Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Omstart?  (läst 8668 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1516

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #30 skrivet: 2007-05-22, 14:17:58 »
Jag byter gärna. Har dock bara hunnit spela i 1 mån...
En del rutinerade spelare kanske vill byta stam, varför inte passa på nu.

guest1468

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #31 skrivet: 2007-05-22, 18:21:21 »
Men en sak skulle jag gärna vilja veta: var hade ni tänkt placera er?

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Omstart?
« Svar #32 skrivet: 2007-05-22, 18:25:57 »
Jag röstade nej, bara för att början är så fruktansvärt seg :P För att undvika splittrning är det nog dock viktigt att ledningen gör som när trean startade och går ut med vilken server som OK prioriterar.

guest580

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #33 skrivet: 2007-05-22, 19:20:43 »
 :stupid

Viktigaste är att vi stannar eller flyttar tillsammans :)

guest1474

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #34 skrivet: 2007-05-22, 21:18:55 »
Men en sak skulle jag gärna vilja veta: var hade ni tänkt placera er?

Jag har lagt mig på Nordöst igen, hoppas inte att alla andra lägger sig på något annat ställe då... :P

guest1487

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #35 skrivet: 2007-05-22, 22:16:20 »
la mig också på nordöst...

guest351

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #36 skrivet: 2007-05-22, 22:19:08 »
Jag har lagt mig på Nordöst igen, hoppas inte att alla andra lägger sig på något annat ställe då... :P

Hur fungerar egentligen det här med hur man placeras? Jag trodde att en kvadrant befolkades linjärt eller fläckvis efter den ordning som man registrerade sig. Tex så hamnade Porta, Polythene och jag alldeles intill varandra och jag fick uppfattningen att vi alla tre oberoende av varandra startade Travian genom någon forumhändelse (som jag glömt bort vad det var :)). Genom att det var ett par veckor efter alla andra så räckte det att vi började spela ungefär samtidigt för att börja på samma ställe. Hmm, lite vimsigt men jag hoppas ni förstår vad jag menar: man kan ju se på vissa områden att "de här befolkades sent".

I sådana fall så skulle väl alla registrera sig precis på samma tidpunkt och gärna någon halvdag efter den stora massan och så nära samma tidpunkt som möjligt, dvs " Onsdag kväll 22:24" eller så. Eller är poängen att alla skulle registrera sig så snabbt som möjligt och därmed inte komma längre från varandra än de spelare som börjat fylla upp kvadranten på ett vad jag förstår begränsat område?

Jag tycker det är en intressant fråga som verkligen berör ett av våra problem, nämligen att vi är aningen utspridda ;). Risken finns förstås att alla ligger på en halvcirkel runt det befolkade området....

Vad det gäller sakfrågan så börjar det redan nu kännas som om Travian kan ta lite väl mycket tid (jodå: det är värre än WoW även på min amatörnivå :)) och kan nog inte dra upp en by på det diciplinerade sätt som krävs när man ligger i centrum. Kanske är så att jag är bortskämd då jag aldrig blivit attackerad (men jag vet: det kommer snart...). Vore det inte kul att se vad vi kan göra även när vi inte har en optimal situation: det är väl ändå försvarsspelet som är roligast i Travian :).

Avslutar med ett
Citera
Viktigaste är att vi stannar eller flyttar tillsammans


guest1468

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #37 skrivet: 2007-05-22, 22:30:59 »
Jo, men spridningen är inget oerhört problem när man har löst det som vi har gjort nu, där vi har ett gemensamt område där vi sätter våra övriga byar. Möjligen kunde man försöka satsa på att börja med detta redan vid andra byn, och inte vid tredje-fjärde.

guest1496

  • Gäst
SV: Omstart?
« Svar #38 skrivet: 2007-05-22, 23:07:17 »
Har ngt gemensamt besluta tagits om hurvida OK ska byta till server 4 eller inte???
Skulle vara bra att veta om ett Krig ska startas på nuvarande så man hinner ev gå ur alliansen innan man blir platt som en pannkaka av  :pistols MlM...

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Omstart?
« Svar #39 skrivet: 2007-05-23, 00:43:14 »
Beslut

Omröstningen visar tydligt att majoriteten INTE vill flytta till server 4. Old Knights kommer alltså fortsätta spela på server 2.

OM det finns en medlem av Old Gents som är villig att agera grundare för ett eventuellt Old Knights på server 4, så har denna min välsignelse att göra så. Detta kan verka snopet eller rent av elakt gentemot de som spelar med Old Knights på server 2, som inte råkar vara med i Old Gents. Men det finns en anledning till att jag vill behålla en viss "kontroll" över namnet: Old Gents är en klan med sex år på nacken med ett väldigt bra rykte inom flera spelcommunities. Jag vill inte riskera att det goda rykte Old Gents har, ska kunna utsättas för eventuella nesliga kommentarer, t ex anklagelser om fusk, ovårdat språk elelr liknande. Detta betyder INTE att jag säger att Kollektivet Bildt eller andra är människor som skulle göra något sådant. Tvärtom har jag alltid tyckt att KB uppträder föredömligt! Men rätten till namnet ska vara förbehållet klanen Old Gents.

Jag hoppas på allas förståelse för beslutetet som sådant och fortsatt samverkan och spelglädje.

/Borussia

 

Senaste inlägg