Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Stridssystem  (läst 2520 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest580

  • Gäst
Stridssystem
« skrivet: 2007-03-25, 11:40:08 »
Är det någon som har koll på hur stridssystemet fungerar lite mer detaljerat?

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Stridssystem
« Svar #1 skrivet: 2007-03-25, 13:48:02 »
jag har kört lite på server 1...
har inte nån koll hur det fungerar men kan berätta hur det känns där:

som det känns har det inte varit någon slump alls i striderna...
lika många går åt på varje sida om enheterna har ungefär samma kvalitet och kvantitet

man måste procentuellt utnumrera fienden ganska markant för att INTE få en liknande storlek på sina förluster som fienden
alternativt ha bättre värden på anfall än fienden har på försvar

om man vill exprimentera så kan man gå in på samlingsplatsens krigssimulator...
är man plussmedlem så kan man även lägga in hjältens bonus, murar rustning uppgraderingar och dyligt :thumb

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Stridssystem
« Svar #2 skrivet: 2007-03-31, 09:24:09 »
Vad jag kunnat beräkna så är det så simpelt som: anfallarens anfallvärde plus hjältebonus (10%?) ställs mot försvararens försvarsvärde (i relevans, det finns ju två olika försvarsvärden, ett mot fotanfall, ett mot hästanfall) plus försvarsbonus från mur/vall/pallisad (upp till 25%) plus travian plus försvarsbonus (10%) plus hjältebonus (10%?). Att försvara är i regel att föedra rent matematiskt, men anfallaren väljer ju tid och styrka...

Anfallaren måste ha en 3:1 överlägsenhet minst. jag förmodar att denna siffra blir större vid riktigt stora anfall.

 

Senaste inlägg