Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: AoC - Allt du velat veta, men vart för rädd att fråga.  (läst 2659 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
AoC - Allt du velat veta, men vart för rädd att fråga.
« skrivet: 2007-05-10, 11:30:49 »
Största skillnaden kommer att vara realtidsstriderna. Man låser inte målet som i andra MMO och utför olika attacker som "Hammer of judgement" eller "Psionic strike", utan istället väljer man hur man ska hugga med svärdet/vapnet

"Real Combat: How does the combat system work in Age of Conan?
The quick answer is: unlike anything you've ever seen before in any MMO. One of the key features in Age of Conan is the revolutionary approach to real-time combat. With real combat we have created a system that really brings players into the game and make them active participants in the battles they fight. That means giving them complete control over their attacks in real-time, and where they aim their attacks. This is a much more hands-on approach to MMO combat, where the players must make strategic decisions regarding how they stand in relation to the enemies they are fighting. We call this the Real Combat System, and it promises to bring a unique element of action to MMO combat.

What is the Real Combat System?

When fighting with a sword, an axe or other melee weapons in Age of Conan, you actually have to direct your weapons in certain directions yourself, in real-time. Whereas in other games of the genre you usually just have to target something and then click a “fight” button, in Age of Conan you have to perform the strikes yourself in one of six different directions. This makes battles much more interesting in terms of action, and you have a far greater control on how your character fights. With the unique targeting system you can also hit multiple enemies at once, so if happen to slash your sword through two enemies standing next to each other, both of these will suffer damage. It is all, in one word, real."

Video



FAQ
http://ageofconan.com/conan/en/faq.html


Närmare tittar på olika klasser och features.

Länk


Prestigeklasser som finns i gillen
"Guilds will be a very important part of Age of Conan and the Prestige class system allows players to provide benefits and improvements to their guild in a way not seen before in an MMO. This system allows players to be truly engaged in the well-being and strength of their guild like never before. Everyone will have a true interest in helping support and grow their guilds whilst also getting personal benefits along the way."
Länk



PVP - RvR med battlekeeps och belägringar.
"We aim to provide players with truly meaningful goals and ambitions in PVP. The joy of battle and glee of destruction will shape the blood soaked landscape of the border kingdoms. This conflict will provide those with ambitions for power the means by which they can forever carve their place in Hyborian history.

We have separated these border kingdoms from the rest of the gameworld for two reasons. Firstly we know that PVP isn’t for everyone, secondly we wanted to be able to craft an area for PVP without compromises to PVE. This system should provide a real sense of purpose to PVP combat (other then casting aside the broken limbs of your enemies of course!)"

Länk Samt: Länk



Magi - Spellweaving
"The spellweaving system allows for some truly awe-inspiring effects to be invoked. This allows the caster to tailor a specific incantation best suited to their current target. Whether it is combining debuffs or enhancing your damage, or even a combination of the two - the spellweaving system will allow casters to adapt their strategies to the situation at hand!

The depth of the system lies in figuring out the best combinations for the weaves and how best to avoid the darker side of Hyborian magic, because spellweaving does not come without risk!"

Länk



Begå brott - få ett pris på ditt huvud [Ny 070511]
"You have the option to commit crimes, if you do you get a bounty. Bounties start out country specific so you can flee Cimmeria to Stygia etc. Eventually bounties get high enough to cross country boundaries."
Man jobbar med ett system där man får npc-prisjägare efter sig om man begår brott. Man ska dessutom försöka få detta att gälla med PvP också, men där finns det självklart en del frågor att lösa först: Om man går ihop och sätter ett pris på en oskyldigs huvud t ex.
Länk till senaste citatet Samt: Länk till äldre tråd



Fler videos:
Youtube galore
Sida med officiella videos - kolla särskilt på developer diaries. [Ny 070511]
« Senast ändrad: 2007-05-11, 10:25:50 by Pruneboy »

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: AoC - Allt du velat veta, men vart för rädd att fråga.
« Svar #1 skrivet: 2007-05-10, 11:49:20 »
 :eager :drool
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: AoC - Allt du velat veta, men vart för rädd att fråga.
« Svar #2 skrivet: 2007-05-10, 11:57:58 »
Det verkar ju mycket intressant, men å andra sidan, det gör de flesta spel innan man fått chansen att prova dem! :)

Stridssystemet är det som får mig mest intresserad av detta spel, helt klart!

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: AoC - Allt du velat veta, men vart för rädd att fråga.
« Svar #3 skrivet: 2007-05-11, 14:50:35 »
Lyckas dom med stridssystemet blir jag imponerad. Tror dock inte det går.

Det finns en anledning att det knappast finns några närstrids multiplayerspel (bortsett från 2 spelare på samma burk), latens!

"Vanliga" mmo's kör ju på en stridmodell. Med enkla regler, t.ex avstånd, riktning. Men nu måste man också få in om man träffar, om någon hinner parera etc. Säg att person A slår och person B parerar, men tyvärr laggar det "lite" för person B och hans parering misslyckas. Jo, ni ser problemet.


Men lyckas dom kommer jag iallafall tillbe det spelet ;)
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: AoC - Allt du velat veta, men vart för rädd att fråga.
« Svar #4 skrivet: 2007-05-11, 15:00:25 »
DU är så sneggo Buz! :)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: AoC - Allt du velat veta, men vart för rädd att fråga.
« Svar #5 skrivet: 2007-05-11, 19:57:19 »
Lyckas dom med stridssystemet blir jag imponerad. Tror dock inte det går.

Det finns en anledning att det knappast finns några närstrids multiplayerspel (bortsett från 2 spelare på samma burk), latens!

"Vanliga" mmo's kör ju på en stridmodell. Med enkla regler, t.ex avstånd, riktning. Men nu måste man också få in om man träffar, om någon hinner parera etc. Säg att person A slår och person B parerar, men tyvärr laggar det "lite" för person B och hans parering misslyckas. Jo, ni ser problemet.


Men lyckas dom kommer jag iallafall tillbe det spelet ;)

Men, har du aldrig spelat QuakeWorld? Quake 2? Q3? UT? Det funkar ju där, och även om det inte är svärdfäktning man höll på med, så var det nog närstrider ändå som heter duga! Har blivit ägd vid flera tillfällen av HPWs! Lär dig kompensera för sämre ping! ;)

 

Senaste inlägg