Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: [CoD: WaW] Ljudet? Spawns?  (läst 1872 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest2141

  • Gäst
[CoD: WaW] Ljudet? Spawns?
« skrivet: 2009-02-02, 11:47:28 »
Jag börjar bli lite sugen på att skaffa mig CoD: WaW.
Spelade betan väldigt mycket.
Undrar dock, hur är det med ljudet? Ljudet i betan var under all kritik i mitt tycke.
Har de fixat till den där ljudeffekten (sound occlusion tror jag den kallas)? Eller kan man ställa in den själv nu? Det gick ju ställa in i dev_mode men försvann så fort man gick in på en server...

Tyckte det var väldigt svårt att spela när ens egna fötter lät som en haltande häst. Dock hörde man inte en fiende som sprang fem meter bort, men man hörde hur han svingade sin kniv.

Sen tänkte jag även på spawn-punkterna. Är dessa lika värdelösa som i betan eller har de blivit bättre? :)

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: [CoD: WaW] Ljudet? Spawns?
« Svar #1 skrivet: 2009-02-02, 12:28:18 »
Ganska mycket är förbättrat sedan betan. Dock inte ljudet som fortfarande är lite mysko.
Spelet är riktigt kul. Speciellt i MP-läge. SP-delen är inte lika bra som i CoD4 som hade bättre uppdrag. I CoDWW går det mer ut på att skjuta sig fram.

Med risk för att döda det lite så tycker jag att det verkar som om online-intresset för CoDWW redan börjar avta? Folk har redan sökt sig till nya spel eller tillbaka till gamla CoD4. Men det är bara en känsla jag har.

Hur som helst är det riktigt skoj och nu är patch 1.2 på väg (ca 2 veckor bort) och då får sig säkert spelet en uppryckning igen.

hur som helst rekommenderar jag ett köp. Jag har haft och kommer säkert att ha ännu fler fantastiska timmar med CoDWW  :pistols

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: [CoD: WaW] Ljudet? Spawns?
« Svar #2 skrivet: 2009-02-02, 12:30:07 »
 :stupid

guest2141

  • Gäst
SV: [CoD: WaW] Ljudet? Spawns?
« Svar #3 skrivet: 2009-02-02, 12:53:30 »
Ganska mycket är förbättrat sedan betan. Dock inte ljudet som fortfarande är lite mysko.
Spelet är riktigt kul. Speciellt i MP-läge. SP-delen är inte lika bra som i CoD4 som hade bättre uppdrag. I CoDWW går det mer ut på att skjuta sig fram.

Med risk för att döda det lite så tycker jag att det verkar som om online-intresset för CoDWW redan börjar avta? Folk har redan sökt sig till nya spel eller tillbaka till gamla CoD4. Men det är bara en känsla jag har.

Hur som helst är det riktigt skoj och nu är patch 1.2 på väg (ca 2 veckor bort) och då får sig säkert spelet en uppryckning igen.

hur som helst rekommenderar jag ett köp. Jag har haft och kommer säkert att ha ännu fler fantastiska timmar med CoDWW  :pistols

Tack för svar. :)
Jag beställde faktiskt Cod4 i helgen. Spelat det sjukt mycket LAN med kompisar och så. Så nu tänkte jag börja köra det online på allvar. Fast egentligen så föredrar jag ju andra världskriget. WaW känns dock lite som ett hafsverk.
Det där med ljudet är ju busenkelt åtgärdat. Ljudet blev ju bra när man ändrade det i dev_mode men utvecklarna känns lite väl nonchalanta och vägrar implementera så man kan fixa det själv.

Det kommer definitivt bli ett köp av WaW. Är nu lite kluven till när bara.
Får förhoppningsvis Valkyria Chronicles på posten idag. Och sen tar ju WAR upp en hel del tid också. Att Persona4 släpps i mars, parallellt med Call to arms-expansionen gör inte att man får mer speltid över direkt. :)

 

Senaste inlägg