Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Problem med D-link trådlöst  (läst 6023 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Problem med D-link trådlöst
« Svar #15 skrivet: 2006-08-16, 14:34:22 »
Har nu släppat upp hela datorn för att testa den invid routern. Får 100% direkt!
Släppar ner allt igen och får 50-60%. Testar att ställa datorn i mitten av rummet får 80%.

Alltså man kan inte ha baksidan av datorn emot en vägg! Hur F*N skall man möbelera då????
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest193

  • Gäst
SV: Problem med D-link trådlöst
« Svar #16 skrivet: 2006-08-16, 15:55:29 »
Jag har ett par såna här: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=30198&path=3340000,4980000,5010000,5385000
dom hjälper upp signalstyrkan en hel del, t ex så har jag numera inga problem att strömma till mediespelaren som står på en annan våning. Det var mycket strul med origanlantennen på routern,

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Problem med D-link trådlöst
« Svar #17 skrivet: 2006-08-16, 19:57:47 »
Har du antennen vinklad rätt?

*fniss*... hi, hi... antennen... hi, hi... vinklad rätt... *fniss*

nu är det nog dags för airam att ta sin eftermiddagslur. hon börjar bli trött och fnissig och då tänker hon "konstigt".
:nono Naughty, naughty :nono

  :help


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest3

  • Gäst
SV: Problem med D-link trådlöst
« Svar #18 skrivet: 2006-08-24, 11:01:09 »
Hör och häpna:
Jag verkar ha löst mina problem.
Jag hittade en riktad antenn när jag rev ett gammalt trådlöst nät. Tänkte jag skulle ansluta den till min utrustning. Men det visade sig att både PCI-kortet och antennen hade han-kontakter. En "bög-koppling".
La ner det tills jag hittar en ny avbitartång.

Men plötsligt hade jag kontakt med routern!
Alltså - det funkade HELT UTAN ANTENN men inte med standardantennen ansluten. Har testat att starta om och den har fortfarande kontakt. Vi får se om det funkar nu.

Helsjukt.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Problem med D-link trådlöst
« Svar #19 skrivet: 2006-08-24, 11:06:26 »
Alltså - det funkade HELT UTAN ANTENN men inte med standardantennen ansluten. Har testat att starta om och den har fortfarande kontakt. Vi får se om det funkar nu.

Va sjutton!?! Ok, bra att ha i åtanke, men det låter ju onekligen verkligen konstigt...

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Problem med D-link trådlöst
« Svar #20 skrivet: 2006-08-24, 11:29:55 »
Det har säkerligen att göra med att antennen sprider radiovågorna i en viss riktning medan de nu är "vilda" och finns överallt.

Täckningen på avstånd lär minska drastiskt, men det kan nog bli "bättre" på nära håll. :)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

 

Senaste inlägg