Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Travian.se  (läst 56458 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest253

  • Gäst
SV: Travian.se
« Svar #15 skrivet: 2007-02-09, 10:26:33 »
1. Nej, såvitt jag vet kostar det inget att skicka iväg dem. Men du ska nog bygga lite fler av bytet du får in.

2. Det Jag anser är vigtigast av allt är resurser, resurser och åter resurser. En jordvall ger inte något skydd om du inte har några trupper som försvarar den. En Akademi är ett måste om du inte har det, för där "Studerar" du fram nya enheter. Se mitt inlägg 2 poster upp, gör så och kolla vad de dels kräver innan du kan bygga dem, samt vad de är bra på. Symbolerna som är viktigast är "anfallspoäng", "försvar mot infanteri" och "försvar mot kavalleri".

3. Vid ett vanligt anfall kämpar dina trupper till en sida får slut på trupper. Vid en plundringsräd slåss de "lite grann" för att ha folk över till att plundra med. Du kommer att ha trupper kvar, men du kan fortfarande lida duktiga förluster samt att din fiende också kommer att få trupper över, om han inte har väldigt få trupper kvar vill säga.

4. för att ta över någon annans (redan befolkade) by måste du ha en administratör (Senator, stamledare, Hövding) som sänker lojaliteten i den byn tills de går över till dig. Detta går inte att göra med någons huvudstad om han har mindre än 4 byar. För att grunda en ny by måste man uppgradera palatset (eller residenset) till nivå 10 för sin första by och bygga tre nybyggare som sedan modigt ger sig iväg och grundar den nya byn tillsammans.

5. Ditt lilla rovdjur! ;) De som är skyddade är inne på sin första vecka, och kan då varken anfalla eller anfallas. Om du har spiontrupper kan du spionera på en fiende, samt om de är hemma, också upptäcka om du blir "scoutad" själv. Det är nog bara att ha tålamod och hopp om att hitta en bra, oerfaren "mjölkkossa"... :flirt

guest253

  • Gäst
SV: Travian.se
« Svar #16 skrivet: 2007-02-09, 10:39:44 »
Lästips: http://www.travian.se/anleitung.php?s=3 samt den engelska FAQ:en: http://help.travian.com/

Här finns förklaringar på i stort sett allt. Behöver ni dock tips kan ni ju fråga mig, även om jag själv inte kan allt... ;)

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Travian.se
« Svar #17 skrivet: 2007-02-10, 00:40:12 »
Jag kan inte bygga fällor verkar det som? Jag har huvudbyggnad nivå 3 , men vet inte hur jag ska bygga dom? Iaf inte på byggplatser verkar det som...

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
SV: Travian.se
« Svar #18 skrivet: 2007-02-10, 00:46:42 »
det är för att du inte är galler. bara dom som kan göra sånna. så se upp när du anfaller sånna ;)

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Travian.se
« Svar #19 skrivet: 2007-02-12, 17:49:00 »
Finns det något Old Gents-gille man kan få vara med i? Hur många kan man vara i ett gille?

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
SV: Travian.se
« Svar #20 skrivet: 2007-02-12, 18:22:38 »
Vi heter Old Knights, förkortat OK, och medlemsantalet beror på hur stor ambassad alliansen har i spelet. Men just nu är det ingen platsbrist i vår allians :).

Om du inte startat än så föreslår jag att du väljer NÖ eller NV hörnet, där det finns flest av oss.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Travian.se
« Svar #21 skrivet: 2007-02-12, 19:01:46 »
Jag har redan startat en och har inte en susning om var jag hamnade.
Jag har kordinaterna 128|-66. Åt vilket håll är det?

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
SV: Travian.se
« Svar #22 skrivet: 2007-02-12, 19:06:01 »
Jag har redan startat en och har inte en susning om var jag hamnade.
Jag har kordinaterna 128|-66. Åt vilket håll är det?

Det är snett ner till höger..hmm dvs SÖ! Inte hela världen.
Säg till när du byggt en ambassad så skickar vi en invite.

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Travian.se
« Svar #23 skrivet: 2007-02-12, 19:38:20 »
Ruskprick III stoltserar med en by på  146|53, med ambassad och allt :)

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Travian.se
« Svar #24 skrivet: 2007-02-12, 20:32:31 »
Airam, jag ligger i närheten, på 120/-80...Säg till om du behöver hjälp med jobbiga grannar  :thumb

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Travian.se
« Svar #25 skrivet: 2007-02-12, 20:56:55 »
Jag har redan startat en och har inte en susning om var jag hamnade.
Jag har kordinaterna 128|-66. Åt vilket håll är det?

Det är snett ner till höger..hmm dvs SÖ! Inte hela världen.
Säg till när du byggt en ambassad så skickar vi en invite.

Ambassad finnes... :)


Airam, jag ligger i närheten, på 120/-80...Säg till om du behöver hjälp med jobbiga grannar  :thumb

Det låter riktigt bra.  :thumb

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Travian.se
« Svar #26 skrivet: 2007-02-13, 10:59:25 »
Oooohhh! Förvirrande, men det ser rätt kul ut. Kan man spela mer som handelsman/tillverkare eller måste man anfalla som en galning hela tiden?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
SV: Travian.se
« Svar #27 skrivet: 2007-02-13, 12:56:31 »
Oooohhh! Förvirrande, men det ser rätt kul ut. Kan man spela mer som handelsman/tillverkare eller måste man anfalla som en galning hela tiden?

Det går att spela spelet på olika sätt, finns dom flesta typerna där inne. O visst är det möjligt att pyssla mest med handel av varor men man får nog räkna med att åtminstone ha ett försvar :)

Jag skulle i sånna fall välja galler, dom är lättast att försvara samt har dom snabbaste handelsmännen, vilket kan va trevligt när man ska byta varor.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Travian.se
« Svar #28 skrivet: 2007-02-13, 13:31:08 »
Hmm! Det här låter som ett typiskt "spela-på-jobbet-när-chefen-inte-ser-spel"! Är det så? Va? Va?!?

;)

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Travian.se
« Svar #29 skrivet: 2007-02-13, 13:34:22 »
 :stupid Passar alltså mig bra. Jag reggade ett lag, men knapptryckningarna från registreringssidan följde visst inte med till nästa sida. Istället för en gallisk by i nordväst (såklart!) så blev det slemma germaner i sydost :hm

Nåväl, raderingen är i full gång och om 3 dygn skall jag vara igång igen.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

 

Senaste inlägg