Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Vår hos OldGents!  (läst 5973 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
Vår hos OldGents!
« skrivet: 2008-05-16, 09:16:15 »
Då var den här igen, den piggaste tiden på året - VÅREN!
Alla vintertrötta stofiler börjar sträcka på sig, grillen plockas fram, och det börjar snickras och fejas överallt. Samma sak inom OldGents och på vårt forum.

Just för tillfället är det väldigt många i vår klan som går och väntar på att Age Of Conan ska köra igång. Många av oss spelar CallOfDuty4 och vi har många tappra spelare som kör vidare i World Of Warcraft. Tyvärr verkar det som om andra spel har lagts lite på hyllan. Tittar vi på vår BattleField Division så har det inte varit mycken aktivitet där att tala om, men så har det väl alltid varit, spel kommer och går.

Men det som verkligen är viktigt i OG är sammanhållningen och att man har trevlig och skoj tillsamman, i vilken form det än blir. Just detta tycker jag mig kunna märka av när folk börjar planera sin sommarledighet. Folk umgås utanför spelandet i massa olika former, vilket jag tycker är otroligt skoj. Man lyfter luren och kollar om folk vill komma på besök, planerar besök på krogen, grillkvällar och t.o.m semestrar ihop - det ni!

En annan viktig sak är att vi hela tiden får nya gäster som hittar hit, nytt folk som hört talas om oss, och vår otroligt härliga gemenskap. Jag hoppas att alla gör sitt yttersta för att få folk att känna sig välkomna och för att vi ska få folk att stanna och trivas.
För att vi ska få den än bättre, så BER jager om att komma in med förslag som ni skulle vilja ha/eller tror skulle göra OldGents än bättre...

Finns det saker vi kan ordna på forumet som gör att ni skulle trivas mer? Ska vi anordna fler aktiviteter? Ska vi ha en träff med familjer och allt annat löst folk? Är det folk som lirar spel som vi inte uppmärksammar tillräckligt?

Skapa lite debatt i denna tråden, fundera, ge kritik, men hjälp oss att bli en än bättre spelklan för Gubbar & Gummor.

För i grund och botten är det NI som är OldGents, och utan er är klanen ingenting...

Tack för ordet!

Deathdealer - Klanledare för OldGents


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #1 skrivet: 2008-05-16, 11:16:47 »
Vad sägs om en årlig OG-grillkväll där familjen följer med?

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #2 skrivet: 2008-05-16, 13:43:15 »
Då var den här igen, den piggaste tiden på året - VÅREN!

 :ripped Vaknade upp i morse och hälsades av 1 decimeter nyfallen blötsnö.  :ripped



=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #3 skrivet: 2008-05-16, 14:01:51 »
hmmmm...nysnö....!!!
Det vart vi som bor Söder om "ekvatorn" jag menade!!!  :D

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #4 skrivet: 2008-05-16, 14:57:54 »
.... BER jager om att komma in med förslag som ni skulle vilja ha/eller tror skulle göra OldGents än bättre...

...

Skapa lite debatt i denna tråden, fundera, ge kritik, men hjälp oss att bli en än bättre spelklan för Gubbar & Gummor.

....

Trevlig post. :)

Enda förslaget jag kan komma tänka på är några skånegränser, exempelvis kanske trådarna borde begränsas så att maximalt en skåning får posta per tråd? Eller att skåningarna måste posta på engelska för att folk ska förstå dem?

Tror du mitt förslag kan räknas både som förbättringsförslag och skapa "lite debatt" som du efterlyser? 

  ;)

Jag har faktiskt en "riktig" idé. När det dyker upp någon hyfsad storfilm som har premiär så kan hugade gärna posta att han/hon/de tänker gå och se filmen "IndianJonas möter hulken!". Därefter kan intresserade OG-människor diskutera fram tidpunkt och plats/er/ för en gemensam aktivitet som inte kräver någon administration. Det blir inget tungt jobb och drivkraften ligger hos OG-medlemmarna (dvs vi lastar inte ledningen med mer ansvar).

Personligen tycker jag det är ett oerhört lättsamt sätt att träffas och även träffa helt nya för första gången via en film. Fokus blir inte 100% umgänge som vissa OG-träffar, utan mer 5% umgänge och 95% film. Det kan vara ett komplement till övriga aktiviteter?
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #5 skrivet: 2008-05-16, 15:25:08 »
 :stupid

Bra post Tiny - guldmedalj!
Ska genast ta upp detta med LG.....MEN vänta nu lite....Ejjjnauuus är ju sådandäringa...Skauning... :cry

Fasen - dom däringa Skåningarna gör ju enHillary C vart dom än är...nästlar in sig överallt!

TT :thumb



Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #6 skrivet: 2008-05-16, 16:22:17 »
En familjeaktivitet kanske.

Träffas på någon gräsmatta spela brännboll, grillkorv (picknick) ev vid någon badstrand.
5-kamp mellan familjerna. Fotbollsmatch barnen mot föräldrar brukar vara uppskattat av barnen i vart fall (om de vinner).
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #7 skrivet: 2008-05-16, 21:26:21 »
Ja, inte lär väl vi vinna.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #8 skrivet: 2008-05-16, 21:44:00 »
Jag är inte förälder, får jag spela med barnen då??

Who dares! Wins!

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #9 skrivet: 2008-05-16, 21:58:24 »
Nä du Moffast skall ha trasiga byxor och bar bröstad.
Sedan skall vi måla dig grön! Så får du bli barnens maskot. Inte alla som har en levande hulk :)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1645

  • Gäst
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #10 skrivet: 2008-05-17, 00:12:48 »
Rent konkret tips till oss som bor söder om Smålands gränsen (och er som inte är rädda för lite mil under hjulen):
Skånes Djurpark är en skön och avslappnad plats att samlas på, grilla, vandra och snacka.

 :lil
Lite historielektion. När Sverige började dyka upp ur snön kom de första människorna i land i Skåne. De flesta bosatte sig direkt men några fortsatte längre och längre norrut. När de kom till Smålandsgränsen möttes de av en skylt med texten: "Gå ej längre." De som kunde läsa stannade, resten gick vidare.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #11 skrivet: 2008-05-17, 00:41:32 »
...De som kunde läsa stannade, resten gick vidare.

:rotflmao
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #12 skrivet: 2008-05-17, 07:38:14 »
Var det inte att de var de smarta som gick vidare?!? ;)

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #13 skrivet: 2008-05-17, 11:48:41 »
Furuvik har jag annars hört är bra. ;)
(Ungefär på mitten från norr och söder dessutom.)

Där finns det både zoo, badmöjligheter, stora grönområden, tivoli, ett gammalt fort (kustförsvarsmuseum) som man kan få gå runt och känna sig för hur det var att försvara kusten när ryssen skulle komma. Självklart finns det en camping i anslutning till detta om man inte vill bo Scandic.

guest1645

  • Gäst
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #14 skrivet: 2008-05-17, 13:07:50 »
Var det inte att de var de smarta som gick vidare?!? ;)
Som sagt... De som kunde läsa stannade, resten gick vidare. Kan tolkas hur man vill... :innocent

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #15 skrivet: 2008-05-17, 21:13:56 »
Ja men ni vet ju att ni alla är välkomna att fira midsommar här i Ljusdal!  :)

Jag lägger väl upp en post om någon vecka, håll till godo med fjolårets så länge: http://www.oldgents.se/forum/index.php?topic=14315.0  :cheers

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #16 skrivet: 2008-05-18, 01:49:38 »
Ja men ni vet ju att ni alla är välkomna att fira midsommar här i Ljusdal!  :)

Jag lägger väl upp en post om någon vecka, håll till godo med fjolårets så länge: http://www.oldgents.se/forum/index.php?topic=14315.0  :cheers

 :stupid

Härligt E-dot!!! Det var egentligen den jag väntade på. :)

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #17 skrivet: 2008-05-18, 09:40:47 »
Borås...är oxå standen som har allt.....Mig.....Sveriges (om inet ett av Europas) finaste djurpark, bad, shopping, camping, Elfsborg....och ligger mitt i mitt i allt!

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest1327

  • Gäst
SV: Vår hos OldGents!
« Svar #18 skrivet: 2008-05-18, 20:13:56 »
Var det inte att de var de smarta som gick vidare?!? ;)
Som sagt... De som kunde läsa stannade, resten gick vidare. Kan tolkas hur man vill... :innocent

Albert Einstein,  var dyslektiker,, och vi är väl överens om att han var ett snille. Så läsa på skyltar gjorde han inte :)


 

Senaste inlägg