Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Travian.se  (läst 56461 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Travian.se
« Svar #75 skrivet: 2007-02-27, 10:00:31 »
Bestämmer nivån på Barracken hur många trupper man kan ha vid varje givet tillfälle?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Travian.se
« Svar #76 skrivet: 2007-02-27, 15:28:05 »
Bestämmer nivån på Barracken hur många trupper man kan ha vid varje givet tillfälle?
nä den bestämmer nog bara hur snabbt du kan producera nya trupper

plundra så mkt ni vill... tänk dock på att det inte är så bra om ni gör någon arg, jag har hållit mig till 3-4 byar som jag hämtar prylar ifrån... dom är inte med i klaner och växer mkt långsamt, nu kan jag även delaupp mina trupper och hämta från alla 4 byar samtidigt :banana
germaner har dock större fördel än mig av att plundra (jag är romare) därför har jag hållit en ganska låg nivå... det är ofta tomt där man kommer

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Travian.se
« Svar #77 skrivet: 2007-02-27, 15:32:57 »
Har börjat småplundra lite. Det suger ju att plundra med Galliska falanxer, men Blixtarna är tokdyra! Jag har tre - 4 byar på min kartbit som inte ändrat storlek sedan jag började för en dryg vecka sedan. Två av dessa har jag börjat mjölka så smått (smått = 8 Falanxer :blush). Skall kika på de andra två snart. Det ger ju iallafall ett tillskott på kassan, men mer behövs!

Någon som behöver köpa järn och säljer lera eller trä förresten?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Travian.se
« Svar #78 skrivet: 2007-02-27, 16:16:45 »
Vad gör jag för fel egentligen?
Nu har jag skickat mina 10 legionärer i två omgångar till samma by. När jag skickar iväg dom så bockar jag i att jag vill anfalla och plundra och sen kommer det upp att om x timmar och y minuter är mina soldater framme. När jag nästa gång loggar in för att se vad som har hänt så har... just det... inget hänt. Det finns ingen rapport någonstans. Alla legionärer är hemma och mår bra. Tyvärr vet jag inte om mina råvaror har ökat då jag inte har supder-duper-koll på vad jag hade när jag loggade ur och inte orkar räkna ut hur mycket jag borde ha vid inloggning.

Borde man inte få en rapport vid såna här tillfällen? Så att jag vet vad som har hänt? Eller gör jag något galet?

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: Travian.se
« Svar #79 skrivet: 2007-02-27, 16:37:02 »
Du missar inte att trycka den sista "ok" för att bekräfta att du vill skicka? Det har jag gjort ett par ggr.

Du får rapport efter varje anfall..
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Travian.se
« Svar #80 skrivet: 2007-02-27, 18:00:37 »
 :stupid
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Travian.se
« Svar #81 skrivet: 2007-02-27, 18:25:36 »
War has been declared! handikappsstaden anföll mig för någon timme sedan med 31 legionärer. mina 16 tappra krigare gick nästan alla åt! Dessutom hade jag minutrarna innan skickat hem Gäfverts 5 Pretorianer som fanns på plats för att skydda mig.

Nu ber jag om A) massivt anfall mot hans by och B) en smärre försvarsstyrka hos mig själv.

guest168

  • Gäst
SV: Travian.se
« Svar #82 skrivet: 2007-02-27, 18:28:00 »
Ace är med i leken som Romare med byn Rom och användarnamn Masterblast.

Kordinater (70|-169)

Går gärna med i någon allians.

/Ace

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Travian.se
« Svar #83 skrivet: 2007-02-27, 21:44:13 »
Caramba, nu var han på besök igen med 24 legionärer.

Hans adress är: 124|-81

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Travian.se
« Svar #84 skrivet: 2007-02-27, 21:51:36 »
Caramba, nu var han på besök igen med 24 legionärer.

Hans adress är: 124|-81

Oj... det är ju i närheten av mig. Jag är ju 128|-66. Jag ska se i vilket skick mina legionärer kommer tillbaka i när de återvänder från den raid de är ute på nu. Sen ska jag nog kunna få iväg dom igen... ;)

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Travian.se
« Svar #85 skrivet: 2007-02-27, 23:25:54 »
Jag kommer att starta en by på en nya servern, server 2 som öppnar imorgon ons 28/2-2007

server 2...
VIKTIGT VÄLJ ATT STARTA I NORDÖSTRA HÖRNET!!!

gå in på Travian.se och registrera er där alla som vill vara med på en fräsh start, där alla har samma möjligheter...på server 2...det startar kl 07.00 imorgon onsdag.

MVH sisone / gäfvert

ps: kommer stanna på server 1 oxå då det är min ambassad som gör att vi kan vara en allians... om vi får med alla till den nya servern så kommer jag sluta spela på den gamla... och se den tiden man lagt ner på den som en träningsperiod... har som mål att i framtiden endast spela på en server... hoppas att nån annan frivillig kan ta hand om ambassadbygget denna gång=)
« Senast ändrad: 2007-02-27, 23:42:59 by Daniel Gäfvert »

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Travian.se
« Svar #86 skrivet: 2007-02-28, 01:19:38 »
Reggar mig som romare denna gång. Jag kan ta hand om ambassaden denna gång, vilken nivå behövs på den?

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Travian.se
« Svar #87 skrivet: 2007-02-28, 02:15:02 »
du behöver nivå 3 för att bjuda in folk... dock måste du öka med 1 steg för varje ytterligare 3 som ska med...

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Travian.se
« Svar #88 skrivet: 2007-02-28, 06:54:01 »
@rythm - trupp skickad ;)

@gäfvert - by kommer skapas i nordöstra hörnet om ca 10 min. :)
By skapad, 25|5. Ambassad finnes.
« Senast ändrad: 2007-02-28, 07:09:21 by Airam »

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Travian.se
« Svar #89 skrivet: 2007-02-28, 07:44:21 »
Cologne ligger på (28|7). Ambassad under utbyggnad till nivå 1 av 9.

P g a utbyggnadstakten av ambassaden och att jag måste prioritera mina fält lite i början så kan det ta lite tid innan ALLA är med i alliansen. Om detta stinker så ge mig ett utbyggnadsbidrag :D

 

Senaste inlägg