Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: DDO Neverwinter OPEN BETA  (läst 78737 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #105 skrivet: 2013-05-06, 15:44:07 »
Som Daddy skriver. En tank blir inte en tank förräns level 40! Eller i detta fal får börja smaka på treatmekanik vid level 35! Och det är en utmaning! Och jag gillar det.

MEN en viktig grej är att en tank i detta spelet INTE ska hålla aggro på ALLA mobs! Han ska hålla aggro på rätt mobs! Dpsen måste fokusera på adds som smeker healern mothårs! Folk är så låsta vid att en palatank håller all aggro i världen. Tom aggrar sig sj medan de står bakom och imbapewpew dpsar ner allt medans healern kör renew som är kopplat till Push-2-talk! :D

Angående Inv slots. Se till att sälja allt skit vid varje vendor ni träffar på. Och ni får först en 18 slotare via en quest och senare får ni en 12 slottare. Så köp inget förräns ni verkligen behöver bagspace.
Folk samlar allt för att sälja till vendor o tjäna guld...men guld är den sämsta valutan efter att man köpt ett Mount. Används inte till så värst mycket tyvärr. Inte va jag märkt än iaf!

Som sagt. Spelet är grymt! Me loves it! Och ja det är gratis så take it or pay for it bitches  :pistols


BattleTag: Bascha#2493

guest3469

  • Gäst
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #106 skrivet: 2013-05-06, 16:37:37 »
Vill bara tacka för hjälpen igår.
TACK CHEEEERYL!   :kiss

//Snow

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #107 skrivet: 2013-05-06, 17:21:51 »
Hur menar ni att man inte kan tanka ordentligt innan lvl 30-40?
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #108 skrivet: 2013-05-06, 19:51:10 »
Hur menar ni att man inte kan tanka ordentligt innan lvl 30-40?

Att man inte kommer fram till kritiska och viktiga talanger/färdigheter i spec-träden innan den leveln. Gubben blir inte klar förrän maxlevel, och det händer ju saker hela vägen på väg dit.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #109 skrivet: 2013-05-06, 21:18:30 »
Äsch, ni snackar skit... :tease Som level 20 har jag haft taunt och aggro generering aktivt. Det är bara ett L2P-problem. Busta kan inte spela... L2P L2P n00b. :p

Klart att man blir bättre tank med fler färdigheter men det jag menar är att man visst kan tanka på lägre levlar. Allt handlar om att akta sig för attacker och sätta sköld för det man inte hinner akta sig för. Simple, very simple... om jag spelar själv utan PuG eller utan grupp klarar jag alltid hålla aggro från min cleric companion... :p Såååå samma sak... joho!
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #110 skrivet: 2013-05-06, 22:28:28 »
:bow

You is da man Braathen!

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #111 skrivet: 2013-05-07, 00:11:58 »
Inte för att jag vill hälla vatten på den eld som slickar perfect World på forumet nu (då jag ogillar perfect world starkt) men jag betalade 84:- för min 24 slots väska  :whisper (vilket jag iofs tycker är åt helvete för dyrt oxå..40 spänn max imo)

Mounts kostar upp till 4000 zen vilket är ca 342 kronor  :puke

Char slots kan man ju köpa för en 75:- eller nått, varför man vill det förstår jag dock inte.
Jag kör alla klasser, fast på 3 olika konton,,det är ju gratis liksom, lägg stålarna på en väska ist isf =)

Sen som avslutande info man får ytterligare en väska på quest runt lv 30,,en 12 slots men ändå, den är gratis,,samma bag kostar 600 zen i shoppen..
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #112 skrivet: 2013-05-07, 00:21:34 »
Free to play blir till slut pay to play - ni kan inte hålla er helt enkelt. Och i slutänden hade det varit billigare med gammal hederlig prenumeration! :D

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #113 skrivet: 2013-05-07, 00:34:44 »
@DH - jo men man får inte dåligt samvete om man inte känner för att lira nån vecka och det åndå kostar pengar!

Strax level 30 o har inte köpt en pinal för riktiga pengar. Det jag kan tänka mig är fler bankslottar i framtiden, men sen vete faan vad jag mer behöver! :hm


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #114 skrivet: 2013-05-07, 00:50:23 »
Jag hade inte reflekterat över att Perfekt World var de som låg bakom spelet. Nu blir man ju genast lite darrig om benen. Skönt att man kan spela utan att pröjsa.

Utöver det så bör jag ju tillägga att det var riktigt roligt att lira med er idag!! :)

 :pistols

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #115 skrivet: 2013-05-07, 06:49:27 »
Jag har och kommer inte köpa något på väldigt länge (kommer säkerligen ha fel... igen.). Anledningen beror på att jag fått indragen månadspeng av frugan. :(

Men jag är glad för er skull. :thumb

Formy och jag småpratade lite om digital försäljning häromdagen och ansåg väl båda att Perfect World måste ha en del inkompetenta marknadsanalytiker på kontoret. Tjänar man inte mer pengar på ett pris som gör  eskalerar försäljningen av sig själv?

Lek med tanken (skoj hahahaha) om varje bankslot hade kostat 7 kr och stor väska 20 kr samt mount 70 kr. Då hade väl var och varannan köpt och mer än de behöver. Vinsten i slutändan hade blivit så mycket mer och de har inte heller materialkostnader eller andra utgifter att tänka på... Aja, jag är bitter :(

Kul spel hur som helst. Foundry är genialt. :thumb

Edit: Skrev tillägg
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #116 skrivet: 2013-05-07, 07:03:43 »
Jag hade inte reflekterat över att Perfekt World var de som låg bakom spelet. Nu blir man ju genast lite darrig om benen. Skönt att man kan spela utan att pröjsa.

Utöver det så bör jag ju tillägga att det var riktigt roligt att lira med er idag!! :)

 :pistols

Det finns betydligt värre bolag, min bitterhet bottnar sig i Forsaken World från PW där de på ett ganska fult sätt snodde åt sig pengar.

Men vill väl ändå påstå att som det ser ut är Neverwinter inget pay2win, man verkar inte tvingad att köpa saker för att slippa bli kickad ur puggade instanser för att man saknar betal enchants/gear.

Enda negativa är väl riktigt snålt tilltaget väskutrymme & lite over the top priser i cashshopen.
Men man är ju inte tvingad att köpa nått iallafall, så bli inte darrig i benen, det är ett bra spel, kör på och njut  :drink
« Senast ändrad: 2013-05-07, 07:05:28 by Formy_C »
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #117 skrivet: 2013-05-07, 07:54:37 »
Hail Mugge!!!

Vill bara meddela men främst TACKA Mugge som ur sin egen ficka öppnade upp, inte en bank-slot utan TVÅ bank-slots för Guilden!

Mycket fint och snällt gjort får jag säga!

Den första fliken kostade 150 000 Astral Diamonds och den andra vet jag ärligt inte.
Kom ihåg att alla medlemmar kan "donera" in Astral Diamonds i banken ifall de känner för. Inget tvång såklart!

Angående G-banken så är det såklart, Mugge, som blev påtvingad ansvar hähä.

Första fliken "Fur Alles" är vad den heter. Där kan alla lägga in och ta ut va de anser sig behöva eller lägga in något de anser någon annan behöver.
Flik två är mer reserverad. Där har jag iaf lagt in Rare(blåa) items jag hittat och är där någon som är sugen på det till sin gubbe så hojta. Och har ni något att bidra med så hojta då med :D

Iaf, KAFFE!!!!  :drink

Mvh
Cheryl Magic Chilli Fingers!


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #118 skrivet: 2013-05-07, 08:06:09 »
@Mugge :bow
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest3469

  • Gäst
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #119 skrivet: 2013-05-07, 08:14:51 »
Snyggt jobbat Mugge!  :drink
Det är tur att vi har en millliooonääär i guildet.
Playboy Mugge!

//Snow

 

Senaste inlägg