Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Konstigt ljud från höger framdäck  (läst 9014 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Konstigt ljud från höger framdäck
« Svar #15 skrivet: 2012-04-09, 18:54:40 »
Varit ute och tittat på bilen och kört en sväng.

Hjulet var faktiskt inte mer snett än det andra hjulet som Crimson skrev. Så där var det inget problem.

Vobblingarna jag känner är väldigt diskreta. Man får liksom leta efter dom, känna efter, för att ens tänka på dom. Funderar på om nån av balansvikterna har släppt? Dom hade slängt på överdrivet många vikter på mina nya däck.

Det som fortfarande är skumt är just det ljudet jag hörde första gången när jag svängde ut från parkeringen. För det kan väl inte låtit så bara pga t.ex. isbildningar? :S

Vilket fall som helst så bokar jag en tid hos verkstaden imorgon.

Tack alla för era inputs! Ni är bäst! :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Konstigt ljud från höger framdäck
« Svar #16 skrivet: 2012-04-09, 19:40:25 »
Det är inte omöjligt att det är en vikt som släppt, men kolla också så det inte sitter en ler- eller isklump någonstans på hjulet. Det behövs inte mycket obalans innan det känns i bilen. Annars skulle jag också gissa på en dålig bussning eller nå't.

Vad gäller ljudet så kanske du tillfälligt hade fått in en sten mellan bromsskivan och bromsoket (eller något i den stilen)? Detta kan få bilen att låta som om sista stunden är kommen. ;)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Konstigt ljud från höger framdäck
« Svar #17 skrivet: 2012-04-11, 12:18:17 »
Vad gäller ljudet så kanske du tillfälligt hade fått in en sten mellan bromsskivan och bromsoket (eller något i den stilen)? Detta kan få bilen att låta som om sista stunden är kommen. ;)

Jepp råkade ut för det första gången Mini-hazarden skulle övningsköra på landsväg.
Försvann när vi kört in i en pakeringsficka, dvs efter ha bromsat ordentligt.

Annars brukar drivknutar låta så in i helvete efter en liten stund när fettet i kopplingarna blivit varma. Inte direkt när man far iväg med en kall bil.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg