Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Veckans gapskratt  (läst 776092 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3300 skrivet: 2013-01-26, 00:09:19 »
 :lolabove

Utloggad Harmen

  • Old Carmensita
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 552
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3301 skrivet: 2013-01-30, 08:22:05 »
FRUNS DAGBOK

Lördag:

Maken var konstig idag. Vi hade bestämt en träff på NK för att dricka en kopp kaffe.

Jag hade shoppat med väninnorna hela dagen och jag tänkte att han kanske var lite sårad för att jag var lite sen. Men han sa ingenting om det. Samtalet flöt inte alls, han var tystlåten.

Jag föreslog att vi skulle flytta oss lite så vi fick tystare platser i cafeterian, så vi kunde prata.

Han gick med på det men var tyst i alla fall. Jag frågade honom om han hade bekymmer och han svarade:

- Inget speciellt.

Jag frågade om det var mitt fel att han var tystlåten och han svarade:

- Det är inget, inget du behöver bekymra dig om. På vägen hem sa jag att jag älskade honom, han log och fortsatte att köra.

Jag kunde inte förstå hans beteende och jag vet inte varför han inte svarade på min kärleksförklaring.

Hemma kände jag att jag min man hade försvunnit långt bort, som om han inte längre ville titta på mig.

Han bara satt och glodde på tv och verkade långt borta.

Till slut gick jag och lade mig och maken följde, efter en stund.

Förvånande nog svarade han på min kärlek och på mina smekningar, vi älskade, men han kändes fortfarande långt borta. Kände att jag inte längre orkade, så jag tog upp saken med honom, men märkte att han redan somnat.

Grät mig till sömns. Jag vet inte vad jag ska göra. Är redan säker på att han har ett förhållande med någon. Mitt liv är en katastrof!!!

ETT BLAD UR MAKENS DAGBOK:

Lördag:

AIK förlorade idag, men jag fick i alla fall sex…

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3302 skrivet: 2013-01-30, 10:06:31 »
 :rotflmao


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3303 skrivet: 2013-01-30, 10:12:42 »
Här får du svaret på varför livet är som det är

1. Först skapade Gud åsnan.

Gud sa till åsnan:
- 'Du är en åsna. Du skall slita och släpa dagen lång och bli kallad dum i huvudet. Du kommer att leva i 20 år.'

Åsnan svarade:
- 'Usch då, det låter inte som något bra liv. Kan vi inte säga att jag bara skall bli 5 år gammal?'

Gud accepterade åsnans förslag.
---------------------
...
Sen skapade Gud hunden.

Gud sa:
- 'Du skall kallas hund, leva ett liv i underkastelse, äta rester från middagsbordet och vakta huset. Du skall leva i 35 år.'

Hunden sa:
- 'Ojdå, det blir kanske inte så roligt. Kan jag inte få bli bara 15 år istället?'

Gud accepterade hundens förslag.
-------------------
Därefter skapade Gud papegojan

Gud sa:
- 'Du kallas papegoja. Du kommer att sitta i ett hörn och upprepa allt som sägs, till stor irritation för alla. Du blir 75 år gammal.'

Papegojan undrade:
- 'Det låter väldigt enformigt... Kan vi inte säga bara 50 år?'

Gud accepterade papegojans förslag.
-----------------------
Till slut skapade Gud mannen.

Gud sa:
- 'Du är en människa, en man! Du skall ha ett bra liv. Du är klok och intelligent, så du kommer att bestämma här i världen. Du skall bli 20 år.'

Mannen svarade:
- 'Det låter som ett riktigt bra liv, men kan det inte vara lite längre?'
(Nu visar mannen för första gången ett prov på sin intelligens..)
- 'Kan jag inte få de där 15 åren som åsnan inte ville ha, de 20 som hunden tackade nej till, samt de 25 som blev över från papegojan också?'

Gud accepterade mannens förslag.
--------------------------------------

Därför lever mannen ett härligt liv tills han blir 20 år. Sen gifter han sig, för att slita och släpa i 15 år och bli kallad dum i huvudet.
Sedan får han helt underkasta sig den övriga familjens behov, leva på rester från bordet och vakta huset i 20 år. De sista 25 åren av sitt liv sitter han i ett hörn och upprepar allt som folk säger, till stor irritation för alla i sin omgivning...
  :old


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3304 skrivet: 2013-01-30, 10:48:29 »
 :lolabove :lolabove :lolabove :lolabove
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

guest1645

  • Gäst
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3305 skrivet: 2013-01-30, 13:46:30 »
 :lolabove :thumb

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3306 skrivet: 2013-01-30, 19:24:18 »
 :lolabove

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3307 skrivet: 2013-01-31, 07:29:38 »
One night at Cheers, Cliff Clavin explained the" Buffalo Theory" to his buddy Norm:

"Well, ya see, Norm, it's like this. A herd of buffalo can only move as fast as the slowest buffalo. And when the herd is hunted, it is the slowest and weakest ones at the back that are killed first. This natural selection is good for the herd as a whole, because the general speed and health of the whole group keeps improving by the regular killing of the weakest members! In much the same way, the human brain can only operate as fast as the slowest brain cells. Excessive intake of alcohol, as we know, kills brain cells. But naturally, it attacks the slowest and weakest brain cells first. In this way, regular consumption of beer eliminates the weaker brain cells, making the brain a faster and more efficient machine! That's why you always feel smarter after a few beers.."
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Hornath

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 347
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3308 skrivet: 2013-01-31, 08:09:02 »
 :lolabove :lolabove

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3309 skrivet: 2013-01-31, 10:24:15 »
 :lolabove
AVAST CLEARED !

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3310 skrivet: 2013-02-06, 14:33:12 »

guest1645

  • Gäst
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3311 skrivet: 2013-02-06, 20:10:06 »
:D

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3312 skrivet: 2013-02-13, 19:49:19 »
Fram tills idag stod tydligen följande på Findus hemsida under "Jobba på Findus":
”Medarbetarna är den viktigaste ingrediensen i Findus framgångsrecept”

Taskig timing...  :)

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3313 skrivet: 2013-03-08, 13:48:56 »
A married couple was on holiday in Pakistan they were touring around the marketplace looking at the goods and such, when they passed a small sandal shop.
From the inside they head a Pakistani accent say, "you foreigners come in. Come in my humble shop." so the married couple walked in.
The Pakistani man said to them, "I have some special sandals I think you'd be interested in. They make you wild at sex like a great dessert camel"
Well, the wife was really interested in buying the sandals after what the man had claimed, but her husband felt he really didn't need them, being a sex hero he as.
The husband, "how could sandals make you into a sex freak?"
The Pakistani man replied, why don't you see for yourself?"
Well , the husband after much badgering from his wife, finally conceded to try them on.
As soon as he slipped then onto this feet, he got this wild look in his eyes, something his wife hadn't seen in years-- raw sexual power.
In a blink of an eye the husband rushed of too the Pakistani man threw him on the table and started tearing at the guy's pants.
All the time the Pakistani man was screaming, "YOU HAVE THEM ON THE WRONG FEET YOU HAVE THEM ON THE WRONG FEET"
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3314 skrivet: 2013-03-09, 08:26:29 »
 :lolabove

 

Senaste inlägg