Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Info - Stamledare/hövdingar/senatorer  (läst 3594 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
Info - Stamledare/hövdingar/senatorer
« skrivet: 2007-09-28, 13:51:32 »
Tänkte jag skulle sammanställa lite information om saker som kan kännas svåra och oklara gällande övertagande av byar. Varese man försvarar eller attackerar.

Försvar:
Självklart ska man försöka rensa byn till anfallerns sweep, och hinna få in trupp igen innan ledarna är framme.
Jag vill dock även tipsa om en försvarsvariant som fungerar i krisläge (truppen är borta/upptagen) och där anfallaren inte är alltför klipsk. Låt honom ta byn, och anfall med en ledare några sekunder efter hans sista attack. Då tar du tillbaks byn och han måste skicka allihopa igen. Dessutom har han blivit av med sin ledare som tog byn, så då måste han kanske bygga en igen. Notera dock att detta går endast om du har bra offensiv trupp i området, för det kan ju följa med lite gubbar när han tar byn.

Anfall:
Residens/palats måste tas bort för att sänka lojalitet.
Senatorer drar ner lojaliteten med 20% så det räcker med 5 st.
Hövdingar och stamledare drar ner lojaliteten med 12% så det räcker med 6 st.

Skickar man en ledare för mycket så tar han över byn igen, vilket innebär att han försvinner, och den lediga platsen i residenset/palatset i hans by blir upptagen istället. Man får tillbaks den första ledarens "slot".

En ledare förstör residens/palats under uppbyggnad om det är på nivå 0. Då får byn börja bygga igen. Det innebär att även om man har lite tid mellan ledarna så hinner han inte få upp ett residens/palats.

Det går utmärkt att skicka katapulter mot residens/palats i samma anfall som sina ledare.
Det går utmärkt att skicka flera ledare i samma anfall. De drar bägge ner lojaliteten.

Anfall alltid nattetid, då folk har svårast att få tag på hjälp av sina vänner.

Och till sist...
Ha alltid kort tid mellan anfallen, och skicka alltid fejks. Glöm inte ta med försvarstrupper.

guest1524

  • Gäst
SV: Info - Stamledare/hövdingar/senatorer
« Svar #1 skrivet: 2007-09-28, 14:18:35 »

Senatorer drar ner lojaliteten med 20% så det räcker med 5 st.
Hövdingar och stamledare drar ner lojaliteten med 12% så det räcker med 6 st.


Jag har haft senatorer som dragit ner allt mellan 15-30% och detta utan att varken jag eller motståndaren haft igång stor fest.
Det räcker mao inte med 5 st och i värsta fall inte heller 6 st...

6*12% = 72%... Räcker väl inte???


guest3

  • Gäst
SV: Info - Stamledare/hövdingar/senatorer
« Svar #2 skrivet: 2007-09-28, 14:52:57 »
Ber om ursäkt. Siffrorna blev knas.
Det SKA räcka med 6 stamledare/hövdingar eller 5 senatorer. Men jag lämnar INGA garantier. :D

guest1524

  • Gäst
SV: Info - Stamledare/hövdingar/senatorer
« Svar #3 skrivet: 2007-09-28, 15:03:33 »
Men jag kan garantera att det inte alltid räcker med 5 senatorer, vilket jag som du vet lärde mig den hårda vägen...

guest1501

  • Gäst
SV: Info - Stamledare/hövdingar/senatorer
« Svar #4 skrivet: 2007-09-29, 08:49:10 »
Hur som hellst, tack för informationen!

 

Senaste inlägg