Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 277770 gånger)

0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #255 skrivet: 2010-07-27, 08:42:01 »
Liten uppdatering:
Man kommer kunna gå in i byggnader. Vissa är instanserade, som Logan Thackerys kontor (eftersom det är en del av den personliga historien) andra kommer vara en del av kartan.

Exempel på saker man kan göra i byggnader:
Rädda barn från ett brinnande barnhem.
Snoka upp information om en "shady character" (som efter snokandet visar sig vara än mer shady).
Gå ner i fängelset i Divinitys Reach för att sätta fällor så man kan stoppa en tjuv som tänker rymma.

Uppdatering två:
För den som missat (ja, jag upprepar mig) det är sagt att vi kommer få tre scholars, tre adventurers och två soldiers. Detta är dock inte bara titlar, det är även rustningsklasser. Enligt någon källa så kommer alla yrken inom en klass kunna köpa alla de rustningar av den klassen.
Istället för specifika yrkesrustningar kommer vi alltså se klassrustningar. Så nu kan även mesmers klä sig ordentligt i snygga elerustningar.  ;)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #256 skrivet: 2010-07-27, 09:17:02 »
Så nu kan även mesmers klä sig ordentligt i snygga elerustningar.  ;)

 :gert


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: GW2-tråden!
« Svar #257 skrivet: 2010-07-27, 15:26:19 »
Äh vem fan vill spela mes(ig)mer när ranger finns?!?

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #258 skrivet: 2010-07-27, 15:53:11 »
Äh vem fan vill spela mes(ig)mer när ranger finns?!?

Ranger i assassinrustning... Spännande. :)

På tal om spännande, för de som missat finns här en bra bild av hur gamla Tyria förändrats till nya Tyria:
http://secretagentcat.files.wordpress.com/2010/07/tyriaoverlay1.png

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #259 skrivet: 2010-07-27, 18:01:12 »
Meningslös fakta, men ändock.

World vs world kommer vara 3 faktioner mot varandra samtidigt.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #261 skrivet: 2010-07-30, 17:15:24 »
 :supporter

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #262 skrivet: 2010-08-02, 15:53:58 »
För den som inte läst bloggen, vi kommer ha maxgräns på level 80 och ingen experience-kurva. Så den mängd xp som tar dig från lvl 5 till lvl 6 är samma som tar dig från 72 till 73.

Hörde en rätt intressant sak om detta, men det är inte verifierat av ANet. Enligt ngt rykte så dras man ner till den nivå området omkring en ligger på. Så om man hoppar tillbaka och hjälper någon så hamnar båda på lvl 8 (t.ex.), men du får fortfarande xp. Så om du ökar från 8-10 medan ni springer runt och du sedan hoppar tillbaka kommer du ha ändrat från 20-22 (igen, som ex.)
På så vis behöver du inte känna att det kostar dig något att hjälpa en kompis att komma vidare.
Men viktigt att veta här, det är spekulationer grundade på halvofficiella rykten och antaganden. ;)



Läste att elementalister med ett visst "trait" är immuna mot eld, och eftersom ANet har arbetat mycket med projektilers banor och liknande, så kan en eld-ele fungera som en brandvägg (hö hö hö) och de som står bakom honom/henne blir oskadda.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #263 skrivet: 2010-08-02, 15:59:39 »
Jag är faktiskt lite putt på att de verkar ha markanta skillnader mellan levlarna. Om man ändå ska "skalas" till det område man befinner sig i... hade det då inte varit lika bra att slopa utvecklingen mellan levlar, och bara ha dem som ett mått på hur mycket XP man fått?  :doubt


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #264 skrivet: 2010-08-02, 16:57:41 »
Jag håller med. Förstår faktiskt de som menar att levels är rätt meningslöst. GW1 är så gott som perfekt. Du har en startnivå, men når max väldigt fort. Resten av spelet handlar om att främst bli bättre spelare, inte starkare.
Och det är ju något de anammat i resten av tvåan. Istället för att välja vilken sorts roll du ska ha redan när du skapar karaktär så främjar ANet de som lär sig spela sitt yrke till max.

Har inte sett någon intervju om detta med levels, så vet faktiskt inte så mkt om hur det påverkar? Är det jätteskillnader mellan 15 och 20 t.ex.? Är det för att man inte ska kunna springa in i ett område man inte är redo för? All info är bra info. :)

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #265 skrivet: 2010-08-04, 10:25:07 »
Senaste inlägget på ANet bloggen handlar om Personlighet:
http://www.arena.net/blog/personality-in-guild-wars-2

Jag kan inte säga att det gav några jättenyheter. Det handlar om att man får olika personlighetsdrag beroende på hur man svarar folk. Dessa drag kan sedan ändras under spelets gång. De poängterar även att om man inte vill slösa tid med sådant, så finns snabbval för att ta sig igenom en diskussion med en NPC.

Beroende på personlighet så kan man få olika saker samt köpa olika tjänster för karma.
Citera
Personality is one of the primary ways you will cash in on karma rewards earned by participating in events and helping other players with their personal stories. While most interactions are free or of a minimal cost, there are many opportunities to impose your personality on the world for significant reward. Doing so requires you to have earned some karma first, but it can save you a lot of gold.

For example, in the persistent world you may find a norn mercenary who likes your style and decides to follow you exclusively for a while, without charging his normal fee. Along the way, you might talk a farmer into parting with some strength-granting pies, or you may even meet a local dignitary who offers to double your experience gain or boost your speed for a short time. Personality rewards can be beneficial, prestigious, and even humorous—like the farmer who is willing to give you a jar of bees to throw at your enemies.

Verkar alltså som om nästa klass kommer nästa vecka, tror nämligen inte de lägger ut ytterligare en så stor snackis som en klass redan nu. Även om denna artikel inte hade så mycket info, så kommer den troligtvis leda till en del diskussioner. :)

Utloggad Roffo

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • - inte en karl men ett moln i byxor!
SV: GW2-tråden!
« Svar #266 skrivet: 2010-08-04, 11:23:45 »
Hmmm.... Så det ska bli lite fable över det hela?

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #267 skrivet: 2010-08-04, 11:45:39 »
"A small girl asks if you can help her find her puppy. Do you:
A: Help the girl find her puppy and give her a big icecream?
B: Find the puppy, kill it and then beat the girl to death with it?"
Första Fable var verkligen ett moraliskt dilemma.... ;)

Tycker dock att det känns som alldeles för lätt att pendla mellan barbar och hederskrigare i GW2. Hade hellre sett att det är en pågående trend som kanske tar 40-50 levels innan den påverkar spelet. Men de har ju uttalat att de ska göra ett casual-vänligt spel, så får väl ta det onda med det goda. :D

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #268 skrivet: 2010-08-06, 13:26:44 »
En ny blog uppe om ljuden i GW2. De räknar med att ha spelat in lika mycket tal som ryms i 60 filmer. Jag kan inte säga mycket mer om den posten, men besök den för lite autentiska in-game ljud.
http://www.arena.net/blog/talking-heads-vo-and-dialogue-in-gw2

Desto mer ny info kom i en intervju för en fransk sida (igen, de gillar verkligen franska sidor).
Bland annat så får vi veta att efter en kortare introduktion kommer man få tillgång till sin arts huvudstad. Och från denna kan man sedan ta sig till alla arters huvudstäder samt till PvP området. Så även om man väljer en annorlunda art så tar det inte lång tid innan man kan äventyra tillsammans.

Jotun har en skill där de kastar sitt svärd efter ngn, och som vi redan vet så kan man sedan plocka upp det som ett stort tvåhandssvärd.

Mer här:
http://gw2.univers-virtuels.net/article/2307/Interview-GW2-Univers-Virtuels.html

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #269 skrivet: 2010-08-06, 13:37:10 »
...Jotun. Arrgh!!! Kunde vi inte ha fått utrota dem i EotN...   :pistols


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

 

Senaste inlägg