Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Omstart?  (läst 8665 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Omstart?
« skrivet: 2007-05-21, 17:44:12 »
På onsdag morgon klockan 0600 startar server 4. Ska vi flytta över hela lasset till fyran? Frågan har varit på tapeten tidigare (då på speedservern).

PRO:

-Vi har kört lite fast på tvåan, utvecklingsmöjligheterna är små
-Svårt att få till stånd en vettig koalition av allianser, trots flera försök
-Nystart

CONTRA:

-nystart
-Allt måste byggas upp från nytt, tid spenderad på tvåan kan bara ses som lärdom
-hetsjakt i början då det gäller att fort positionera sig bland sina grannar som en aggresiv spelare (crowdcontrol)
-mycket tid går åt, vissa tycker takten på tvåan är lagom

Vad säger ni?

guest1468

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #1 skrivet: 2007-05-21, 18:23:43 »
Jag är faktiskt lite sugen. Är rätt trött på allt jääädra farmande och alla jääädra försvarsoperationer. Är ni i OK isf intresserad av ett fortsatt sammarbete KB och OK emellan? Känns iaf definitivt som vi har kört fast lite och som att det kommer bli svårt att lösa. Nu när vi är mer erfarna kommer vi kunna växa snabbare och eventuellt kunna konkurrera från början.

guest168

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #2 skrivet: 2007-05-21, 18:33:56 »
Nej inte en server till!!. Gräset är inte grönare på andra sidan. På S1 och S3 spelar jag med toppallianser och dom har samma problem som vi har på server 2.

Att det sedan inte har lyckats hittills med våra kontakter med toppallianserna på S2 betyder inte att det är kört. Jag orkar inte personligen engagera mig i en server till, men om alla vill flytta visst hänger jag med. Men som jag ser det så ligger min själ i S2 !!.


Warlord
/Ace

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Omstart?
« Svar #3 skrivet: 2007-05-21, 18:57:43 »
Fast OM vi flyttar så gör vi det with a BANG! (krig mot MM).

guest3

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #4 skrivet: 2007-05-21, 19:10:26 »
Kluven.
Men jag gör som semicolon (och Ace), för det är kompisskapet som gör spelet. :)

Det roligaste med Travian har just varit att få nya vänner.

Om man tycker vi kört fast, så kan man tänka att även andra flyttar över. Kanske får vi det lite lugnare då på S2?

guest526

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #5 skrivet: 2007-05-21, 19:28:52 »
Jag tycker att 2an: inte går så dåligt egentligen. Kommer organisationen att vara bättre på 4:an??
OK är lite löst sammansatt vissa kör plus andra inte. vissa kör hårt vissa kör sakta. vissa anfaller andra försvarar och bygger lungt. Håller med cartan , som jag lärt känna lte i o m att vi varit grannar, att samarbete är kul och förhöjer spelvärdet och håller med andra att det är jobbigt med stora försvarsorganisationer ,men tror inte det blir bättre om vi byter. Att alla startar samtidigt är ingen garanti att det går bra eller bättre. Som nån sa " det finns alltid en större fisk". Vi har ingen garanti att vi får en bättre densitet om vi startar relativt samtidigt.

Jag är kluven . Men som alltid majoriteten bestämmer. Med den koncentration vi har på visssa ställen har vi ändå vissa förutsättningar till en trevlig tid på 2:an.

Prövade på 3:an men det är inget för lungna taktiker som inte är inloggade hela dan( har lagt ned det projektet. Vilken hastighet får 4:an???

Usch, svarade  att majoriteten bestämmer men lutar efter att ha skrivit svarat mer mot ett nej.

guest1473

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #6 skrivet: 2007-05-21, 20:01:11 »
Jag känner iaf inte att jag orkar en server till, men ifall alla andra vill går det väl.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Omstart?
« Svar #7 skrivet: 2007-05-21, 20:11:24 »
Jag vet inte men lutar åt ett nej.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest1467

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #8 skrivet: 2007-05-21, 20:30:19 »
Vi skulle antagligen få upp ett grymt samarbete mellan alla spelare eftersom vi alla isåfall registrerar oss samtidigt på samma fjärdedel. Men det väger inte upp mot att man kommer få börja från scratch igen.

Jag röstade nej.

guest1470

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #9 skrivet: 2007-05-21, 20:45:34 »
Jag hade tyckt det vore rätt kul, är väl inte värre än att man slutar spela annars? Ponera att MM och några andra större allianser helt plötsligt känner för att utrota hela OK om ett tag och även lyckas med detta (inte för att jag tvivlar en sekund på vår förmåga att försvara oss), då hade det väl ändå känts rätt segt att inte ha en chans kvar på s3 eller hur jag ska uttrycka mig? Då hade ju allt helt plötsligt "tagit slut" och det är kanske även då för sent för att börja satsa på s3.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Omstart?
« Svar #10 skrivet: 2007-05-21, 20:45:46 »
Orkar tyvärr inte med nån mer server...

guest1490

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #11 skrivet: 2007-05-21, 20:53:52 »
Känns lite motigt att överge 2:an när man lagt ner så grymt mycket tid på att få upp sina byar... har äntligen fått ihop en armé som är värd att tala om och att då låta den slaktas känns lite trist (=krig mot MM).

Men samtidigt så spelar jag bara på 2:an just nu och skulle säkert klara av och orka spela på en till server. Så om många byter/startar upp där så är jag gärna med då också. Men jag vill ogärna bara överge 2:an hur som helst...


guest526

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #12 skrivet: 2007-05-21, 21:04:17 »
Tycker lite till...............

Sammanfattningsvis

HA kul resten av tiden på 2:n. vinst eller förlust, kvitt vilket bara vi gör det tillsammans. DET ÄR GREJEN

 :cheers :oggubben


guest1496

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #13 skrivet: 2007-05-21, 21:11:25 »
Vill inte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

guest1468

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #14 skrivet: 2007-05-21, 21:13:33 »
Jag tänker iaf registrera mig på 4an. Om det visar sig roligare kanske jag helt lämnar 2an då jag inte är säker på att jag pallar ha 2 aktiva konton samtidigt.

 

Senaste inlägg