Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Republic på Trayus Academy  (läst 7282 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1341

  • Gäst
Republic på Trayus Academy
« skrivet: 2011-12-28, 23:18:59 »
För kännedom: Om det finns någon/några som känner sig hugade att spela Republic så är vi några från AK som finns på servern Trayus Academy. Tillskott vore trevligt, då det blir lite smått tröttsamt att enkom lyssna på en försmak av Dr Bånkens kommande avhandling "IF PURPL; ME WANTZ!"

//Dewme /Jacob

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #1 skrivet: 2011-12-28, 23:31:22 »
:roger

Gott, då har man chans att spela med vänner, även som republic

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #2 skrivet: 2011-12-29, 20:47:27 »
WUNDERBAUM!!!

I will do dis!!!

AK REUNITE!!!  :supporter


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #3 skrivet: 2011-12-29, 22:38:48 »
Ja vi blev lite fler republik under kvällen:) Iof är jag på båda servarna..:)

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #4 skrivet: 2011-12-30, 08:31:22 »
Yay! Jag hann bli lvl 10 innan det var dags att gå till jobbet  :supporter Så nu kan man säga att jag är ikapp er andra... :D (nästan).

Kör en smuggler och det visade sig vara skit skoj...  :thumb
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

guest135

  • Gäst
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #5 skrivet: 2011-12-30, 10:49:39 »
Trooper inc!

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #6 skrivet: 2011-12-30, 11:53:14 »
Fan va nice. Vi är ihop igen :P

Jag kör en Jedi Knight Guardian lvl acht! Så lär försöka få stryk med den och lossas tanka utan sköld. Jag menar vafan...hur kan man tanka utan sköld?

Jävla DK ide-stöld  :D

Ja det är en female...och ja ni kan gissa namnet ;)


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #7 skrivet: 2011-12-30, 12:19:14 »
Men var ni tvungna att byta server? Vad trist att vi inte kan vara på en och samma server och spela allihopa.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #8 skrivet: 2011-12-30, 12:57:15 »
Fan va nice. Vi är ihop igen :P
...

Igen? Hade vi gjort slut? :hm


Men var ni tvungna att byta server? Vad trist att vi inte kan vara på en och samma server och spela allihopa.

Har också försökt ställa samma fråga utan att få svar... :quiet
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #9 skrivet: 2011-12-30, 13:01:09 »
Men var ni tvungna att byta server? Vad trist att vi inte kan vara på en och samma server och spela allihopa.

Gissar att vissa ville lira god och pvp. De kvittar väl egentligen om de är en annan server om de är olika sidor. Jag är på båda:)

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #10 skrivet: 2011-12-30, 13:15:17 »
Att man vill lira god förstår jag. Att lira PVP förstår jag också. Men man kan ju göra båda sakerna på den servern vi redan är på. Så därför blev jag förvånad att läsa att vi redan har börjat sprida ut oss på olika servrar. Det är ju liksom roligare att spela tillsammans.

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #11 skrivet: 2011-12-30, 13:28:58 »
Men man kan ju ändå inte spela ihop när  man är olika sidor. Fast man är samma server. Eller är jag ute och cyklar

Utloggad Phnissa

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 561
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #12 skrivet: 2011-12-30, 13:31:31 »
Nej du är inte ute och cyklar, men vi är några stycken som redan har både goda och onda på den officiella servern ;)

guest135

  • Gäst
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #13 skrivet: 2011-12-30, 13:33:27 »
nä du är inte ute o cyklar för det är väl minst 2 meter snö i Lappland där du bor.
Spark är att föredra då eller snöskor för att inte prata om släde o renar! 
Skoter finns det oxå något som heter men de har inte kommit till obyggden än.  :D
 

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #14 skrivet: 2011-12-30, 17:39:18 »
nä du är inte ute o cyklar för det är väl minst 2 meter snö i Lappland där du bor.
Spark är att föredra då eller snöskor för att inte prata om släde o renar!  
Skoter finns det oxå något som heter men de har inte kommit till obyggden än.  :D
 

Ska han köra skoter får den vara hård och fyrkantig så att han får plats  :tease ;)



Helt klart bäst är om vi alla kör på samma server precis som Airam säger. Med största sannolikhet kommer samtliga spelare skapa kataktärer med båda factions! Men det får väl att byta i efterhand? Alltså göra en transfer till Frostclaw? :)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #15 skrivet: 2011-12-30, 18:15:36 »
Det går säkert att byta :) Huvudsaken är att vi spelar och trivs. Jag har gubbar på bägge servrarna och säkert nån bonusgubbe på en tredje. Allt jämnar ut sig längden.

Puss på er! :kiss :D

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #16 skrivet: 2011-12-30, 18:32:32 »
Ja, det kommer säkert gå att flytta sin gubbe mellan servrar (om det inte redan gör det) men jag tänkte att det kanske skulle ha varit bra om vi alla kunde ha börjat spela på samma server redan från början. För när man har kommit till story line 1 så aktiveras funktionen the Legacy System. Det är då man kan binda ihop sina gubbar till en familj; som ett släktträd, och de kan få ett familjenamn oavsett om de är Jedi eller Sith. Och då är det ju dumt att sprida ut sina gubbar mellan flera servrar. Bara en tanke jag hade... :)


What is the Legacy System?
The Legacy system is a game feature that allows players to create a “family” of characters who share a single surname, or what is formally called as a Legacy Last Name.

Can this be shared among characters?
Mr. Ohlen said the Legacy Last Name “is shared across all characters on that server – so choose carefully!” Functionally, this creates an identifying marker for each player even when switching between various alts.

How can I unlock the Legacy System?
In the initial character creation screen, players will not be able to provide a Legacy Last Name to their level 1 toon. A character will only gain the privilege of adopting a surname once he or she has finished the Chapter 1 storyline.
What is the Chapter 1 storyline?

SWTOR breaks up the game content into several “Chapters” and the Chapter 1 storyline is believed to encompass the beginner’s zone and an extensive immersion into a character’s chosen class, be it a Bounty Hunter, a Smuggler or any of the other six playable classes.

Previous developer interviews suggest that there will be a total of eight Chapters for each class, with lead writer Daniel Erickson saying one Chapter is comparable to the content of the whole Knights of the Old Republic game.

What are the restrictions to the Legacy System?
Like Mr. Ohlen mentioned, it must be unique to that server. So far that’s it. BioWare has not yet defined the limits on spelling conventions, character counts and conflicts with iconic surnames in the Star Wars canon like “Skywalker”.

What are the other features of the Legacy System?
Aside from sharing the same surname, all characters linked by the Legacy Last Name will be able to contribute experience toward a legacy level. It is still unknown what the rewards are for increasing legacy levels, but it is speculated to provide a host of passive benefits, possibly including XP, combat and SWTOR Credits boosts.

“We already have plans for how we will expand the functionality of the Legacy System in one of our major post-ship patches. This will include being able to shape your Legacy’s family tree,” added Mr. Ohlen.

We’ll be updating this FAQ guide as more information trickles in from BioWare and EA. But until then, tell us what you think of the Legacy System. Is it gimmicky? Or does it fit into the highly immersive experience that SWTOR says is its ace in the hole against other MMOs?

Källa: http://www.starwarssverige.se/index.php?topic=581.0


Intervju med Director of Production for Star Wars: The Old Republic, Dallas Dickinson.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #17 skrivet: 2011-12-30, 19:48:09 »
Det var mycket info som jag inte hade en aning om :)

Anledningen till att jag har valt att skapa en gubbe på Treyus är att jag ville lira Republic. Jag har skapat en sith på Frostclaw, och han är lvl 11, eller nåt. Eftersom det var andra sidan, trodde jag inte att det spelade någon som helst roll vilken server man valde. Huvudsaken är ju att de som spelar sith och vill lira på en PvE-server försöker hitta till Frostclaw. Sen kommer ju folk att sprida ut gubbar på en massa servrar ändå. :) :oggubben

Utloggad Carl/Urr

  • loothog
  • Trimmar moppen
  • **
  • Antal inlägg: 95
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #18 skrivet: 2012-01-16, 10:49:52 »
Skill-levlarn/gear-optarn här.

Jag har mina yrken armstech och cybertech fått meningsfull skill för oss med lite lägre lvl (armormech är ju tyvärr meninglöst om man börjat få en del orangea grejer =/). Jag kan armormods/mods/barrels för upp till lvl31 med rätt många blåa schematics för aim/cunning om någon är intresserad av att få sådant byggt. Mitt material är tyvärr trytande så det får man stå för själv. Men tipset är väl isf att bygga armor mods (kostar oftast 7 commendations) och köpa ut vanliga moddar (2 commendations).
"Det löser sig, sa han som sket i vasken"

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #19 skrivet: 2012-01-16, 11:39:01 »
Om/när jag dragit upp en char tillräckligt så att jag kan sätta ett legacy-efternamn, kommer efternamnet dyka upp på redan existerande alt:ar eller dyker legacy-namnet bara upp på nyskapade chars?

Någon som vet?

För övrigt håller jag med Airam att det är bara dumt att sprida ut sig över flera servrar av samma typ. Man kan ju spela båda sidorna på samma server och det enda man behöver byta server för är pvp eller rp. Vore bra att folk håller ihop på följande:

PvE - Frostclaw
PvP - ?
Rp - Trask Ulgo


« Senast ändrad: 2012-01-16, 13:25:07 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #20 skrivet: 2012-01-16, 11:50:09 »
PvE - Frostclaw är det väl och ja, dina altar kommer direkt få ditt legacy, även de altar du skapat innan du får legacy

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Republic på Trayus Academy
« Svar #21 skrivet: 2012-01-16, 13:26:27 »
Tack Ceder.

Jag har rättat min post, det blev en förväxling mellan PvE och PvP.

Och bra att veta att legacy namnet slår igenom på alla altar på den servern.
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

 

Senaste inlägg