Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Biståndsprogrammet  (läst 9245 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
Biståndsprogrammet
« skrivet: 2007-05-03, 21:44:21 »
Vi kommer införa "krav" att alla byar större än 300 skänker råvaror (och eventuellt trupp) till de som är mindre än 200.
Detta för att få en starkare allians.

Men för att detta ska fungera krävs att "pluttarna" drar sitt strå till stacken genom att koordinera sina inleveranser, att försvara dem och att ha tillräckligt stora lager.

Jag tänkte införa ett faddersystem så varje större by får en liten att ta hand om. Detta är gränsöverskridande mellan de tre OK-allianserna.

Tyvärr hinner jag inte fixa detta förrän i början på nästa vecka, men jag hoppas alla större byar kan börja skänka redan nu. Även om de har planer på vad de ska bygga själva så kan alla avvara en timmes produktion per dag till en plutt.

Skriv i denna tråd vem som skickar till vem så det inte blir kaos.
Tillsammans är vi starka.

guest580

  • Gäst
SV: Biståndsprogrammet
« Svar #1 skrivet: 2007-05-03, 22:43:37 »
Låter som en lysande ide!

WTB pluttby :)

guest351

  • Gäst
SV: Biståndsprogrammet
« Svar #2 skrivet: 2007-05-04, 00:41:49 »
XarXar skickar till Polythene (som är på 173 invånare och snart inte räknas som liten längre).

guest168

  • Gäst
SV: Biståndsprogrammet
« Svar #3 skrivet: 2007-05-04, 01:17:28 »
Ace skickar till alla småbyar som etablerat sig i mitt närområde, jag tror det räcker för mig :).

/Ace

guest1327

  • Gäst
SV: Biståndsprogrammet
« Svar #4 skrivet: 2007-05-04, 07:26:41 »
Ragges Byhåla ligger strax under 200, men har nog växt till sig lite till under helgen, så det är nog troligt att jag kan klara mig.  Det är väldigt lugnt i mitt område, har inte blivit attakerad än.

guest1501

  • Gäst
SV: Biståndsprogrammet
« Svar #5 skrivet: 2007-05-04, 22:06:18 »
En liten undran bara, ska man "blint" skicka råvaror till allierade byar under 200 i pop. Känns som om vissa knappt aldrig är inne och ännu mindre bryr sig om OG/OK i stort. Eller spelar det ingen roll? Känns ju mer motiverande att hjälpa någon som är med på noterna.

Mvh
/Brakskit

guest580

  • Gäst
SV: Biståndsprogrammet
« Svar #6 skrivet: 2007-05-05, 11:57:31 »
Skulle spelaren ha gul eller röd prick behöver du självklart inte skicka nåt.

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Biståndsprogrammet
« Svar #7 skrivet: 2007-05-05, 23:40:36 »
jag (sisone i OK) vill stöda nån som ligger nära 34.19...

borussia (rythem) ligger rätt nära men kanske inte behöver stöd?

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Biståndsprogrammet
« Svar #8 skrivet: 2007-05-06, 00:21:11 »
nope, jag behöver inte stöd. Jag stöder

Loafern

i OK2-KB

guest3

  • Gäst
SV: Biståndsprogrammet
« Svar #9 skrivet: 2007-05-08, 16:33:14 »
Har slitit ganska många timmar med att skapa ett system, men jag måste ge upp. Jag kommer inte hinna med detta. Jag måste prioritera forumskneget först.

Hoppas någon kan ta över mina tabeller och ritningar. :help

guest1327

  • Gäst
SV: Biståndsprogrammet
« Svar #10 skrivet: 2007-05-11, 08:20:56 »
Jag har överskott på vete, någon som behöver ?

mr2takt

  • Gäst
SV: Biståndsprogrammet
« Svar #11 skrivet: 2007-05-11, 12:28:16 »
Ett förslag: DELEGERA! Varför inte inrätta alla OK grenar och vingar i ett system där vi har "undergrupper", med en gruppledare som ansvarar för fördelningen mellan byarna och där den GEOGRAFISKA positionen avgör vilken "grupp" man tillhör, på så sätt får varje gruppledare i ansvar att fördela resurser inom SITT geografiska område( t.ex. 10 byar som ligger i en klump). Sedan kan gruppledarna sinsemellan göra upp om fördelning mellan olika grupper behövs. Det skulle inte bli något jättejobb för någon enskild individ att samordna ALLA leveranser utan bara att ta emot rapporter om gruppens utveckling, på så sätt skulle vi även få en naturlig "ledningsgrupp", vilket kan vara bra i andra sammanhang. Om vi inte hittar på något sånt här tror jag att "biståndsprogrammet" bara blir ett slag i luften av ineffektivitet...

guest580

  • Gäst
SV: Biståndsprogrammet
« Svar #12 skrivet: 2007-05-11, 13:03:31 »
Ett litet problem med det är ju att de stora byarna ligger i mitten och de små ute i kanterna.

Men i princip tycker jag det är en god plan.

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Biståndsprogrammet
« Svar #13 skrivet: 2007-05-11, 14:05:59 »
ett förslag:
Alla huvudbyar under 300 får välja en lämplig "fadder" som gärna ligger rätt nära...
en tråd där man får välja faddrar skapas... och först till kvarn gäller...
det borde funka

guest193

  • Gäst
SV: Biståndsprogrammet
« Svar #14 skrivet: 2007-05-11, 14:26:37 »
 :stupid

Låter som en bra ide.
Jag har skickat när jag har blivit ombedd och även i något fall på måfå, men risken med det senare är att man skickar till någon som inte är så aktiv och som snabbt blir farmad eller där det inte får plats i magasin/silo.

Det är ju en fördel om avståndet inte är så stort. Mina germaner är visserligen uthålliga och starka men snabbhet är inte precis deras starka sida.

Så om någon i närheten av 134/6 behöver råvaror så går det bra.

 

Senaste inlägg