Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 277719 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #660 skrivet: 2012-03-30, 11:50:33 »
jaha, samtliga farhågor, klagomål och funderingar (förutom pet-AI) kan alltså avfärdas med ett enkelt "l2p" Det låter ju lovande :) ;)

Verkligen - faktiskt! Kommer bli ett hårt slag på truten på många wow-kidz detta! :D

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #661 skrivet: 2012-04-01, 09:18:55 »
Detta släpptes igår, och bör alltså inte vara ett första april skämt. ;)
De som jobbar med wikin fick en intervju med Colin Johanson, och som man kan förvänta sig med tanke på vem som ställer frågorna är det ganska ingående om "lore" och liknande.


Första april skämt var precis vad det var. :P

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #662 skrivet: 2012-04-04, 22:49:24 »
http://m.kotaku.com/5899086/liam-neeson-and-megan-fox-are-just-two-of-the-celebrities-you-can-play-as-in-guild-wars-2

Någon använde betan till att skapa kändisar i GW2. Relativt likt blev det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #663 skrivet: 2012-04-05, 23:22:48 »
Bloginlägg om "squads":
http://www.arena.net/blog/jordan-massey-on-the-role-of-the-squad-in-wvw

I kort, en person kan utse sig till commander och andra kan gå med i hans squad. Medlemmar i en squad har en egen chatkanal som enbart commandern kan tala i. Han/hon har även en speciell uppsättning kart-ikoner för att ge folk order.
Vem som kan gå med i en allierad squad.
För att kunna bli commander måste man köpa den rätten dyrt, men det är en engångssumma för varje karaktär. På så vis slipper man 75 commanders i WvW.

Squads finns även i PvE för att underlätta drakpiskande.

Det är lite som team alltså, med skillnaden att man fritt kan gå med och kommunikationen är enkelriktad från commandern och ut.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: GW2-tråden!
« Svar #664 skrivet: 2012-04-09, 13:07:20 »
vad priser gäller så har ju spelbutiken.se prisgaranti mot alla andra i sverige & fri frakt.
GW2 vanilla kostar tex. 378:- inkl allt.
De har inte ännu släppt priset på collectors, men kan väl vara värt att bevaka.

GW2 Spelbutiken
« Senast ändrad: 2012-04-09, 13:09:45 by Formy_C »
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #665 skrivet: 2012-04-09, 15:31:18 »
I.o.m att de inte finns med i listan så kommer de inte ha CE-versionerna, och troligtvis inte förköp heller.
Men definitivt något att kolla på om man ska få folk att köpa efter release.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: GW2-tråden!
« Svar #666 skrivet: 2012-04-17, 14:09:52 »
Jag beställde GW2 igår och ser fram emot spelet. GW (1) är ett av få MMOS som jag aldrig testat men jag läste/hörde en hel del positivt om spelet. :)

Finns det servrar? Om så, vilken ska OG spela på?
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #667 skrivet: 2012-04-17, 15:35:44 »
Jag beställde GW2 igår och ser fram emot spelet. GW (1) är ett av få MMOS som jag aldrig testat men jag läste/hörde en hel del positivt om spelet. :)

Bara för klargörande - skillnaden mellan GW1 & 2 är monumental i allt (efter vad jag läst och sett). Inte en uppföljare i klassisk benämning alltså, utan något helt nytt.

Det som GW2 *kan* ha emot sig är att för de spelare som inte gillade GW1 så ligger just namnet "Guild Wars" spelet i fatet - det finns många därute som tror att det här spelet bara är mer av samma, vilket är väldigt långt från sanningen (inlägget inte riktat mot dig Tiny, bara en allmän reflektion).

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #668 skrivet: 2012-04-17, 18:38:07 »
Jag beställde GW2 igår och ser fram emot spelet. GW (1) är ett av få MMOS som jag aldrig testat men jag läste/hörde en hel del positivt om spelet. :)

Finns det servrar? Om så, vilken ska OG spela på?

Härligt!  :supporter

För att besvara dina frågor; vi vet inget specifikt ännu.
Det sägs att det kommer att dyka upp beta-events under våren/sommaren, så vi får se... :)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #669 skrivet: 2012-04-17, 21:43:49 »
Första beta-week är i slutet på april. Så sent som idag twittrade ANet att det kommer info väldigt snart. ;)

Men som Crimmy sa; inget ljud om servernamn ännu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: GW2-tråden!
« Svar #670 skrivet: 2012-04-17, 23:36:03 »
Ah, tack.

Hade GW 1 servernamn? Ett alternativ (för spel som både är single-play och grupp-spel men INTE open world PvP eller RvR) är ju att karaktären inte bor på någon specifik server. Man spelar single player online utan att veta namnet på "sin" server. När man sedan spelar med en grupp så samlar spelet ihop gruppen i en egen instans (som heller inte behöver ha servernamn).

Om jag inte kommer ihåg fel så hade STO inga servernamn. Folk hamnade i olika instansnummer av samma plats och när man gruppade så kunde man byta instansnummer så man kunde fysiskt träffas. Edit: mja inte riktigt fysiskt träffas, men däremot träffas in-game. ;)

 :cartman
« Senast ändrad: 2012-04-17, 23:40:17 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #671 skrivet: 2012-04-18, 06:21:21 »
GW1 hade inte dedikerade servrar, det närmsta man kom var att i hårt populerade städer så hamnade man i olika distrikt, men en rullmeny fanns om man ville byta.

Likaså var det uppdelat efter världsdelar, men även det gick att komma runt med samma meny.
Exempelvis så sköts merparten av all handel i "Kamadan - American district".

I GW2 kommer du kunna spela på vilken server du vill. Du har en "hemma" server som påverkar vem du spelar WvW-PvP med, och även vilka bonusar du får från WvW-PvP, men har du folk på olika servrar du känner är det bara att hoppa dit för PvE.
Likaså, om du loggar in och din hemma-server är full kan du slussas till en mer ledig server. När det blir plats hemma får du välja om du vill hoppa eller ej.
På så vis kan du fortsätta spela även under tider med mycket folk.

Kommer inte ihåg exakt vad de sa om PvP i såna fall, men har för mig att om det finns plats i WvW så kommer du in.
Den andra PvPn är instanserad, så den var lugn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #672 skrivet: 2012-04-18, 08:40:45 »
Detta kommer vi slippa! :D :banana :supporter

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #673 skrivet: 2012-04-18, 21:43:50 »
Betahelg 27e - 29e april.
Blogpost kommer snart dyka upp med mer info samt nerladdningslänkar.
GW2s officiella forum kommer ha beta-öppet under betan med början några dagar innan 27e.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: GW2-tråden!
« Svar #674 skrivet: 2012-04-19, 10:29:23 »

I GW2 kommer du kunna spela på vilken server du vill. Du har en "hemma" server som påverkar vem du spelar WvW-PvP med, och även vilka bonusar du får från WvW-PvP, men har du folk på olika servrar du känner är det bara att hoppa dit för PvE.
Likaså, om du loggar in och din hemma-server är full kan du slussas till en mer ledig server. När det blir plats hemma får du välja om du vill hoppa eller ej.
På så vis kan du fortsätta spela även under tider med mycket folk.

Kommer inte ihåg exakt vad de sa om PvP i såna fall, men har för mig att om det finns plats i WvW så kommer du in.
Den andra PvPn är instanserad, så den var lugn.


Det här är ju skitbra nyheter. OG har ofta haft problem med att spelarna blir utspridda på trettioelva servrar (PvE, PvP, rp, PvE-rp, PvP-rp  samt även PvT dvs Player vs Tahlanos ;) )
I GW2 verkar alla kunna spela med alla i PvE. Men det finns ändå en poäng att alla börjar på samma server - för då bidrar man till gillets bonussystem.
« Senast ändrad: 2012-04-19, 10:30:54 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

 

Senaste inlägg