Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: HT-babbel i hemliga delen.  (läst 166790 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #15 skrivet: 2004-06-14, 20:06:10 »
haha jag förlorar 1 för varje match :cartman

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #16 skrivet: 2004-06-14, 20:06:58 »
Citat från: Redbeard
Hur viktigt är det egentligen att hålla i budgeten i början?
Spelare är ju ruskigt dyra.


Skall du köpa spelare är det inte dumt att köpa NU. De flesta på transfern har lägre pris nu i speluppehållet eftersom många har sämre med stålar nu. Jag säger som davs: Satsa på minst ypperlig i huvudförmågan + ypp-ena kondis om de är mittfältare. Köp 17-18åringar som träningsobjekt, men dra dig inte för att köpa 25-28åringar till de andra positionerna. De går oftast mycket billigare.

Dessutom: Undvik samma misstag som jag gjorde (2 stora) dvs behåll inte orginaltränaren och satsa LITE (eller enligt många inte alls) på ungdomsverksamhet i början. Stålarna behövs till annat, och du får väldigt mycket spelare för de pengar som krävs för att skaffa sig en bra ungdomsverksamhet.

Enkelt, va?  :cartman
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #17 skrivet: 2004-06-14, 22:44:52 »
Angående supporters/huliganer:

I division 8 får/förlorar man max 3 per match (alltså 6 per vecka).
I division 7 får/förlorar man max 5 per match (alltså 10 per vecka).
I division 6 får/förlorar man max 7 per match (alltså 14 per vecka).

Det är därför Loophole får fler supporters nu. Men om det tryter med presstalesmän (=pressnissar) och det torskas en del matcher så kan han förlora desto fler supporters.

Uppdaterat ett fel.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #18 skrivet: 2004-06-15, 05:36:42 »
Ja jädrar i min låda det behövdes ett nattskift för at läsa igenom HTs regelverk samt ett antal fan-sites.
Tack och lov att vi hade lite att göra.

Verkar som om jag gjort ett par felsatsningar på spelare men det blir förhoppningsvis inga katastrofer.

Ny tränare inköpt. och jag letar efter en till målvakt.
Har för närvarande 19 spelare hoppas att en del av dom duger.
Har lagt ett par bud på målis samt mittfältare. Det är inte helt enkelt då jag inte kan prissättningen.

Den stora utgiften gick till utbyggnaden av stadion

Antog en utmaning om träningsmatch ska bli intressant.

Träning är vad som förbryllar mest. Blir inte riktigt klok på vad jag ska börja med. Sätter nog allmän.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #19 skrivet: 2004-06-15, 08:07:28 »
Allmän är generellt inte rekommenderat eftersom det endast höjer spelarnas form. I allmänhet kan man säga att det du tjänar pengar på är att träna upp spelare och sedan säljer du dem på transfern. Då får du stålar till att köpa in fler osv osv. Därför är det bättre att träna upp förmågor som har ett längre "bäst-före-datum" än formen, som ändå varierar kraftigt under säsongen.

Ett tips är att helt enkelt kopiera sidan där dina spelares förmågor står och skicka dessa till exempelvis Cartman eller davs (som verkar ruggigt insatta i HT, och är bra mkt mer framgångsrika i sin träning än exv undertecknad) alternativt posta dem här på forumet, så kan du få hjälp att ta ut det bästa laget, samt få fler tips om hur du kan träna gänget på bästa sätt med de förutsättningar du har.

Det ÄR förvirrande i början, men sedan går det som en dans.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #20 skrivet: 2004-06-15, 16:10:50 »
:) Svar ang. träning.

Tänk lååååååååångsiktigt
Det står mer under tråden Hjälp - träning.

Nu när det är uppehåll så spelar man bara en match i veckan. Då är det att rekommendera att du tränar kondition/frisparkar/allmän.
Har du mindre än enastående kondition på dina innermittrar så är det det som gäller.

Träna alltid 100%.
Undvik allmän träning, om du inte känner att du måste höja formen (undantagsfall). Har du dålig form så bör du istället lösa det genom att ta in hjälptränare/målvaktstränare.

När du spelat första matchen i nästa säsong går du över till den träning som du kör långsiktigt såsom målvakt/målgörare/försvar/spelupplägg/ytter/framspel.
Vilken träning du väljer, beror på var du har unga träningsobjekt. Alla andra positioner i lagen är helt meningslöst att fylla med unga spelare.

Orsaken till att vänta med den långsiktiga träningen är att endast de som spelat match tar åt sig av träningen. Men i kondition/frisparkar/allmän så tränar alla.

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #21 skrivet: 2004-06-15, 16:42:11 »
Kommentarer till Redbeards trupp:

Petrus Sommarwald - En mycket bra defensiv forward.

Tomas Danielsson - En bra offensiv ytter.

Michael Jonsson - En okej innermitt.

Mattias Bredstad - En okej ytter.

Lennart B. Claesson - En kass målis.

David F. Davidsson - En bra ytter.

Anders Olsson - En mycket bra ytter.

Fedor Popov - En bra innermitt.

David Sunesson - En hygglig ytter.

Mattias Jonsson - En dräglig ytter.

Anders Thorstensson - En bra forward.

Mattias Lundbrant - En bra offensiv innermitt som lagledare.

Per Enein - En bra defensiv ytter (och forward).

Mattias Börjesson - Öh. Ung, men är inget träningsobjekt. Är alltför "allround". Sälj.

Anders P. Sommarlind - En mycket bra ytter.

Petter Gangmar - En bra innerback.

Valius Vilkas - Samma som Mattias ovan...

Robert Gangmo - En bra forward.

Benjamin Christiansson - En medioker back.

Mate Horvatin - Är han din tränare? Varför har han så dålig rutin? Hur bra tränare är han?
________________________________

Hmmm...
Suveräna yttrar. Bra forwards. Drägligt mittfält. Katastrofalt försvar och ingen vettig målis.
Du har inga som helst träningsobjekt i truppen.

1. Sälj av några av dina yttrar (du behöver bara de tre bästa, två ordinare och en reserv).
2. Köp en målvakt med nivå bra eller ypperlig. Köp målisen nu på studs. De är billigast nu. Jag har stenkoll på priserna, så fråga gärna mig.
3. Köp in träningsobjekt på någon position (och anpassa sedan din uppställning efter den träningen). Jag skulle nog rekommendera att köpa in backar som är 17-18 år och har nivån "ypperlig" i försvar. Detta eftersom du har bra (äldre) gubbar på alla andra platser.

Detta är dock mina rekommendationer. Det står dig fritt att välja en helt annan väg. Tänk dock på en sak angående träningsobjekten.
Träna länge, och träna unga spelare. Du tjänar inte pengar på dem förrän du tränat upp dem REJÄLT.
Du behöver inte köpa dem nu. Vänta tills tidigast nästa onsdag. Då kommer de första juniorerna som är 17 år. De nuvarande blir äldre nu i helgen.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #22 skrivet: 2004-06-15, 17:00:17 »
Hittade ny målis.

Radosław Kawa
TSI = 1 810 (1 810 000 kr) , 19 år, ypperlig form
Har katastrofal rutin och hyfsad ledarskapsförmåga

Kondition:   dålig     Målvakt:   ypperlig
Spelupplägg:   katastrofal     Framspel:   katastrofal
Ytter:   katastrofal     Försvar:   katastrofal
Målgörare:   katastrofal     Fasta sit.:   bra

Kostade 500k inte billigt men verkar inte så blodigt om man tittar på vad andra likvärdiga kostar.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #23 skrivet: 2004-06-15, 17:03:28 »
Citat från: Cartman

Petrus Sommarwald - En mycket bra defensiv forward.


täntke bara säga att en defensiv forward inte ska ha högt på försvar utan på spelupplägg. så han e med andra ord "bara" en mycket bra forward

annars såg laget helt OK ut, tunnt på back och målis som carits sa.
och jag som är inne i backbranschen ger gärna tips om dom

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #24 skrivet: 2004-06-15, 17:18:15 »
Citat från: Redbeard

Kostade 500k inte billigt men verkar inte så blodigt om man tittar på vad andra likvärdiga kostar.


Känns som ett helt OK pris för en klart tillräcklig målvakt. Du hade kunna göra mkt sämre ifrån dig. Lycka till och bestäm dig ganska snabbt för hur du vill träna. Ett tips skulle kunna vara att spela 352 och satsa på att träna just yttrar eftersom det inte är särskilt många som gör det. Isåfall kan du träna upp till 8 spelare/säsong

Citat från: Cougz and Woolly1
An effective training regime is the bedrock of successful development of any team. Seeing a section of your squad improve dramatically in one season will give any manager a boost. Training provides a double bonus; it raises the skills of your players and improves their re-sale value. However, it is more worthwhile to train younger players as they improve much faster than older players.

The basic principle of training, is look at your team and see where you have young players (17 years old ideally, but even up to 21 at a stretch), with at least an inadequate level in a core skill.

Core Skills
Goaltending
Defence
Winger (cross passing)
Playmaking
Scoring

If no suitable players are found in your team, then look at your team again and examine where your strengths and weaknesses are. You can either plan training to enhance these strengths or plan to train and improve your weakest area. Look to the transfer market now to find players who will fit your budget and are young enough to train quickly.

There are a few approaches to consider here too, you can maximise training and buy in enough trainees to go alongside suitable original players and play appropriate formations, ensuring every trainee gets trained each week. The other approach is to play a formation for your league matches that you think will win games there and then revert for mid week matches to a solely training formation, this does not maximise training and is only suggested if you have good 1st team players and are chasing promotion.

The benefit of training will be seen once your players raise a level and you see their assessed value go up and the price that they fetch on the Transfer market would also improve. Their match performances will also be a source of achievement. This will be amplified if you train them onto higher skill levels.

Training times
Assuming 17 year old Player, a solid coach and 9 assistants (or 9 goal keeper trainers) and 100% training intensity. Young players aged 17-19 will train at roughly the same speed, but every year older, one extra week must be added.

Skill Trained.......... Weeks Needed
Goal Tending.................. 5
Defence......................... 8
Playmaking*.................. 7
Wing **......................... 5
Scoring.......................... 6

* Wingers only receive 50% training so it would take 14 weeks for a 17 year old played as winger to raise a level of playmaking.
** Wing Backs only receive 50% training, so a 17 year old played as a wing back would take 10 weeks to raise a level of wing skill.

These times will increase the older a player gets, if your coach is at a lower level than solid, if you have fewer assistants and train at a lower intensity.

Training must be seen as an indispensable way to make money for your team, as you buy and then re-sell players once improved at good mark ups. This allows you to buy better trainees to then sell at greater mark ups and to use the windfall from transfer revenues to improve your stadium and buy better 1st team players.


Du kan träna 4 yttermittfältare fullt ut samt 4 ytterbackar till 50%. Kan vara en fördel eftersom 352 maximerar ditt mittfält samtidigt som det är väldigt få som tränar ytterförmåga och därigenom blir spelarna billigare i inköp och du borde få ut bra med pengar vid försäljning.
Annars verkar både davs och Cartis vara klippor på backträning, vilket verkar ha givit fantastiska resultat. Själv satsade jag på spelupplägg, men byter nu till anfall, eftersom de allra flesta tränar SU. Jag var inte särskilt framgångsrik, men detta kan möjligen bero på att jag hade en för dålig tränare - ett resultat av att jag plöjde ner för mycket pengar på ungdomsverksamheten i början, något som jag bittert fått ångra nu.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #25 skrivet: 2004-06-15, 17:56:08 »
Citat från: davs
Citat från: Cartman

Petrus Sommarwald - En mycket bra defensiv forward.


täntke bara säga att en defensiv forward inte ska ha högt på försvar utan på spelupplägg. så han e med andra ord "bara" en mycket bra forward

annars såg laget helt OK ut, tunnt på back och målis som carits sa.
och jag som är inne i backbranschen ger gärna tips om dom

Fel av mig. :cartman

Jag skrev ett litet fel till. Per Enein blir en bra ytterback. :)
Skrev det i all hast.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #26 skrivet: 2004-06-15, 19:58:09 »
Citat från: Cartman

Mate Horvatin - Är han din tränare? Varför har han så dålig rutin? Hur bra tränare är han?


Man får tacka för inlägget. Du la ner en del energi på det. och det fick mig att möblera om i laget.

Tränare:
Mate Horvatin (10414446)
37 år, katastrofal form, frisk  
En bra tränare som är offensiv
En otrevlig typ som är balanserad och hederlig.
Har usel rutin och ypperlig ledarskapsförmåga.

Nationalitet:  Hrvatska  
Total förmåga (TSI):   0 (0 kr)
Lön:  6 000 kr/vecka  inkl. 20% utlandsbonus  
Ägare:  Limhamn FF  
Varningar:  0  


Kondition:    katastrofal   Målvakt:    usel  
Spelupplägg:    katastrofal   Framspel:    usel  
Ytter:    katastrofal   Försvar:    katastrofal  
Målgörare:    katastrofal   Fasta sit.:    katastrofal  

Tävlingsmål totalt i karriären:   0  
Antal hattrick i tävlingsmatcher:   0  
Seriemål denna säsong:   0  
Cupmål denna säsong:   0  

Hoppas att han är hyggligt bra han vart nämligen inte billig.

Funderade på att satsa på en 3-4-3 formation imorgon då jag läste att mittfältet ska tappa i betydelse. Problemet är bara att jag har ont om forwards.

Träningen får nog bli kondition den här veckan. Så får jag lite yid på mig att planera träningen för framtiden

Vad är det man ska träna för att få fina ytterspelare? alt fina backar?
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #27 skrivet: 2004-06-15, 20:04:33 »
Redbeard...tror det var ett felköp den tränaren....  :hm

har fått för mig att rutin är bättre än ledarskap....

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #28 skrivet: 2004-06-15, 20:07:48 »
Jäklar!
Jaja han får duga ett tag. Antar att  man måste göra en del misstag. Det var det första jag gjorde och jag tog i princip försata bästa.
Tror nog att jag kommer att klara mig bättre än de flesta nya tack vare er hjälp :thumb
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #29 skrivet: 2004-06-15, 20:11:06 »
men jag vet inte mycket jag heller....

har bara fått för mig det....

tex. gick min tränare (Harihuru Lea (12553626)
58 år, katastrofal form, frisk  
En ypperlig tränare som är defensiv
En kontroversiell person som är temperamentsfull och hederlig.
Har legendarisk rutin och dålig ledarskapsförmåga.)
 på 790.000... han har då dålig ledarskap och ypperlig "nivå"

 

Senaste inlägg