Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: New Patch Next Week!  (läst 5498 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
New Patch Next Week!
« skrivet: 2011-12-04, 00:53:17 »
Seems like the next patch will come next week. Sorry if this has been posted already!

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111203/battlefield-3-pc-uppdateras-nasta-vecka


- Fixed a problem where player who joined queuing on End of round got spawn screen stuck on screen, but unable to do anything with it until next round loaded
- Fixed a problem where TV guided missiles could be shot into its own helicopter and destroy it
- Added alternate HUD colors to help those with colorblindness
- Fixed a problem with smoke on land vehicles, Missiles should now miss more often
- Fixed a problem where the user was unable to revive two players that have the bodies one over the other
- Fixed a problem where you could get green flashes on screen

Balance Tweaks:

- Fixed several weapons so they are properly suppressed and hide the player on the mini-map when fired.
- Tweaked Tactical Light so it is not as blinding over longer ranges.
- Tweaked the IRNV scope so it is limited to usage only at close range.
- Reduced the damage done to Armored Vehicles and Infantry from AA guns.
- Increased the damage RPGs and Tank shells do to AA vehicles.
- Slightly Increased the power of Fighter Jet Cannons against all vehicle targets, especially Helicopters.

guest3454

  • Gäst
SV: New Patch Next Week!
« Svar #1 skrivet: 2011-12-04, 01:04:06 »
Dude, I totally get the green flashes on screen one.  AWESOME!

See that thing about the suppression attachment.  I said that the other week, when you fire without the suppression attachment you momentarily appear on the enemies minimap.  They don't really cover that anywhere officially until now.

The IRNV tweak totally kills it.  Check out the youtube vids of what it looks like on the PS3 which already has that tweak enabled.  Looks the same except people don't show up in orange so it's totally useless.  Overkilled it to death!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: New Patch Next Week!
« Svar #2 skrivet: 2011-12-04, 10:27:28 »
Good riddance :)

Sad to see no mention about "reload time" on flares / stingers, nor anything about Engie repair tool being totally imba.

Well, small steps I guess :old :oldie

Utloggad Cryptor

  • Zombie
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 506
    • Cryptorize Photo
SV: New Patch Next Week!
« Svar #3 skrivet: 2011-12-04, 11:06:54 »
Finaly they fix the gun on the airplanes... so that you can kill some hellis and tanks for once.  :supporter

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: New Patch Next Week!
« Svar #4 skrivet: 2011-12-04, 13:19:12 »
Har ett bättre förslag till EA istället:

# Battlefield3 har slutat fungera

# You have been disconnected from EA online


Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: New Patch Next Week!
« Svar #5 skrivet: 2011-12-04, 15:01:00 »
 :stupid Det är väl det som är mest irriterande

guest136

  • Gäst
SV: New Patch Next Week!
« Svar #6 skrivet: 2011-12-05, 23:08:44 »
Joooodå, det blir visst en fix för flares och stingers!
Increased the power of Stingers against Jets.
Flares reload times for Jets and Helicopter Gunners have been increased.


Då får man kanske en möjlighet att skjuta ner nån eftersom det tycks omöjligt att synka ihop två AA engies ( vem har tid med det)?

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: New Patch Next Week!
« Svar #7 skrivet: 2011-12-06, 12:19:54 »

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: New Patch Next Week!
« Svar #8 skrivet: 2011-12-06, 23:48:53 »
Skulle vilja påstå att, på det stora hela, så suger senaste patchen hårig b***e...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: New Patch Next Week!
« Svar #9 skrivet: 2011-12-07, 00:49:30 »
Skulle vilja påstå att, på det stora hela, så suger senaste patchen hårig b***e...

Du får ju motivera litet annars sorterar man bara undan din åsikt som spam. :)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest3454

  • Gäst
SV: New Patch Next Week!
« Svar #10 skrivet: 2011-12-07, 01:12:29 »
Killed spawn beacons, made them well harder to use!  Before, if you spawn on your own beacon in a reacon kit it would explode, allowing you to place a new one.  If you tried to spawn on it as any other kit it would not explode and you could keep using the same one.  Now it blows up the next time you spawn even if it's not on the beacon itself!

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: New Patch Next Week!
« Svar #11 skrivet: 2011-12-07, 08:54:15 »
Skulle vilja påstå att, på det stora hela, så suger senaste patchen hårig b***e...

Du får ju motivera litet annars sorterar man bara undan din åsikt som spam. :)

Fast...när det gäller Merlin så gör vi väl det alltid? På mina datorer kommer det alltid upp en bild med texten "Spam! A Plug-in has censored this as spam. Installed by Shadowskimmer 2009"?

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: New Patch Next Week!
« Svar #12 skrivet: 2011-12-07, 09:03:24 »
Jag ska leta upp forumsdelar för andra spel och posta hur mycket jag hatar de spelen där. Det kommer att lösa saker och ting och all blir glada. :D :tease

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: New Patch Next Week!
« Svar #13 skrivet: 2011-12-07, 10:19:32 »
Jag säger som italienaren i Ferrarin i Göta Kanal 2...

"-Skiiiit på deejjjj....."

 :cartman

De saker jag gillar minst är att AT-minorna försvinner efter 20 sekunder efter att man dött. Föga realistiskt plus att det alltid känts som att man kan ha en chans mot pansar och fordon som infanterist då de ju är ganska overpowered och används mer mot infanteri än mot andra fordon och byggnader etc.

F2000 är fortfarande löjligt overpowered...

Dom pajjade min favoritattachment totalt. Efter att jag låst upp upp IRNV-siktet så började jag faktiskt tycka spelet var lite roligt då även jag kunde få in några kills. Nu funkar det ju inte förrän man är typ 5 meter från någon, och då är det garanterat för sent...

En sak som är bra dock är att man nu mer har en bättre chans att skjuta ner flygplan och helikoptrar med AA-missiler. Det var ju totalt döfött förr då flares funkade till 100% och man i stort sett var tvungen att vara två som attackerade. Utöver det har det inte varit något som jag upplevt som direkt positivt, men man har väl inte märkt av allt.

För övrigt blev jag dödad på en av OG-servrarna igår där det bara stod "Killed" och inte på vilet sätt/av vad. Lite lätt irriterande då man inte kunde komma på hur man skulle countra det. Vad kan det bero på?
« Senast ändrad: 2011-12-07, 10:21:47 by <=KB=>Merlin »

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: New Patch Next Week!
« Svar #14 skrivet: 2011-12-07, 11:08:03 »
Usch är det du som är den dryga Merlin :D svor ett antal ggr åt dig igår :D

På tal om minorna så är det bara en temporär lösning vad jag läst, de vill ha minor som stannar kvar men inte att man ska kunna minera heeela världen efter man dött 100 ggr..

Som det blev sagt i TS igår, de kanske skulle försöka få till så att man max kan ha 6-8 minor totalt utlagda.. Vet inte hur man ska få det att funka men det är bättre än 20 sek efter man dött..

 

Senaste inlägg