Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: The secret world MMO  (läst 80762 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: The secret world MMO
« Svar #45 skrivet: 2012-06-25, 11:31:44 »
Skiljer det sig på något nämnvärt vis från alla andra MMO'er.


1. Get Quest (kill x, get z or talk to y)
2. Do Quest from 1.
3. Go to 1.

Max level:
- Grinda för gear....endast gruppspelande ger något vettigt.?
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

guest1645

  • Gäst
SV: The secret world MMO
« Svar #46 skrivet: 2012-06-25, 12:33:51 »
Skiljer det sig på något nämnvärt vis från alla andra MMO'er.


1. Get Quest (kill x, get z or talk to y)
2. Do Quest from 1.
3. Go to 1.

Max level:
- Grinda för gear....endast gruppspelande ger något vettigt.?

Must. Keep. SILENT... :quiet :help

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: The secret world MMO
« Svar #47 skrivet: 2012-06-25, 13:21:08 »
It's a secret!  :scared


Har inte hunnit spela så mycket så jag kan uttala mig men mitt första intryck var roliga miljöer och variation i att ställa in utseendet på sin karaktär. Får be att återkomma!  :cartman
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Rawn

  • =[OG]=Medlem
  • Gifter sig
  • ***
  • Antal inlägg: 185
SV: The secret world MMO
« Svar #48 skrivet: 2012-06-27, 01:16:20 »
Skiljer det sig på något nämnvärt vis från alla andra MMO'er.


1. Get Quest (kill x, get z or talk to y)
2. Do Quest from 1.
3. Go to 1.

Max level:
- Grinda för gear....endast gruppspelande ger något vettigt.?

Nämnvärt och nämnvärt... Kan dra en liten truddelutt:

Quests: Det är inte lika hub-orienterat. Man kan t.ex bara ha en story-quest tagen i taget, så man gör den i lugn och ro och där den slutar finns det oftast en ny att plocka upp. Sido-quests hittar man överallt och kan vara en mobil-telefon på en hylla bak i en affär, lätt att missa. Det finns en typ av quest som är "undersökande". Lite detektivarbete krävs och alla ledtrådar ges inte alltid i spelet, utan man kan behöva googla lite i gamla myter etc för att hitta rätt. Stämningen är suverän.

Progress: Det finns inga levels. Dvs, man har en xp-mätare, men den ger skillpoints istället. Det finns sjukt mycket förmågor att välja mellan och man kan välja och kombinera helt fritt, så länge man låser upp varje förmåga i träden i ordning. Mycket handlar om att hitta synergiförmågor mellan olika träd och välja förmågor som förstärker varandra. Man plockar sedan 7 aktiva och 7 passiva förmågor, vilket skapar ett "Deck". Man kan ha flera deck, vilket ger versitilitet; något som instanser är gearade mot. Många instanser kräver att man kan switcha mellan olika typer av builds för att kunna möta olika utmaningar. Skill-systemet är mycket djupt och det finns över 550 förmågor att kombinera. Det finns ingen level-cap, man kan till slut låsa upp allt (men max 7+7 förmågor i taget som sagt), men det är precis som med Eve: Det lär ta en halv livstid. Man kan satsa på att gå brett eller djupt, eller båda.

Så för att besvara din frågeställning: Jag tycker det är mer innovativt än de flesta mmorpg:erna som kommit de senaste åren. Stämningen är suverän. För MinMax:are är det en dröm. I slutändan är det såklart ändå ett mmorpg, och de delar alla vissa inslag. Mycket content kommer alltid finnas där för att belöna samarbete. Vore rätt trist annars, ärligt talat.

Jag kommer spela spelet. Mycket. Har sagt upp min prenumeration på WO.. *host* SWTOR. Kanske hittar jag tillbaka en vacker dag. Det är ju kul på sitt sätt. Star wars är trots allt Star Wars, men inom den närmaste framtiden så äger TSW min själ...   :thumb


Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: The secret world MMO
« Svar #49 skrivet: 2012-06-27, 09:14:48 »
Skiljer det sig på något nämnvärt vis från alla andra MMO'er.


1. Get Quest (kill x, get z or talk to y)
2. Do Quest from 1.
3. Go to 1.

Max level:
- Grinda för gear....endast gruppspelande ger något vettigt.?

Nämnvärt och nämnvärt... Kan dra en liten truddelutt:

Quests: Det är inte lika hub-orienterat. Man kan t.ex bara ha en story-quest tagen i taget, så man gör den i lugn och ro och där den slutar finns det oftast en ny att plocka upp. Sido-quests hittar man överallt och kan vara en mobil-telefon på en hylla bak i en affär, lätt att missa. Det finns en typ av quest som är "undersökande". Lite detektivarbete krävs och alla ledtrådar ges inte alltid i spelet, utan man kan behöva googla lite i gamla myter etc för att hitta rätt. Stämningen är suverän.

Progress: Det finns inga levels. Dvs, man har en xp-mätare, men den ger skillpoints istället. Det finns sjukt mycket förmågor att välja mellan och man kan välja och kombinera helt fritt, så länge man låser upp varje förmåga i träden i ordning. Mycket handlar om att hitta synergiförmågor mellan olika träd och välja förmågor som förstärker varandra. Man plockar sedan 7 aktiva och 7 passiva förmågor, vilket skapar ett "Deck". Man kan ha flera deck, vilket ger versitilitet; något som instanser är gearade mot. Många instanser kräver att man kan switcha mellan olika typer av builds för att kunna möta olika utmaningar. Skill-systemet är mycket djupt och det finns över 550 förmågor att kombinera. Det finns ingen level-cap, man kan till slut låsa upp allt (men max 7+7 förmågor i taget som sagt), men det är precis som med Eve: Det lär ta en halv livstid. Man kan satsa på att gå brett eller djupt, eller båda.

Så för att besvara din frågeställning: Jag tycker det är mer innovativt än de flesta mmorpg:erna som kommit de senaste åren. Stämningen är suverän. För MinMax:are är det en dröm. I slutändan är det såklart ändå ett mmorpg, och de delar alla vissa inslag. Mycket content kommer alltid finnas där för att belöna samarbete. Vore rätt trist annars, ärligt talat.

Jag kommer spela spelet. Mycket. Har sagt upp min prenumeration på WO.. *host* SWTOR. Kanske hittar jag tillbaka en vacker dag. Det är ju kul på sitt sätt. Star wars är trots allt Star Wars, men inom den närmaste framtiden så äger TSW min själ...   :thumb



 :goodposting

Jag är riktigt sugen på att köpa detta spel. Fick en härlig känsla när jag loggade in första gången just för att det utspelar sig i en nutida miljö. Ska vara ärlig och säga att jag är rätt trött på allt medeltids- och fantasyinspirerat material.

Dessutom är jag, till skillnad från några andra i gillet, mer inne för "lore" och gillar stuket att det är mystik och detektivjobb inbyggt i spelet. Så troligen kommer det att bli ett inköp av detta när pengar finns.

För er som missade, inte orkade eller inte ville leka loss i Funcoms marknadsföringskampanj på Facebook ska jag säga att man märkte redan där mystiken som ligger runt spelet. Så jag håller också med i det som Buz skriver - "[...] Jag tycker det är mer innovativt än de flesta mmorpg:erna som kommit de senaste åren. [...]". Visar också på hur stark Facebook är som marknadsföringsplattform! :thumb

Tack för recensionen Buz! :thumb
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: The secret world MMO
« Svar #50 skrivet: 2012-06-27, 09:19:18 »

Tack för recensionen Buz! :thumb
Du kanske ska tacka Rawn som gjorde recensionen ;)
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: The secret world MMO
« Svar #51 skrivet: 2012-06-27, 11:46:37 »
Helt klart ett intressant spel för mig med.

Får se hur det landar med GW2 och hur det ser ut i OG =).

Umgänget är viktigare än spelet imo.
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: The secret world MMO
« Svar #52 skrivet: 2012-06-27, 13:22:03 »

Tack för recensionen Buz! :thumb
Du kanske ska tacka Rawn som gjorde recensionen ;)

 :blush

Tack Rawn!! :bow
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: The secret world MMO
« Svar #53 skrivet: 2012-06-27, 13:32:09 »
På fredag händer detta spel asså. Om man pre-mature ejaculationköper den  :D

Testade betan och helt klart skönt med nutida miljöer men fick lite "Grand Theft Auto" varning. Och med det menar jag att du typ tar en quest och sen på vägen upptäcker du en annan och sen en tredje och en sjuttonde och helt plötsligt har du glömt bort vad du gjorde fårn början. Så flera timmar senare så hade du gjort massa....men var kvar i början på din story hehe.

Som man gjorde i GTA. Man snodde första bästa bil, körde som en galning, tog nästa bil, körde lite mer och sen var man på andra sidan världen och inte visste varfan man börjat!

Jag ska va tyst nu känner jag... :cartman


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: The secret world MMO
« Svar #54 skrivet: 2012-06-27, 13:46:33 »
På fredag händer detta spel asså. Om man pre-mature ejaculationköper den  :D

Testade betan och helt klart skönt med nutida miljöer men fick lite "Grand Theft Auto" varning. Och med det menar jag att du typ tar en quest och sen på vägen upptäcker du en annan och sen en tredje och en sjuttonde och helt plötsligt har du glömt bort vad du gjorde fårn början. Så flera timmar senare så hade du gjort massa....men var kvar i början på din story hehe.

Som man gjorde i GTA. Man snodde första bästa bil, körde som en galning, tog nästa bil, körde lite mer och sen var man på andra sidan världen och inte visste varfan man börjat!

Jag ska va tyst nu känner jag... :cartman

WHAT?! Har du spelat GTA din gangsta! :pistols :kiss

Anledningen till att det är så att ni (gamla) glömmer bort vad ni gjorde från början är för att ni stressar igenom livet istället för att njuta av den "lore" som ni är omgiven av och långsamt gör alla quest. Så kan man repetera de också om man vill så att man kommer ihåg ännu mer.  :banana Men det är klart om man bara spamkickar nästa-knappen så hinner man inte fatta vad man har gjort :old
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: The secret world MMO
« Svar #55 skrivet: 2012-06-28, 13:54:30 »
På fredag händer detta spel asså. Om man pre-mature ejaculationköper den  :D

Testade betan och helt klart skönt med nutida miljöer men fick lite "Grand Theft Auto" varning. Och med det menar jag att du typ tar en quest och sen på vägen upptäcker du en annan och sen en tredje och en sjuttonde och helt plötsligt har du glömt bort vad du gjorde fårn början. Så flera timmar senare så hade du gjort massa....men var kvar i början på din story hehe.

Som man gjorde i GTA. Man snodde första bästa bil, körde som en galning, tog nästa bil, körde lite mer och sen var man på andra sidan världen och inte visste varfan man börjat!

Jag ska va tyst nu känner jag... :cartman

WHAT?! Har du spelat GTA din gangsta! :pistols :kiss

Anledningen till att det är så att ni (gamla) glömmer bort vad ni gjorde från början är för att ni stressar igenom livet istället för att njuta av den "lore" som ni är omgiven av och långsamt gör alla quest. Så kan man repetera de också om man vill så att man kommer ihåg ännu mer.  :banana Men det är klart om man bara spamkickar nästa-knappen så hinner man inte fatta vad man har gjort :old

Låter som du beskriver ett långt och upprepande förspel!

Fakk that shit! Jag vill scorea och gå vidare  :lil :rotflmao


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: The secret world MMO
« Svar #56 skrivet: 2012-06-28, 16:00:05 »
På fredag händer detta spel asså. Om man pre-mature ejaculationköper den  :D

Testade betan och helt klart skönt med nutida miljöer men fick lite "Grand Theft Auto" varning. Och med det menar jag att du typ tar en quest och sen på vägen upptäcker du en annan och sen en tredje och en sjuttonde och helt plötsligt har du glömt bort vad du gjorde fårn början. Så flera timmar senare så hade du gjort massa....men var kvar i början på din story hehe.

Som man gjorde i GTA. Man snodde första bästa bil, körde som en galning, tog nästa bil, körde lite mer och sen var man på andra sidan världen och inte visste varfan man börjat!

Jag ska va tyst nu känner jag... :cartman

WHAT?! Har du spelat GTA din gangsta! :pistols :kiss

Anledningen till att det är så att ni (gamla) glömmer bort vad ni gjorde från början är för att ni stressar igenom livet istället för att njuta av den "lore" som ni är omgiven av och långsamt gör alla quest. Så kan man repetera de också om man vill så att man kommer ihåg ännu mer.  :banana Men det är klart om man bara spamkickar nästa-knappen så hinner man inte fatta vad man har gjort :old

Låter som du beskriver ett långt och upprepande förspel!

Fakk that shit! Jag vill scorea och gå vidare  :lil :rotflmao

Alla är emot mig. Är det för att jag är invandrare?!  :p
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: The secret world MMO
« Svar #57 skrivet: 2012-06-28, 17:48:46 »
Då har jag beställt spelet!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest21

  • Gäst
SV: The secret world MMO
« Svar #58 skrivet: 2012-06-28, 18:38:03 »
Efter det toklinjära SWTOR så beställde jag detta som jag hoppas skall passa mig bättre. Jag gillar verkligen tanken på att det inte finns ett lvl/klass system utan att man väljer skills fritt.

Men jag väntar fortfarande på att Mutant 2 skall komma som MMORPG=/

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: The secret world MMO
« Svar #59 skrivet: 2012-06-28, 18:48:15 »
Mutant 2 som MMO vilken dröm  :drool
Alla talar Skandiska
Vem vill inte spela en PSI som jobbar för herr Von Rijn  :banana
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

 

Senaste inlägg