Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Att Tivo eller inte Tivo...  (läst 3070 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
Att Tivo eller inte Tivo...
« skrivet: 2014-04-23, 11:53:40 »
Mors kamrater...

Efter ett besök hos svärföräldrar över påsk vilka hade Tivo så var jag änna lite sugen på det.

Idag har jag ComHem X-large paket och en HD box med hårddisk och en snabb jämnförelse mellan det och Tivo så vinner Tivo, mestadels p g a trippleinspelning, serieinspelning och appar. Kommer det en Spotify app så är jag såld...

Men, när jag satt där och lajade runt i Tivo så saknade jag en funktion jag använder väldigt mycket med min box, timer funktionen "Visa". Använder den i guiden för att boka upp min TV kväll och för att hoppa över reklam genom att sätta timern på visa på kanalen +4-5 min så jag kan zappa runt och och timern hoppar tillbaka till det jag tittade på och förhoppningsvis är reklamen slut. Kommer jag att sakna detta i Tivo? :cartman

hit me med Tivo plus och minus... :help
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Att Tivo eller inte Tivo...
« Svar #1 skrivet: 2014-04-23, 21:46:33 »
är oxo en zappare i reklamer men har inte hittat nån knapp där man kan snabbväxla mellan dom senaste kanalerna... som man kan på dom flesta tv apparater annars är jag nöjd med tivon. Men vi har heller ingen smart tv i vardagsrummet så tivon gjorde att vi fick netflix och andra appar på tvn

 

Senaste inlägg