Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Spela spelet?  (läst 5252 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
Spela spelet?
« skrivet: 2007-10-24, 13:28:48 »
Så, när brukar ni lira då gossar.

Har ju slutat med WoW och tänkte kanske ta upp GW litegrann igen.
Har dock bra en lvl 17 monk men någon kanske kan hjälpa en väldigt vilsen med glad Buz i GW världen ;)
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Spela spelet?
« Svar #1 skrivet: 2007-10-24, 13:40:02 »
Självfallet! Vi har tisdag som officiell spelkväll, torsdag som inofficiell spelkväll, och ibland kan det bli något på söndagkvällarna med. :)

Är du med i CG redan? Om inte, posta namnet på din munk här, så kan någon av oss bjuda in dig till gillet. Eller åtminstone lägga till dig i våra "friends lists" så vi kan bjuda in dig när du är online samtidigt som oss. :)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Spela spelet?
« Svar #2 skrivet: 2007-10-24, 14:06:31 »
Oj Crimson, nu riskerar du bassning av somliga, för torsdagar är faktiskt officiell PvP-dag numera.  ;)

Och vi ska lära dig allt vi kan, Buz! ;) Sen har ju TEX och Roffo ganska nyligen spelat, respektive håller på att spela upp, sina första karaktärer genom Prophecies, så du behöver just inte känna dig "på efterkälken" heller. :)

Välkommen in på TS bara!

Utloggad Baal

  • Old School Left Libertarian
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 447
    • peranderssvard.blogspot.com
SV: Spela spelet?
« Svar #3 skrivet: 2007-10-24, 14:26:41 »
Självfallet! Vi har tisdag som officiell spelkväll, torsdag som inofficiell spelkväll, och ibland kan det bli något på söndagkvällarna med. :)

Välkommen Buz!  :supporter Vi ställer upp med allt eldunderstöd du behöver för att ta dig igenom Prophecies både en, två och tre gånger!

Crimson och E-doT är dock klädsamt blygsamma - faktum är att de spelar ALLA tisdagar, torsdagar och söndagar! ;) Själv slarvar jag och missar en dag ibland. Men som sagt, hugg oss i GW-kanalen på TS bara!

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Spela spelet?
« Svar #4 skrivet: 2007-10-24, 14:31:31 »
Crimson och E-doT är dock blygsamt klädda...

o.O

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Spela spelet?
« Svar #5 skrivet: 2007-10-24, 14:39:23 »
Alltså, min monk (Etea Steel) ska nog vara med i CS sen gammalt.
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Spela spelet?
« Svar #6 skrivet: 2007-10-24, 14:43:27 »
Alltså, min monk (Etea Steel) ska nog vara med i CS sen gammalt.

Jamen dåså!  :thumb


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Baal

  • Old School Left Libertarian
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 447
    • peranderssvard.blogspot.com
SV: Spela spelet?
« Svar #7 skrivet: 2007-10-24, 14:48:20 »
Alltså, min monk (Etea Steel) ska nog vara med i CS sen gammalt.

Va!? Finns det munkar i CounterStrike!? Och var är dom när jag ligger och blöder och väntar på respawn om jag får fråga!? Nuub CS monks!!!11!!!elevenone!! ;)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Spela spelet?
« Svar #8 skrivet: 2007-10-24, 14:52:18 »
Aaaaah! Etea Steel!  :)

Det är alltid lika skoj att få reda på vem som ligger bakom någon av de "gamla" karaktärerna i GW!

Det fanns en "Vem är vem?"-tråd som försvann, och alla har inte hittat till den nya som Deadhead gjorde - vilket förstås är helt förståeligt när man inte spelar längre. Själv började jag spela GW för snart två år sedan, lagom tills att alla "förstavågare" hade vandrat vidare, så för mig är guild roostern full av hemlighetsfulla och mystiska karaktärer som jag aldrig har sett...  ;)

...och jag lade förstås genast till dig och Etea i den nya "Vem är vem?"-tråden. Ordning och reda.  ;)

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Spela spelet?
« Svar #9 skrivet: 2007-10-25, 09:06:59 »
Tackar tackar.

Installerade spelet igår och loggade på. Var en väldigt främmande upplevelse. Var är jag? Vem är jag? Vad gör jag här?
Sådana frågor ställde jag mig. Sen märkte jag att det lilla jag kom ihåg var förändrat.

Men det sket jag i. Kollade vilka förmågor jag hade, vilka av dom som var offensiva och hur jag helade mig. Sen hämtade jag några henchies och gjorde öknen osäker.

Mycket roligt, dock hade jag inte så mycket tid. Men det var en trevlig upplevelse.

Ni lär få se mig igen.

Fick en crashcourse av E-dot i vad som förändrats men tyvärr pratade vi olika språk så jag förstog bara de 2-3 ord emellan GW orden som var p åsvenska :cartman

Men det kommer tillbaks.
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Spela spelet?
« Svar #10 skrivet: 2007-10-25, 09:58:48 »
Hahaha! Nå jag försökte iallafall, men både du och jag var ju som på språng, och det är ju lite begränsat vad man lyckas förmedla på ett konstruktivt sätt i chatten också...  ;)

Det där löser sig nog ganska snart.  :)

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Spela spelet?
« Svar #11 skrivet: 2007-10-25, 12:35:03 »
Det gör det E. Ska bli kul att köra tillsammans med folk (och jäklar, ska äntligen bli ascended och få veta vad det är för något).

Spelade ju upp dit jag är mestadels solo förrutom med lite hjälp av Formy här och där.

Men det är ju fördelen med GW. Det går att spela Solo. Att bli tvingad att spela med folk när man kanske inte känner för det är ju trist. Valfrihet i en liten ask :)

Men oftast är det roligast att spela med folk, men inte alltid.
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Spela spelet?
« Svar #12 skrivet: 2007-10-25, 13:12:39 »
Håller absolut med! :)

Jag har nog faktiskt aldrig spelat med folk utanför CG, egentligen, förutom någon enstaka gång när vi har tagit med någon utomstående i vår grupp, mest för att vara hyggliga.

Själv tenderar jag att ha lite olika "projekt" med olika karaktärer - vissa som jag nöter på själv, och vissa där mina karaktärer liksom har "teamat upp" med några andras så att de tar sig framåt tillsammans. Det blir väl kanske automatiskt så när man har spelat ett tag och har lite olika karaktärer att välja på. Sen väljer jag den karaktär jag har lust att spela för stunden, en som behövs i ett befintligt party, eller en som råkar ha något ogjort som någon annan just ska göra. Den nästan totala avsaknaden av grind gör det ju så enkelt att bara välja det man känner för, eller att hjälpa någon annan bara för att det är skoj att spela tillsammans. :)

Om man köper Nightfall eller expansionen Eye of the North får man under spelets gång personliga "heroes", vilka fungerar som henchies förutom att man själv får utrusta dem och välja deras skills. Detta har naturligtvis gjort möjligheterna att spela solo ännu bättre.

Edit: Oj, här hade halva min post försvunnit... Så slarvigt. Så där.
« Senast ändrad: 2007-10-25, 19:17:24 by E-doT »

guest1566

  • Gäst
SV: Spela spelet?
« Svar #13 skrivet: 2007-10-25, 13:35:09 »
hmm kanske tid att försöka börja spela lite GW igen.. alltid kännt mig som största nooben och tyvärr nog så förblir jag de men jaja kanske kan vi snacka samma språk.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Spela spelet?
« Svar #14 skrivet: 2007-10-25, 13:54:19 »
Du är alltid välkommen. :)

Dock spelar vi just inget i Nightfall för närvarande eftersom Eye of the North är nytt, och eftersom de aktiva som bara har ett kapitel har börjat sina GW-karriärer i Prophecies. Men det är bara att hojta om det behövs, så far vi som kan över och hjälper dig. :)

 

Senaste inlägg