt någon som helst speltid i det.
Allt handlar bara köpa saker för riktiga pengar och sån gameplay blir väldigt tråkig på sikt.
Diablo2 har inte bästa grafiken de kan hålla med om, men deras items system, crafting, end content de så mycket bättre. Föremålen som droppas betyder något mer när gråa föremål kan sockas med runes, och på sätt kan man förbättra sin gubbe. Diablo3 vita och gråa har ingen funktion i spelet mer att dem ska droppas för skapa en illusion om att blåa/gula legendary skall kännas roligare när dem droppas vilket inte gör.

Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg