Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diplomatiska spörsmål  (läst 6656 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Diplomatiska spörsmål
« Svar #15 skrivet: 2007-08-21, 21:13:53 »
ingen anledning vad jag kan se

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Diplomatiska spörsmål
« Svar #16 skrivet: 2007-08-22, 21:12:54 »
hmm...jag vet inte iaf

guest124

  • Gäst
SV: Diplomatiska spörsmål
« Svar #17 skrivet: 2007-08-25, 23:01:11 »
Har flertalet gånger skrivit till Nucce i MM N.
Jag får inget svar på löftet om alliansstatus.

I nu läget har vi inget annat än en Iap och jag vet ärligt sagt inte om de kommer att uppgradera till en allians. Jag har redogjort så gott jag kunnat i redovisning för alla anti UA anfall vi gjort och även de massiva försvars insatser som görs.

Dock uteblir motprestationen från VI.

I nuläget kan jag bara belysa situationen:
Vi i OK gör i princip allt de ber om och de anser oss ännu inte värdiga för allians?

Kanske Acemicken kan berätta lite mer?

/W

guest168

  • Gäst
SV: Diplomatiska spörsmål
« Svar #18 skrivet: 2007-08-25, 23:30:50 »
Jag har senast idag berättat för ledare i MM om vilket berömvärt arbete OK gör som vår allierade i Kriget.

Jag har påtalat vilka fördelar det skulle vara om OK kunde ingå i VI som fullvärdiga medlemmar, så ge inte upp hoppet än.

Jag ska göra allt jag kan för att övertyga dom.

/Ace

guest3

  • Gäst
SV: Diplomatiska spörsmål
« Svar #19 skrivet: 2007-08-26, 23:13:09 »
Ace, påpeka då även att vi bistått 30+ att ta över byar i SE-området. De är enormt tacksamma för den insatsen. Jag och Semi har fortfarande tusentals man där i försvar.

Vi deltog AKTIVT i det övertagandet, så det står ganska klart för SE vart vi står nu.

guest1503

  • Gäst
SV: Diplomatiska spörsmål
« Svar #20 skrivet: 2007-08-26, 23:47:10 »
Även jag lobbar för fullt och passar på att påtala OK´s insatser så fort möjlighet ges. Jag vill påstå att OK är en av dom få "iap-allianserna" som verkligen ger järnet och bidrar efter bästa förmåga i kriget mot UA. Många andra föredrar att glida runt på en räkmacka och låter andra göra skitjobben.

guest124

  • Gäst
SV: Diplomatiska spörsmål
« Svar #21 skrivet: 2007-08-28, 00:35:12 »
Det verkar som om nästan alla större allianser håller på med någon form av omorganisation. MM N har skapat en ny allians "VI Fire".

Just nu känns slutstriden osäker och jag är snart beredd att föreslå ett avbrytande av alla icke-ok gynnande operationer.

Dom vi stödjer lämnar själva allianserna för nya konstellationer och därmed även det lilla åtagande de har genemot oss.

En stor varningslampa blinkar hos mig.
Det är dags för OK att välja inriktning inför slutkampen.
/W

guest580

  • Gäst
SV: Diplomatiska spörsmål
« Svar #22 skrivet: 2007-08-28, 20:11:32 »
 :stupid
Om vi strävar åt olika håll blir det bara pankaka.

Vi är för små för att kunna slåss mot natarerna ensamma så jag föreslår att vi på allvar letar efter en (eller flera) stark allians att börja samarbeta med på allvar.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Diplomatiska spörsmål
« Svar #23 skrivet: 2007-08-28, 20:17:39 »
Lugn, vi ska inte måla fan på väggen ännu.

MM är som sagt i en omorganisation för att bli av med lite döfett. Denna kommer pågå en tid. OK (och OG) är inte ett gäng som vänder kappan efter vinden. vi har gjort ett visst commitment till VI-allianserna och detta ska vi inte bryta bara för att det råkar stå en finare häst i båset bredvid. Samtidigt ska vi inte slaviskt följa med i någon annans undergång heller. Jag är rätt övetygad om att VI inser vad dom har i oss.

Tills vidare håller vi ögonen öppna och avvaktar VIs utveckling.

guest580

  • Gäst
SV: Diplomatiska spörsmål
« Svar #24 skrivet: 2007-08-28, 20:22:00 »
Absolut.
Men tex 30+ är ju med i kriget mot UA så det vore inte att överge VI eller kriget på något sätt.

guest124

  • Gäst
SV: Diplomatiska spörsmål
« Svar #25 skrivet: 2007-08-28, 21:21:29 »
En redovisning av vårt diplomatiska läge:
Ca 3 meningslösa iap avvisade den senaste vecka.

Ett erbjudade om allians från DD:
///

Tjena!



Våran allians och RIGET hade tänkt oss att skapa ett liknande "Inc" fast vi skulle heta Defensor Fortis som betyder Styrkans försvarare. Därför så tänkte vi samla ihop några starka och seriösa allianser och bilda ett jättestort sammarbete. Vi kommer också att hjälpa alla behövande inom DF. Jag har hört talas om eran allians och tänkte att om ni skulle vilja vara med. Skicka ett PM om ni är (eller inte) intresserade!


//MvH Septimuz
///

En UA vänligare allians. Märklig tillställning.

Intressantare:
Jag har, med stöd av brakskit, fört en diskution med 30+ de senaste dagarna.

Initiativet kom från deras diplomat i form av följande brev:
///
Hej!

VI håller uppenbarligen på att omorganiseras. 30+ har ju som du vet aldrig varit en del av VI, vi har valt att alliera oss med M|M (har varit allierade med dem sedan servern startade), men har resten som IAP - dock med ett tätt samarbete.

Hur skulle ni ställa er till - och nu sonderar jag bara terrängen - att alliera er med 30+? Vi tillhör samma åldersgurpp ungefär, och ärligt talat så skulle det vara en kraftig nesa om någon fjortisallians gick och vann servern. Jag vet att ni sedan tidigare har ett bra samarbete med Die Trying (enligt honom iallafall) och det kanske är dags att utöka detta?

Med tanke på att VI strukturerar om, och framtiden är en smula diffus tror jag båda våra allianser skulle tjäna på detta. 30+ har för avsikt att bygga ett underverk, med förhoppningen att åtminstone göra ett seriöst försök att vinna.

Vi har alltid varit motståndare till tanken på både vingar och metaallianser (du vet ju själv hur det kan vara). Men en tät allians har vi ingenting emot.

Ge mig dina tankar kring detta - hur kan vi göra detta utan att någon av oss "utnyttjar den andre" etc. 30+ är en mycket tät allians, och jag antar att ni är likadana, så ett eventuellt tätt samarbete får inte hota respektive allians integritet.

Nåväl, ta detta som en lös fundering bara, och tänk efter själv en stund innan du för det vidare till någon annan.

Allt gott!

/Tevildo - 30+
///

Jag och Brakskit följde upp brevet med en positiv inställning till förslaget och fick fölajde till svar:

///
Hur skulle en sådan allians utformas enligt dig? Till syvende och sist är det ju bara en allians so kan bygga ett underverk (jag vägrar kalla det världsunder) och därmed vinna servern. Alla de allianser som supportar bygget med försvar eller resurser eller annat är ju delaktiga, men inte på "pappret".

Det kanske inte spelar så stor roll egentligen.. men 30+ har ända sedan starten spelat för att vinna, vissa mer än andra givetvis, vi har vår beskärda del av de som bara glider med ;)

Vi har i vår stab än så länge bara pratat lite löst om hur vi ska gå till väga, och vilken den bästa lösningen är. Hitintills har det varit att kriga med UA så mycket vi kan, och hjälpas åt mellan allierade med försvar och anfall.

Kanske är det dags att gå vidare. Jag är inte beredd att släppa VI helt, de kommer alltid kvarstå som goda vänner (från vår sida iallafall), men - som sagt - med omorganisationen och allt så vet vi inte var vi hamnar.

Forsätt tänk, och berätta vad du har för planer och hur du vill att ett samarbete ska se ut.

/T
///

Jag vänder mig därför till eder allians- bröder/systrar och upprepar det jag antytt i tidigare inlägg:
Är VI det enda alternativet? Eller skall vi tolka deras tystnad som att det försöker spela över oss?

Detta skrives i förtroende för de medlemmar av OG forumet som tillhör VI och en förhoppning att ovan text inte brukas/tolkas på fel sätt.

Kontenta:
Vi har ett konkret erbjudande om allians på bordet. Dock ej "riktiga" Vi utan en Vi vänlig avdelning.

/W
Diplomat och intrigmakare.
 

guest580

  • Gäst
SV: Diplomatiska spörsmål
« Svar #26 skrivet: 2007-08-28, 22:19:37 »
En nära allians med 30+ är precis vad vi skulle behöva inför slutspelet IMHO.

Sen är det okej för min del om dom vill bygga själva wondret.

guest677

  • Gäst
SV: Diplomatiska spörsmål
« Svar #27 skrivet: 2007-08-28, 23:58:16 »
 :goodposting x 2

Har själv suttit och funderat mycket på våran långsiktiga strategi. Jag tycker att det har varit bra att vi har varit med i kriget mot UA för att öva krig, men tycker det har varit lite oklart vad vi kommer att tjäna på det i längden.

Så länge vägen är allt och målet inget så spelar det iofs ingen roll, men om vi ska ha ett långsiktigt mål så inbegriper det ju att ha en strategi för vad vi gör när Natarerna poppar upp.

De största allianserna (typ VI) har säkert en sådan strategi, jag betvivlar att de kommer att sikta mot stora superallianser för att säkra vinsten. Först och främst för att de är stora nog för att ha en vettig chans att klara det själva men också för att jag inte tror de tycker att vinsten är lika rolig om segern är för lätt (skulle inte jag göra iaf) det är ju trots allt ett rätt krigiskt spel...

Jag tror personligen att VI som det ser ut att bli nu = VI Fire, Earth, Air + I.A.E ... (gissar mest från alliansbeskrivningar - ni som har inside info får gärna rätta) är stora nog, de behöver inga fler allianser, kanske större aktiva spelare skulle kunna platsa där om de vill - OK har trots allt en rätt bra "topp", men betvivlar att de vill ta in en till allians officiellt i VI. Och om de skulle vilja det, tror ni inte 30+ ligger bättre till då ?

Att vi har committat till VI allianserna ett längre tag har väl varit rätt klart, men vad har de comittat till oss (nu eller i endgame)? Jag tycker INTE man ska vända kappan efter vinden, men tycker att allt samarbete bör vara baserat på att bägge parter vinner på det.

Jag tror också att en nära allians med 30+ låter som ett av de bättre valen inför slutspelet, VI tror jag inte vill och med UA sidan är det kanske svårt att bygga en tight allians med :D

Enda nackdelen är väl att 30+ är lite utspridda och vi finns i VI's kärnområde... så kanske inte ser ut som bästa val på kartan, men kanske ett som skulle gå att lita på i längden och vara roligt att spela med ?

Sedan spelar det inte så stor roll (för mig) om vi inte har WW i alliansen eller om vi är en av 2 kärnallianser. Är vi 7e bihanget känns det inte lika roligt... Alternativet är ju att låta den allians som först tar en natarby få behålla den fast bägge hjälper till 100%, då blir det slumpen / aktiviteten som avgör.

Enda nackdelen med ett spännande alliansbygge vore väl att det skulle kännas roligare att spela och ... det tar rätt mycket tid som det är nu  :cry  :cry  :cry
(pendlar lite mellan att tycka det är roligt och vilja deleta kontot pga tiden det tar... )

Jag tror också vi bör flytta om folk i OK och OK2 - samla de mest aktiva i OK, de mindre i OK2. Detta av rent taktiska skäl, jag vill gärna kunna se om tex Brakskit (nu OK2are) attackerar en by eller inte, vi ligger nära varandra och farmar säkert i samma byar. Jag skulle inte vilja "råka" deffa upp en by som han farmar  :nono ... lättare att hålla koll på krigsrapporter i övrigt också.


 

Senaste inlägg