Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Problem/lösningar/tips tråden.  (läst 18376 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #60 skrivet: 2010-03-27, 07:47:38 »
Mitt spel fungerar utmärkt i MP-läget, men jag får CTD varje gång jag försöker köra SP. Någon som har en idé om vad som skulle kunna fela?

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #61 skrivet: 2010-03-27, 10:43:22 »
Jag får inga servrar i Historyfoldern.
 

guest17

  • Gäst
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #62 skrivet: 2010-03-27, 12:25:44 »
Mabbe har du kontrollerat så din settings.ini inte är skrivskyddad?
Jag har sett tips där man ska skrivskydda sin settings.ini för att BC2 inte ska göra egna ändringar.

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #63 skrivet: 2010-03-28, 16:24:25 »
Mabbe har du kontrollerat så din settings.ini inte är skrivskyddad?
Jag har sett tips där man ska skrivskydda sin settings.ini för att BC2 inte ska göra egna ändringar.
Nwj, den är inte skrivskyddad.
Dom enda servrar jag har i historyfoldern är dom två servrar jag har som favoriter, d.v.s. DB och en till.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #64 skrivet: 2010-03-30, 10:31:23 »

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest2209

  • Gäst
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #66 skrivet: 2010-03-31, 09:59:06 »
Stats,
http://bfbcs.com

Verkar funka nu igen, kön räknar ned om man står på sidan med kanske 30-60sek? intervall (inte nödvändigt), kan ta ett tag men verkar som sagt snurra.

Lite kul att se.

-cb99

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #67 skrivet: 2010-03-31, 10:44:53 »
Både jag och Pruneboy får CTD när vi försöker köra single-player. Vi har båda catalyst 10.3. Någon annan med samma problem?

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #68 skrivet: 2010-03-31, 11:02:03 »
Både jag och Pruneboy får CTD när vi försöker köra single-player. Vi har båda catalyst 10.3. Någon annan med samma problem?

Installerade 10.3 igår, och har sedan dess haft tre stycken ctd. Inga felmeddelanden, bara *poff* tillbaka på skrivbordet igen.
Detta har enbart hänt alldeles i början på en spelomgång, aldrig när jag väl kommit igång och spelat ett par minuter.

Har inte testat singleplayer, kan kolla ikväll. Kortet jag kör med är ett 4850. Inga problem av den typen med 10.2 drivarna.
« Senast ändrad: 2010-03-31, 11:23:37 by DeadHead »

guest2209

  • Gäst
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #69 skrivet: 2010-03-31, 11:19:33 »
Såvitt jag kunnat läsa mig till här,
http://forums.guru3d.com/forumdisplay.php?f=46

Så var 10.3 beta drivisarna nyare/bättre än de släppta, samt en hel del problem med 10.3 den faktiska releasen som så.

-cb99

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #70 skrivet: 2010-03-31, 20:06:44 »
Borde skrivit det, jag har 10.3 beta, och Pruneboy 10.3 release

skumt...

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #71 skrivet: 2010-03-31, 23:11:12 »
Idag var det nog värsta laggaftonen för mig hittills. Utöver det jag postade tidigare, så yttrar det sig även på följande sätt:

Jag trycker på 4 för att ta fram ett medpack att kasta ut. Medpack kommer fram, men växlar sedan snabbt tillbaka till vapnet igen, och jag måste trycka på 4 igen.

När jag väl fått fram medpack, trycker jag fire för att kasta ut det. Animationen påbörjas, men fullföljs inte och mitt medpack kommer aldrig fram.

Vapenbyten, samma sak där, animationen påbörjas, men sen känns det som att det "spolas tillbaka" och föregående vapen kommer fram igen. Detta gäller för alla klasser och är otroligt irriterande.

Dessa problem har jag än så länge enbart upplevt på vår egen server. När jag kollar poänglistan på ping, så har jag inte direkt en högre ping än många andra så vitt jag kan se.

Fler som upplever detta, och i så fall, vad kan det bero på?

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #72 skrivet: 2010-04-01, 11:31:14 »
Igår specifikt jag med på vår server. Hade spelat på annan server under dagen utan samma problem. Misstänker servern och inte klienterna?

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #73 skrivet: 2010-04-01, 22:47:30 »
Jag tyckte också det laggade på vår server i går, spelet frös några tiondels sekund emmellanåt.
Jag har aldrig märkt det på vår server förut.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #74 skrivet: 2010-04-01, 22:55:45 »
Idag var det nog värsta laggaftonen för mig hittills. Utöver det jag postade tidigare, så yttrar det sig även på följande sätt:

Jag trycker på 4 för att ta fram ett medpack att kasta ut. Medpack kommer fram, men växlar sedan snabbt tillbaka till vapnet igen, och jag måste trycka på 4 igen.

När jag väl fått fram medpack, trycker jag fire för att kasta ut det. Animationen påbörjas, men fullföljs inte och mitt medpack kommer aldrig fram.

Vapenbyten, samma sak där, animationen påbörjas, men sen känns det som att det "spolas tillbaka" och föregående vapen kommer fram igen. Detta gäller för alla klasser och är otroligt irriterande.

Dessa problem har jag än så länge enbart upplevt på vår egen server. När jag kollar poänglistan på ping, så har jag inte direkt en högre ping än många andra så vitt jag kan se.

Fler som upplever detta, och i så fall, vad kan det bero på?

Det enda jag upplevt liknande är när jag tryckt på knivknappen men kniven inte kommit fram förren några sekunder senare... Lite irriterande när man står som ett fån och försöker springa igenom staketet eller dörren man tänkt kniva sönder...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


 

Senaste inlägg