Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hattrick.org - allmänt babbel  (läst 120969 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #45 skrivet: 2004-05-11, 10:09:28 »
jag vill nog skynda långsamt men VII är nog itne mycket bättre än VIII mer än att det är fler aktiva coacher där.

Cartman -  va va det för lirare du köpte i söndags? var för gammal och för dyr för att vara TO så antar att de va en av dina omtalade backvärvningar :) lr månne en spjutspets som ska punktera din VIII

guest3

  • Gäst
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #46 skrivet: 2004-05-11, 11:11:12 »
Citat från: davs
Cartman -  va va det för lirare du köpte i söndags? var för gammal och för dyr för att vara TO så antar att de va en av dina omtalade backvärvningar :) lr månne en spjutspets som ska punktera din VIII

Jag köpte ingen i söndags, men väl igår kväll. :flirt

Det är ett strålande backförvärv som inpulsköptes. Pröjsade 1,2MKR för en enastående back med fenomenal kondition. Han är Schweizare på 20 bast. Jag köpte honom för att han var prisvärd, passade i truppen och för att han var tillräckligt ung för att kunna hänga med i en-tre säsonger utan problem.

Ska prova honom i träningsmatchen imorgon emot Fleksnes Allstars. Tror jag blir oslagbar i min serie nu, när mina målisar kommer bli bättre i veckans träning också. :thumb

guest3

  • Gäst
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #47 skrivet: 2004-05-11, 12:23:39 »
Loophole, du har en ny supporter. :thumb

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #48 skrivet: 2004-05-11, 13:06:24 »
:toot

Kul med en ny supporter. Vad gäller ekonomin kan jag rekommendera en förvånansvärt effektiv strategi:

Köp unga spelare som träningsobjekt, MEN fyll gärna övriga platser med gamla (!) spelare. "Varför då??" hör jag från läktarna. Jo: gamla spelare är billigare i inköp, har lägre lön, har (oftast) mycket högre rutin och klarar i de allra flesta fall av åtminstone 2 eller fler säsonger på fullgod nivå om man bara har en smula tur. Unga spelare, Särskilt 17-åringar, är utmärkta TO men är dessvärre hutlöst övervärderade antingen av säljaren själv eller pga DTare med Farbror Brors Arvingar och Fumpen i spetsen.

Då både Davs och Cartman har Supporter rekommenderar jag starkt att ni ansöker om medlemsskap i FFF (Föreningen För Fattiga) och slänger upp alla möjliga frågor på konfen. Dessutom är FFF:s hemsida ett absolut måste för färska lag (som jag). Adressen är http://fff.tornkvist.net/
Massor av matnyttig läsning där. Nästan alla råd som givits på FFF:s hemsida och konf och som jag sedan (korkat nog) ignorerat har jag fått äta upp. Jag misstänker att jag ligger ca SEK 2M back bara på att inte lyssna på tips därifrån.

Kan även rekommendera ACH - Action Club Hattrick - som ett mkt trevligt förbund.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest3

  • Gäst
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #49 skrivet: 2004-05-11, 13:41:30 »
Tack för tipset, Loop. Jag såg att även du blivit supporter till mig. ;)

Jag har turen att ha två bra instruktörer som jag dagligen konfererar med. Den ene är min chef, och har varit med ett par säsonger redan. Ligger i Div.V just nu. Den andre är den närmast underlydande på jobbet. Han har varit med en säsong längre än jag.
:lolright Gissa om de andra på vår avdelning är uttråkade på våra fikaraster. Vi pratar nästan uteslutande Hattrick och bäbisar.

De är bägge ovärderliga i form av information.

Hattrick är verkligen fantastiskt. Så enkelt, men ändå så komplicerat.
Det blir exakt vad man gör det till. Verkligen lyckat spel.
Jag rekommenderar alla att prova på.

guest3

  • Gäst
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #50 skrivet: 2004-05-12, 07:15:11 »
Bytte trådens rubrik.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #51 skrivet: 2004-05-13, 08:25:01 »
satt o kollade igenom dina senaste seriematcher Loophole, och jag blev itne direkt imponerad av ditt motstånd, kändes som dom knappt hade platsat i min VIII :).. så som jag förstår det så är det först i VI som dmo flesta lag har aktiva coacher, lr så är det väll så att man själv lägger ner på tok för mycket tid för att ligga så här långt ner ;)

hur skulle ni se på att testa att köra en liten kupp nästa säsong?
om vi först kör ett litet gruppspel och sen 1-2 kör final och 3-4 bronsmatch.
skulle även kunna ragga in lite annat folk för utfyllnad, eller vill vi hellre suga pengar genom internationella träningsmatcher=?

guest3

  • Gäst
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #52 skrivet: 2004-05-13, 08:39:58 »
En OG-cup alltså? :D
Kan väl vara kul. Beror nog på vad man har för lag i serien nästa säsong. För närvarande är mitt B-lag otroligt kasst.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #53 skrivet: 2004-05-13, 08:41:43 »
Klart jag är med på en liten Cup.

Jag kan hålla med om motståndet. Vi är väl egentligen bara 3 lag som har någon strategi öht. Men, men... Kommer jag vidare till VI:an blir det nog en smula tuffare. Hoppas jag. Det är inte kul att bara ha 4 matcher/säsong som "räknas". Sedan får man se vilken serie det blir. Även i 6:an är ju skillnaden milsvid mellan olika serier.

Nåja... Hellre lyss till den sträng som brast, och allt det där.

Dags att sova.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #54 skrivet: 2004-05-13, 09:15:24 »
Japp en äkta OG-cup var tanken, vi hade ju planerat en träningsmatch men det här tycker jag låter trevligare

Citat från: Cartman
För närvarande är mitt B-lag otroligt kasst.


du behöver nog inte oroa dig :) alla har vi lika kassa o du spöa ju mig i den förra!!
men har man en lätt match på söndan kan man ju överaska och toppa med 1-flera A-lagare

guest3

  • Gäst
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #55 skrivet: 2004-05-13, 09:46:39 »
Citat från: davs
du behöver nog inte oroa dig :) alla har vi lika kassa o du spöa ju mig i den förra!!
men har man en lätt match på söndan kan man ju överaska och toppa med 1-flera A-lagare

Det var ju prexis det jag menade.
Alltså att jag väntar med att acceptera cupen förrän jag sett hur nästa serie ser ut. Hoppas du respekterar mitt svar. :)
Men idén är kanon. :banana
Fixa ihop nåt du. Vi kan ju använda vårt forum för information om cupen.

Edit: Mitt B-lag är MYCKET sämre nu än när jag mötte dig. :scared

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #56 skrivet: 2004-05-14, 09:30:35 »
japp, slänger ihop nått om cup men får bli först till nästa säsong så ceder hinner bli lite varm i kläderna och vi kollat in våra seriemotståndare

var det nån som fick några trevliga förändringar igår?
min sjunkande formkurva på viktiga mittfältare fortsätter, sammanlagt 8 sänkningar men bara 6 höjningar  :hm ..blir svag säsongsavslutning

guest3

  • Gäst
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #57 skrivet: 2004-05-14, 09:37:36 »
För mig är det ganska kritiskt just nu.
Höjde min A-lagsmålis till ypperlig igår. Nu säljer jag honom och köper in ett nytt träningsämne. Men jag är inne i andra försäljningar som inte är klara än.

Så min ekonomi blir väldigt spänd närmsta veckan, om jag inte får gubbarna sålda. :scared

Men mitt lag ser stabilt ut. Bra en dålig nyhet, och det är att min nyckelspelare - mitt tränarämne- sänkte sin form igår.
Så nu riskerar jag att försämra mitt mittfält. :cry

Backlinjen är min enda svaga punkt nu, men jag har ju gjort ett förvärv så vi får se hur det går på söndag. :cheers

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #58 skrivet: 2004-05-16, 15:17:40 »
ditt lag ser riktigt farligt nu cartman, bra spelare överallt!!

idag fick vann jag medan min serieledare fick stryk, ligger nu bara 2 poäng efter och då vi ska mötas på min hemma arena om 2 veckor så kan det bli lite spänning

ja fick en sån där perfekt skada idag, en back lätt skadad 1 vecka så får träning på alla min 11 backar, kan inte bli bättre...

..glömde säga att det var fullsatt oxå!!

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #59 skrivet: 2004-05-16, 15:34:37 »
Snyggt jobbat. Imponerande att kunna träna 11(!) backar. Jag har nog inte fattat hur man maxar laget ännu, och jag håller med om att motståndet i min liga inte är det hårdaste, men sedan div VIII infördes är det ju ingen större skillnad mellan VII och VIII.

Vad gäller dina tidigare frågor om publik och liknande, så verkar det vara ung samma i VII som VII.

Jag har 461 pers i min fanklubb, drar som mest 11000 på hemmaplan, oftast kring 7000 (dock längesedan jag mötte kvalificerat motstånd) drar in runt 300k/v i sponsorpengar. Har lagt ner UV:n helt pga ekonomiska bekymmer. Hade tjänat ngn miljon eller två extra om jag hade struntat i UV. Jag har en på tok för sopig tränare.

Såg att vi haft våra lag ganska exakt lika länge  :)  Jag tror jag fick mitt 14 dagar tidigare.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

 

Senaste inlägg