Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo  (läst 9465 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« skrivet: 2005-02-03, 12:40:30 »
Citat från: Xxxxxxx
Trådpolisen kanske dödade inspirationen, vad vet jag? Eller så var ämnet uttömt?

Jag antar att denna kommentar var ett uttryck av missnöje med mitt agerande som forumsadmin? Jag uppskattar INTE sublima pikar utan att sedan få komma till klarhet över alla forumsbesökares åsikter och hur vi skall uppträda i framtiden.

Skall vi försöka ta upp detta för diskussion här för att inte döda en annan tråd?
Jag önskar att alla skriver vad de tycker, och att jag själv håller mig så passiv det går. Ska försöka hålla mig till att svara på frågor i första hand.

Som jag skrivit tidigare så är frågan om brudbilder överagerad. Där löste vi detta med en poll.
Men hur ska vi göra med diskussioner om "olagliga" aktiviteter? Ska vi polla om det med, eller bör vi lösa detta med en konstruktiv debatt? Eller finns det inget att prata om?

Hur som helst så ville jag inte döda inspiration och bli kallad trådpolis. Jag ville bara hålla oss inom lagens och etikens ramar.
Har jag dödat någons inspiration så ber jag om ursäkt. :sorry
__________

Att vara forumsadmin gör jag frivilligt och betalar allt ur egen ficka. Det sista jag vill höra då är gnäll och pikar, så ge mig kritik rakt ut istället. Det tar jag som en man.
Jag tar illa vid mig av kommentarer som den ovan.

OBS! Den citerade kommentaren ovan behöver vi inte orda mer om. Den får stå som symbol för den typ av kommentarer jag inte uppskattar, men jag tror inte den är menad på det sätt som jag tolkade den. Den är mest som ett exempel.

Skriv ner er åsikt. :help

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #1 skrivet: 2005-02-03, 12:59:22 »
Om vi nu inte ska diskutera ovan nämnda tråd så kan jag nog bara allmänt hålla med om att legala tvetydigheter bör hållas i den stängda delen av foumet.

Tyvärr blir det nog lätt så att när man diskuterar vissa saker i supportavdelningen så är det lätt att halka av banan lite.

Själv har jag inget emot att trådar som kommit in på olämpliga ämnen flyttas av forumsadmin.
Alternativt att de svar som det gäller raderas.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad DONald

  • Old Lucky Luciano
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 115
  • Salvatore "Lucky" Luciano
    • The Five Families
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #2 skrivet: 2005-02-03, 13:08:49 »
I mina ögon är det bla det som en admin ska göra, dvs hålla koll på att inget "olämpligt" skrivs i forumet, framförallt i de öppna delarna. Därför tycker jag agerandet att flytta tråden är helt korrekt av admin.

Fortsätt så :thumb
"I'll make him an offer he can't refuse." Vito Corleone
(copyright Ruskprick)

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #3 skrivet: 2005-02-03, 13:11:38 »
Jag tycker Cartman bör ett bra jobb och skall fortsätta som som han gör, kan dock ibland undvika onödigt hård ord/meningar!

Men annars :thumb KEEP UP THE GOOD WORK!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest221

  • Gäst
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #4 skrivet: 2005-02-03, 13:29:25 »
Jag skriver inte ihjäl mig på forumet men läser allt.
Cartman är bra.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #5 skrivet: 2005-02-03, 13:31:50 »
Plumpa kommentarer kan jag vara utan. Både till forumadmin och mig själv. Att det sen kan bli missförstånd o.dyl. är ofrånkomligt. Alla skämt är inte alltid roliga även om dom är det ibland..... typ.

Prat om olagligheter ska inte förekomma på forumet då man inte vet vem som lyssnar. En sådan här detbatt bör heller inte föras offentligt då den påtalar att vi har olagligheter för oss, fast vi gör det bara "på natten när alla andra sover".

Och som Skägget utan skägg sa. Det kan ju hända att en tråd spårar ur och måste flyttas eller delas. Om en admin gör det, och talar om varför, lär inte trådens huvudämne dö ut om man inte, i tråden, börjar debattera om varför tråden flyttades.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #6 skrivet: 2005-02-03, 13:52:11 »
Jag tycker att du, Cartman, är en duktig moderator. Snabb och engagerad.

Jag respekterar dig för den tid och det arbete du lägger ner på OG, och kan bara ana hur mycket du faktiskt jobbar med forumet! (sjukt mycket tid, säkert)

Men när du nu skriver att du vill ha feedback och raka rör, och hävdar att du kan ta det som en man, så gör jag ett försök att ge min syn på ditt modererande, även om det blir svårt att göra det, utan att nämna exempel. :hm

Kanske är du lite för snabb ibland eller lite för engagerad, så att du blir för sträng. Jag menar att du inte ska ta för allvarligt på allting som skrivs och sägs på forumet. Ibland är ett inlägg i en diskussion på ett internetforum, bara just det: - Ett inlägg i en diskussionstråd på ett internetforum om datorspel. Ibland ironiska, ibland oövertänkta, ibland dumma, men sällan något att bli upprörd över.

Och kanske är det inte så mycket en fråga om VAD du gör, utan HUR du gör. Det är trots allt mycket trevligare att bli tillrättavisad om det sker artigt, vänligt men bestämt, istället för bryskt och under buller och bång. Eller för att parafrasera.

"smisk gör inte lika ont om smiskaren har silkesvantar"

:hi och tack för ordet.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #7 skrivet: 2005-02-03, 14:06:46 »
Jag har inte varit med så länge, men det jag har sett fram till nu har varit helt korrekt. Olagliga diskutioner kan föras på en annan plats. Det blir lätt så att man drar igång fingrarna innan man kopplat in hjärnan. Hmmm det lät inte lika bra som orginalet. " koppla in hjärna innan du öppnar munnen". Men jag hoppas att ni förstår. Cartis du gör helt rätt när du säger till. Om någon råkar ta åt sig så är det tråkigt. Efter att jag träffat många av er på sista lanet så verkar det inte som det finns några surgubbar i OG.  :thumb

Kan bara tilägga att gå in i detta forum är en av dagens höjdpunkter.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #8 skrivet: 2005-02-03, 14:08:29 »
jag tycker inte att Cartman dödar trådar och jag tror att de flesta håller med mig.

Du är klockren Cartman  :thumb







Ang Windowslicenser: billigare än att köra för fort, och vem har inte kört för fort någon gång? :amen

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #9 skrivet: 2005-02-03, 14:26:48 »
Edit:Tog bort min kommentar då jag efteråt upptäckte att detta låg i en PUBLIK DEL!

PM:ar Cartis min kommentar och frågar är bara VARFÖR PUBLIKT??


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest253

  • Gäst
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #10 skrivet: 2005-02-03, 14:40:28 »
...klick, klick, klickWHUOOFFF!!!!!


Nä, jag vill bara säga att jag gärna håller mig neutral. Jag förstår båda sidor och håller på sätt och vis med båda. Cartman ska dock ha en eloge för det jobb han gör, och där ingår ibland att vara hård nog att rätta gamla vänner som är på väg åt fel håll. Sånt krävs mod, och jag kan erkänna att jag inte skulle klara av det. Så Go Cartman, för vår egen säkerhets skull.

...sen att RIAA, Persson, Gates och Bush kan gå och göra-något-jag-inte-tänker-nämna-här är ju en annan femma....

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #11 skrivet: 2005-02-03, 14:44:55 »
Citat från: Johnny Hazard
.... vill du övermoderera....

Var går gränsen för övermoderering?

Citat från: Johnny Hazard
Och vi har haft andra diskussioner, bl.a. hur man kopierar filmer

Är detta olagligt? Man får än så länge göra kopior för att ta med sig till sommarstugan. Även efter lagändringen som ska träda i kraft senare i år.


Citat från: Johnny Hazard
Så sluta larva er, detta skapar dålig stämmning och gör folk osäkra på vad som får och inte fås skriva.


Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #12 skrivet: 2005-02-03, 14:53:36 »
Som sagt Enos ... denna del är publik och jag har tagit bort det jag skrev och PM:at Cartis ist.

Så jag kommer inte kommentera ditt inlägg som bygger på kommentarer på ett flyttat/raderat inlägg.

Tycker öht inte denna diskussion bör ske publikt ...


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #13 skrivet: 2005-02-03, 15:03:37 »
jahapp - då var det min tur att uttrycka mina åsikter!!! :scared

först och FRÄMST; Mr Cartman gör ett helt fantastiskt jobb samt alla andra moderatorer OCH alla andra som deltar i diskussioner osv osv

MEN jag anser att ett forum INTE är en demokrati samt yttrandefrihet råder INTE på alla plan.... :quiet
När man väljer att gå med i en...klan???/ett forum/förening osv så är den startad och uppsatt enligt vissa riktlinjer och regler, det är helt FRIVILLIGT att gå med/ansöka om medlemskap MEN då gäller de (om några regler) som finns kring föreningen/forumet, och dessa bör man acceptera och följa. Givetvis kan man ha andra åsikter och synpunkter som man givetvis kan framföra???...till moderatorer och liknande MEN det behöver inte betyda att dessa accepteras!

De personer som bestämmer här på forumet HAR sista ordet PUNKT, och är det något man inte gillar, gör då som Mr C skriver - var tydlig, tänk till innan och kom med klara besked...

Jag är själv moderator på ett forum, och läs gärna mitt citat i mina inlägg....detta är realitet....man KAN OMÖJLIGT tillfredställa alla!

Vi har ett av de bästa forumen på nätet, de cooooolaste snubbsen och ett grymmt bra utbyte av erfarenheter samt sist men inte minst så har vi ROLIGT....

Nä - stoppas en tråd som jag startat, så tar jag gärna en diskussion om detta, men jag har valt att gå med i OG och då gäller de regler som är uppsatta..... :smoke

My humble opinion guys- rock on!!

Deathdealer är KUNGEN!!! *asg*  :hella


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest82

  • Gäst
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #14 skrivet: 2005-02-03, 15:21:22 »
Jag är bara hangaround, men kan väl iaf säga vad jag tycker.
Tycker kanske det är lite väl mycket byråkrati och lite väl överseriöst drivet forum. Det är trots allt bara ett forum där några spelintresserade samlas för att snacka lite, vad man än vill tänka om det :)
Och för att nämna windows tråden så diskuterades väl vad jag vet inget olagligt i den. Om inte annat hur tredje part kan tänkas göra för att kringå MS och deras nya policy. Men det kan jag inte tänka mig är olagligt ;)

 

Senaste inlägg