Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: DDO Neverwinter OPEN BETA  (läst 80080 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

guest5161

  • Gäst
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #180 skrivet: 2013-05-17, 21:33:40 »
Så jag spelade lite Neverwinter...

Insåg snabbt att Megan Arrowroot inte hade nåt intresse i att höra vad ja hade och säga. Hon va ute efter nåt annat  :baby


guest5161

  • Gäst
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #181 skrivet: 2013-05-17, 22:07:28 »
Gjorde även en meme av det lite missvisande äventyret.

http://www.quickmeme.com/meme/3ug91l/  :hm

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #182 skrivet: 2013-05-17, 22:44:54 »
Gjorde även en meme av det lite missvisande äventyret.

http://www.quickmeme.com/meme/3ug91l/  :hm

 :lolabove

Min humor... den satt mitt i prick!!! :thumb
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #183 skrivet: 2013-05-18, 00:10:40 »
:)

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #184 skrivet: 2013-05-20, 07:58:14 »
Alla vet ju att det är florsocker i det området  :D



Du ser! Även Lindsay Lohan har varit i Neverwinter  :D

Oj va jag kommer få skit för bilden ovan haha


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #185 skrivet: 2013-05-20, 08:48:14 »
NwO ekonomi crashad.
Man undrar ju vad för skit som sitter bakom spakarna i Cryptic och styr över spelet.
Först T2 exploit farm vilket gör att alla lv60 har fullt T2 gear redan + AH packat med lila saker och nu detta..(T2 exploit som för övrigt efter 2 veckor och en myriad maintanences fortfarande är väldigt aktiv)  :hm
Listan på exploits växer sig bara längre & längre tydligen :(

Nån som vill ha 10 biljoner diamanter? Bara in på AH & buda negativt..Presto du är biljonär -_-
Krav om serverwipe slåss tydligen bort av Cryptic som kör business as usual.
Tror precis att Cryptic har stulit förstaplatsen som sämsta mmo företag från tidigare trofehållare ^^
De får kalla det Beta hur mycket de vill, men detta måste vara det sämst underhållna spel och klantiga management i spelhistorien.

Imo är det tragiskt att de förstört denna speltitel som verkade ha potential att bli ett kul spel även om endgame är "10xRift grind syndrome"
De skulle nog stannat i closed beta 6 månader till, men hungern efter Zen blev tydligen för stark för dom -_-

*lyfter på hatten & återgår till LOTRO*  :cartman


2 av många länkar till eländet, just googel ah/t2 exploits
http://www.ign.com/boards/threads/lol-an-exploit-just-destroyed-the-neverwinter-mmo-economy.453035733/

http://massively.joystiq.com/2013/05/19/exploits-plague-neverwinter-economy-cryptic-responds/
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #186 skrivet: 2013-05-20, 10:00:50 »
NwO ekonomi crashad.
Man undrar ju vad för skit som sitter bakom spakarna i Cryptic och styr över spelet.
Först T2 exploit farm vilket gör att alla lv60 har fullt T2 gear redan + AH packat med lila saker och nu detta..(T2 exploit som för övrigt efter 2 veckor och en myriad maintanences fortfarande är väldigt aktiv)  :hm
Listan på exploits växer sig bara längre & längre tydligen :(

Nån som vill ha 10 biljoner diamanter? Bara in på AH & buda negativt..Presto du är biljonär -_-
Krav om serverwipe slåss tydligen bort av Cryptic som kör business as usual.
Tror precis att Cryptic har stulit förstaplatsen som sämsta mmo företag från tidigare trofehållare ^^
De får kalla det Beta hur mycket de vill, men detta måste vara det sämst underhållna spel och klantiga management i spelhistorien.

Imo är det tragiskt att de förstört denna speltitel som verkade ha potential att bli ett kul spel även om endgame är "10xRift grind syndrome"
De skulle nog stannat i closed beta 6 månader till, men hungern efter Zen blev tydligen för stark för dom -_-

*lyfter på hatten & återgår till LOTRO*  :cartman


2 av många länkar till eländet, just googel ah/t2 exploits
http://www.ign.com/boards/threads/lol-an-exploit-just-destroyed-the-neverwinter-mmo-economy.453035733/

http://massively.joystiq.com/2013/05/19/exploits-plague-neverwinter-economy-cryptic-responds/

Håller med om att det är olyckligt med att exploits utnyttjas men jag förstår inte varför man tycker det är så hemskt egentligen? Nu utgår jag från min egen spelstil!

Alltså jag spelar på som vanligt, skiter rätt så hårt i AH och vad andra har för T1000 gear och njuter av spelet som det är!
Om folk vill fuska till sig AD eller ha full lila gear på fem minuter så är det väl deras problem. Det ska inte behöva påverka en vanlig spelare som oss.

Sen är jag inte så vrång att jag tror att dessa exploits inte påverkar spelets ekonomi. Utan det jag menar att vår spelupplevelse är ju faktiskt rätt oberoende av vad folk lägger ut på AH... OM det inte är så att man betalat 200 $ för det stora paketet där man fick 2 miljoner AD som nu kanske inte är värda lika mycket.
Borde det inte vara tvärtom att det är "BILLIGARE" att köpa ut lila saker på AH när marknaden/AH är full av exploitade lila gear?  :cartman

Iaf, det är mina fem cents! Jag njuter av spelet för vad det är. Questar och kör dungor och ser fram emot att köra dungor med OGare ifall intresset finns! Vill folk komma och visa upp sina exploitade shineys..fine gör det :D Jag blir inte ledsen för det  :D

Edit: Enda sättet denna exploit påverkar mig är att de gjorde en 7h Rollback igår så spelad tid osv är borta...sen spelade jag iof inte på hela helgen så  :banana

Mvh
B
« Senast ändrad: 2013-05-20, 10:02:50 by Bustacruz »


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #187 skrivet: 2013-05-20, 10:12:57 »
 :stupid

Ok, en wipe blir inte av men dom gör ju en rollback för att få bort det som hänt efter att exploiten blev publik. Visst, vissa kommer ha kvar oförtjänt mycket pengar men i det stora hela kommer mycket rättas till. Håller med Busta dock, jag skiter i vad dom gör som exploitar. Jag spelar inte pvp utan lirar lungt och roligt i casualform och om några då har fullt max-tier-gear so what. Det är bara deras spelupplevelse som kortas ner.
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #188 skrivet: 2013-05-20, 10:16:15 »
Jag och grabbarna kommer fortsätta att spela!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #189 skrivet: 2013-05-20, 10:31:34 »
Me to - när renovering, lägenhetsköp, RMA på lurar och annat är klart...  :banana :cartman

Exploits, guldhandel och annat "fuskande" förekommer mer eller mindre i varje MMO idag. Ser inte heller varför det skulle påverka oss mer än att man blir grinig på att människan alltid ska bevisa sig självupptagen och egenvinnande vid varje liten situation istället för att se belöningen av när man uppnår saker på blod, svett och tårar, enbart!  :pistols
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #190 skrivet: 2013-05-20, 10:36:06 »
De var nog de vettigaste du skrivit på länge bustacheryl;)

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #191 skrivet: 2013-05-20, 11:04:16 »
Som casual fritidsspelare ett par timmar i veckan påverkar det helt riktigt inte alls =)
Jag hade dock tänkt mig mer med Nwo i endgame, inklusive pvpn  :pistols
Men de fixar kanske till det inom sin tid...
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #192 skrivet: 2013-05-20, 11:21:53 »
De var nog de vettigaste du skrivit på länge bustacheryl;)
:lolabove  :stupid

Tack för de fina orden Eders Höghet :bow

BTW, en liten check...Är där någon runt level 55-60 ish som är sugen på att köra lite instanser ikväll? Tänkte vi kunde gruppa och gå in där "manuellt" då LFG systemet kanske inte låter oss gå in där om vi är i olika level.
Va vet jag :D


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #193 skrivet: 2013-05-20, 11:24:46 »
Suck
Då var man återigen akterseglad...
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest5161

  • Gäst
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #194 skrivet: 2013-05-21, 00:16:48 »
Nu är jag rätt ny på MMO.. lät mig själv inte bli uppslukad av WoW för jag visste hur fast jag skulle bli. Innan dess va de senaste nog Lost Vikings eller Tomt Raider 1 nångång under 90-talet. Om det nu kan räknas inom genren.  :offtopic

Som fattig nyföretagare passar de bra med gratislir. Nu en vecka senare dock har jag full gear med i princip allt lila..

nog för att det är gratis men ett spel som tar aktiv speltid ca 20 speltimmar att spela igenom varendra vrå solo känns lite B.

Dock får jag ta och försvara Cryptic lite. Dom felberäknade bara. Att behandla valutor kontra spelare och est. droprate är svårt. Det tar tid att få balans på allting.

Jaja, jag lägger nog lite tid på diablo 2 igen tror ja... blev sugen nu.

Trevlig kväll på er.

 

Senaste inlägg