Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Telia - the följetong...  (läst 22545 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« skrivet: 2005-04-05, 13:27:24 »
Jag flyttade 20:e mars.
Skulle först fått telefonen inkopplad 13:e mars för att kunna beställa ADSL så snart som möjligt.
Jag flyttade det till 20:e. Telia sa: OK!
Sen hörde Telia av sig och sa 21:a mars är bättre, då 20:e är söndag. Jag sa: OK!

21:e mars kommer. Ingen Telia. Jag ringer. Telia säger: Du har inte skrivit på kontraktet (som uttryckligen stod att jag skulle sänt in innan 28:e mars). Jag sa: Men det ska ju inte vara inne än?!? Skit samma. Jag skriver på och skickar nu! Telia säger: Vi kommer så fort vi fått in detta kontrakt.

22:a mars. Jag ringer. Telia säger: Vi har glömt skicka över ett kontrakt. Skriv på det så tar det en vecka innan vi kopplar in telefonen. Jag skäller - utan respons.

29:e mars. Jag ringer. Telia säger: Vi kopplar in 4 april. Jag skäller då jag tycker det gått ALLDELES för lång tid. Ingen respons.

31:a mars. Brev kommer där Telia skriver att de kopplar in oss 4 april.

1 april. Brev kommer där Telia skriver att de kopplar in oss 5 april.

4 april. Jag ringer och kollar. Telia säger: Nä, vi kopplar inte in idag, men imorgon. Jadå, vi lovar.

5 april. Ingen Telia dyker upp. Vi får ett brev som berättar att inkopplingen är helt avbeställd.
Jag ringer. Telia säger: Vi kopplar in er 21 april. Jag skriker mig hes och kräver upprättelse omedelbart. De säger, de hör av sig senare idag.

Hur i hela h-vete ska man kunna fajtas med en monopol-drake som Telia. Jag kan ju inget göra. Jag är så arg att jag kan explodera. Jag har ingen panik att få in telefonen, men jag kan ju inte ens beställa ADSL förrän detta är klart.
Fortsättning följer... :rythm

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Telia - the följetong...
« Svar #1 skrivet: 2005-04-05, 13:38:21 »
Hota med Sverker Olofsson det hjälpte en arbetskamrat till mig i ett garantiärende.

Man ska alltid jävlas med självgoda företag som skiter i sina kunder. det är enda sättet att å dom att ändra sig. Sydsvenskan (vår lokala tidning) har på senaste tiden haft ett antal artiklar om Elgigantens dåliga garantiåtaganden det verkar ha hjälpt litegrann för dom enskilda.

Tänk på att det finns andra teleföretag och du gissningsvis har rätt att häva avtalet om dom inte kopplar in dig inom skälig tid.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #2 skrivet: 2005-04-05, 14:16:26 »
På orten känner jag inte till andra företag som kan stå för kablarna. Bara företag som ställer upp som förval.

Får väl :phone Konsumentombudsmannen eller nåt. :cry

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
Telia - the följetong...
« Svar #3 skrivet: 2005-04-05, 15:17:24 »
En kollega gjorde samma resa som du cartis. Det tog Telia 3 månader att koppla telefonen och Sen en månad till för bredbandet.

Du borde ha bredbandet klart den 20de augusti... :thumb

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Telia - the följetong...
« Svar #4 skrivet: 2005-04-05, 15:20:03 »
men måste du ha telia?

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #5 skrivet: 2005-04-05, 15:25:54 »
Tack prunis. Det värmde att läsa. :cartman :doubt

Vad ska jag ha om inte Telia. De har väl monopol. :hm

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Telia - the följetong...
« Svar #6 skrivet: 2005-04-05, 15:26:19 »
Och sen kan man ju inte kolla ADSL-leverantörer förrän man har telefonen klar.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Telia - the följetong...
« Svar #7 skrivet: 2005-04-05, 15:44:14 »
Citat från: Cartman
Vad ska jag ha om inte Telia. De har väl monopol. :hm

Nej. Sedan årsskiftet har dom inte det. Du kan få både koppar och trafik från tex Tele2.
 
Själv ska jag inom kort gå över helt till BBB IP-telefoni via jacket. Ska bli kul å se hur det kommer att fungera :scared

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #8 skrivet: 2005-04-05, 16:29:26 »
Del 2:

5:e april. Jag ringer. Telia säger: Bredbandsbolaget vill inte släppa numret så jag måste vänta till 21:a april. Telias tekniker har mailat bredbandsbolaget och bett dem släppa numret tidigare.
Jag vansinnig!

5:e april. Jag ringer Bredbandsbolaget. De säger: Nä. Bredbandsbolaget håller aldrig nummer. Telia kan ta det på studs om de vill.
Jag ännu mer vansinnig!

5:e april. Jag ringer Telia igen. Jag säger: Ni skyller på BBB. De skyller på er. Vems fel är detta?
De säger: Du har inte skrivit på fullmakten så vi har avbeställt allt.
Jag säger: Va? Den skrev jag ju på och postade samma dag som jag fick den.
De säger: Ja, den är i alla fall inte inscannad i vårt system. Vi skickar ut en ny, så får vi lägga in en ny beställning.

Jag exploderar!!!!!!!
Fortsättning följer...

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Telia - the följetong...
« Svar #9 skrivet: 2005-04-05, 17:32:17 »
var kort i tonen och säg att du vill prata med den högst ansvarig apå den avdelningen och förklarar läget... säger dom d att vi inte kan hjälpa dej så säger du bara att du vill prata med hans/hennes chef funkade för mej på BBB....

guest82

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #10 skrivet: 2005-04-05, 17:49:43 »
Det här låter som något som kan komma på 3an snart ;)

Utloggad Cruentus

  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 213
Telia - the följetong...
« Svar #11 skrivet: 2005-04-06, 08:47:30 »
Påminner om strulet jag hade med telenordia (alla datum och så refererar till 2003)...

När jag blev pappa förhandlade jag bort min löneförhöjning mot att få arbeta hemifrån för att få mer tid med min son. I juni flyttade jag och min fästmö till en liten stuga och behövde då ett ADSL-abbonemang för att jag skulle kunna arbeta hemifrån, som tänkt och avtalat.

Efter en grundlig marknadsundersökning valdes Telenordia, som i juni hade en kampanj med gratis ADSL-uppkoppling, där de utlovar två till tre veckors leveranstid.. Detta var den då kortaste leveranstiden på marknaden och en för mig avgörande fråga i valet av operatör. Alltså skickade vi in en anmälan till dem i slutet av juni.

Efter tre veckor kom ett brev där det stod att de inte kan koppla in mig för att AXE-växeln var full. Jag ringer Telia som på 45 sekunder kan kontrollera att deras del av växeln fortfarande hade plats och att de kan koppla in mig.
Dock meddelar Telia att Telenordia har "bokat upp" mitt telefonnummer, så nu kan jag inte få ADSL av någon annan operatör innan jag avbeställt från Telenordia.

I en vecka ringera jag telenordia dagligen för att försöka avboka, men får reda på att för många samtal är före för att jag ens skall komma med i kön. Till slut kommer jag i alla fall med i kön och kan av att sitta och vänta i tjugo minuter innan jag kommer fram. Väl framme hos deras kundtjänst ber jag dem ta bort min tidigare intresseanmälan, vilket de säger inte skall vara några problem. Det här var i mitten av augusti.
Därefter beställer jag ett abbonemang av Telia, och tror att allt är frid och fröjd, men inte. En vecka efter utsatt leveransdatum kontaktar jag Telia för att höra efter vad som händer och får reda på att Telenordia fortfarande sitter och håller på mitt telefonnummer, så Telia kan inte utföra beställningen, och att jag måste ringa till Telenordia för att ta bort deras bokning. Gör så, och kommer den här gången fram efter bara tio minuter i kö.
 Jag får nu veta att de inte kunde makulera min beställning för det gick inte i deras system förut, men att nu skulle det nog gå vägen, jag får också veta attdet tar minst en vecka att genomföra avbokningen. Anledningen till detta är att de har kopplat upp mig, trots att jag avbeställt, men inte meddelat mig att jag är uppkopplad, för jag har ju avbeställt. De har därefter bortsett från avbeställningen.

Detta var närmare tre månader efter min första beställning. OM allt fungerarde den här gången kunde jag få ett Telia abbonemang om tidigast fem veckor,
dvs tidigast fyra månader efter min första förfrågan.

Kan meddela att efter ytterligare strul med Telia så hamnade jag hos Bostream..

ADSL-operatörer verkar vara någon sort idiotmagneter.

Jag vände mig till svartalistan.com och då tog det hus i helvete hos telenordia...

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Telia - the följetong...
« Svar #12 skrivet: 2005-04-06, 12:37:17 »
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Telia - the följetong...
« Svar #13 skrivet: 2005-04-06, 13:14:52 »
Citat från: Redbeard
Vi är inte dom enda
http://www.svd.se/dynamiskt/naringsliv/did_9480832.asp


AhA! Det är en internationell konspiration!! (Global kanske det heter idag)

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
Telia - the följetong...
« Svar #14 skrivet: 2005-04-06, 14:41:33 »
Snart kommer Felia med batongen

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #15 skrivet: 2005-04-07, 10:45:43 »
Del 3:

6:e april. Jag ringer. Jag säger: Ni skulle ju ringt mig idag. Skäms på er! Hur går det?
Telia säger: Bredbandsbolaget vill inte släppa numret. Telia har gjort allt i deras makt, men BBB tar 15 dagar på sig att släppa ett nummer. Men Telia däremot, släpper nummer efter bara 5 dagar.

6:e april. Jag ringer Bredbandsbolaget. Jag säger: Telia säger att ni inte vill släppa mitt nummer förrän efter 15 dagar. Sist jag pratade med er så sa ni att det skulle gå jättesnabbt. Ni ljuger?
Bredbandsbolaget säger: Jag kopplar dig till han som är ansvarig för portering hos oss.
Andreas (Porteringsansvarig hos BBB) säger: Allt är beställt och tar 15 dagar. Men Telia behöver bara skicka mig ett mail med en "orderändring" så går det på 9 arbetstimmar. Inget problem. Jag fixar det personligen.
Tydligen hade första personen i BBB's kundtjänst rätt. Telia hade fel.

6:e april: Jag ringer Telia igen. Jag säger: Nu kräver jag att ni fixar en "orderändring" enligt ovan.
Telia säger: OK. Jag fixar, men alla tekniker har nog gått hem nu.
Jag säger: OK. Bara det blir fixat direkt imorgon bitti.

Detta innebär alltså att jag "teoretiskt" kan ha min telefon inkopplad fredag 8:e april.
Fortsättning följer...

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Telia - the följetong...
« Svar #16 skrivet: 2005-04-07, 10:48:05 »
Jag tvivlar men det är aldrig fel att va optimist.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #17 skrivet: 2005-04-07, 12:21:17 »
Del 4:

7:e april. Jag ringer. Jag säger: Nu vill jag ha bekräftat att "orderändringen" är skickad.
Telia säger: Bredbandsbolaget släpper aldrig nummer tidigare när vi frågat tidigare. Vi har därför slutat hjälpa våra kunder genom att fråga dem.
Jag säger: Men kan ni inte fråga i mitt fall eftersom ni redan klantat er så illa.
Telia säger: Nej. Tänker vi inte göra. Men du kan ju ringa till Bredbandsbolaget och klaga.

7:e april. Jag ringer Bredbandsbolaget. Jag berättar vad Telia sagt.
Andreas Jonsén (Porteringsansvarig hos BBB) säger: Det är ju helt otroligt. Vi har ALDRIG nekat en orderändring på en portering. Jag kontaktar dem och ser till att det går snabbt. Ringer dig när det är klart.
Jag: :bow

För den som undrar varför jag envisas med att skriva allt detta så är det ett sätt för mig att komma ihåg så jag kan gnälla på Telia i efterhand.
Fortsättning följer...

guest253

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #18 skrivet: 2005-04-07, 12:34:50 »
Jag vet inte riktigt varför, men jag har en så otrolig lust att skrika "STÄM NÅGON!!!"... :hm

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
Telia - the följetong...
« Svar #19 skrivet: 2005-04-07, 13:35:54 »
Var glad att du ens fått dom på telefon...jag har ringt i över 1 veckas tid och försökt fått tag i nån ang. min fiberanslutning.... men näää inte en käft inne som man kan tala med....

guest253

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #20 skrivet: 2005-04-07, 17:58:41 »
Jag fick en räkning för mitt bredband i oktober. Den var på 2500-nånting och gällde de tre månaderna jag haft ADSL samt för tre månader framåt.




...jag har fortfarande inte fått nästa räkning!!! :scared

Utloggad Boss_Man

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 726
Telia - the följetong...
« Svar #21 skrivet: 2005-04-09, 13:11:07 »
:puke [censur]-Telia :ripped  :p  :rythm  :urrk


Mätte min uppkoppling med TP-Test: Den var 1,7 % av vad jag hade köpt...
Felanmälde, skickade logg till nått miffo i Göteborg. Och då vart mina
inloggningsuppgifter "inaktuella". Tar tre arbetsdagar att få nya via post.
Alltså en vecka utan nät som straff för att jag felanmält.  
(Orkar inte dra hela historien...)


Funderar på fullt allvar på att av ren princip gå ner till Teliabutiken och
slå ner vem det nu än är som står där....  

Det skulle fan va värt det...


- - - - -

PS: surfar på grannens konto....

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Telia - the följetong...
« Svar #22 skrivet: 2005-04-09, 13:15:52 »
Det låter faktiskt som ett fall för ARN dom kan väl ändå inte stänga av det bredband du betalar dyra pengar för.
Tyvärr så tar dom ju inte upp fall under en viss summa men klaga bör du ändå göra.
Som jag sagt inna det finns alltid Plus som har tagit upp Telia flera gånger.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Telia - the följetong...
« Svar #23 skrivet: 2005-04-09, 13:21:39 »
@cartman

vad händer om du går till t.ex Optimal Telecom och säger "jag vill ha ett telefonabonnemang av er för telia a klantat sej för sista gången. Hur snart kan jag ha det av er?"

borde får fart under fen delen dom sitter på hos nån av dom iaf... :)

guest82

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #24 skrivet: 2005-04-09, 14:14:31 »
Citat från: Boss_Man
:puke [censur]-Telia :ripped  :p  :rythm  :urrk


Mätte min uppkoppling med TP-Test: Den var 1,7 % av vad jag hade köpt...
Felanmälde, skickade logg till nått miffo i Göteborg. Och då vart mina
inloggningsuppgifter "inaktuella". Tar tre arbetsdagar att få nya via post.
Alltså en vecka utan nät som straff för att jag felanmält.  
(Orkar inte dra hela historien...)


Funderar på fullt allvar på att av ren princip gå ner till Teliabutiken och
slå ner vem det nu än är som står där....  

Det skulle fan va värt det...


- - - - -

PS: surfar på grannens konto....


Har faktiskt lyckats få gratisdagar för mitt bredband när det gått ner och man inte haft tillgång. Vet inte om vattenfall är bättre än telia (av allt att dömma verkar det ju så i alla fall), men du kanske skulle försöka få ersättning för din förlorade tid? Även om man nu hellre vill ha tillgången till internet.

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #25 skrivet: 2005-04-11, 09:44:57 »
@Mooseman: Hmmm. På nåt sätt vill jag se slutet på detta. Telia har ju lovat mig att ersätta mig ekonomiskt.

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #26 skrivet: 2005-04-11, 09:47:40 »
Del 5:

8:e april. Jag ringer Bredbandsbolaget. Andreas Jonsén (Porteringsansvarig hos BBB) säger: Inget har hänt. Ingen har pratat med någon.
Jag ber honom raska på.

8:e april. Telia ringer mig. De säger samma sak som tidigare. Jag frågade hur gammal den infon var. Ett par dagar. Jag frågar varför i h-vete de ringer om det NU då.
Ber dem skrika igång sina tekniker att skicka ett jäkla mail till BBB. Hur svårt kan det vara?

Fortsättning följer...

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
Telia - the följetong...
« Svar #27 skrivet: 2005-04-11, 10:43:46 »
Detta är helt sjukt...

Frågan är om du inte skall vända dig till dels typ plus men även till valfri tidning. De brukar gilla att grotta i sånt här, och med den dokumentation du har så borde telia få sig en näsknäpp.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Telia - the följetong...
« Svar #28 skrivet: 2005-04-11, 13:41:15 »
Citat från: shadowskimmer
Detta är helt sjukt...

Frågan är om du inte skall vända dig till dels typ plus men även till valfri tidning. De brukar gilla att grotta i sånt här, och med den dokumentation du har så borde telia få sig en näsknäpp.


Tror inte dom känner av det ändå. Dom har ju en så förbannat stor näsa  :headbang

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
Telia - the följetong...
« Svar #29 skrivet: 2005-04-11, 13:43:02 »
Till slut har så många dragit i nästan så att den blir jättelång och då blir de konstant förkylda... Hoppas jag.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Telia - the följetong...
« Svar #30 skrivet: 2005-04-12, 09:25:10 »
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #31 skrivet: 2005-04-12, 09:52:42 »
Del 6:

11:e april. Jag ringer Telia. De säger samma sak som tidigare. De vägrar hjälpa mig. Jag lämnar referensen hos BBB m.m.
De ska höra av sig.

12:e april. Telia ringer. De säger samma sak som tidigare. De vägrar hjälpa mig. Jag står på mig och höjer rösten rejält för första gången.
Jag: Hur kan Telia spendera så stora pengar på marknasföring när de inte ens kan leverera tjänsterna till sina kunder?
Telia säger: Du får själv höra av dig om ersättningsanspråk när ärendet är klart.
Jag blir FÖR FÖRSTA GÅNGEN vidarekopplad.
Porteringsansvarit hos Telia säger: Nej. BBB har nekat ärendet. Ta kontakt med dem själv om du vill. Telia tänker inte göra mer åt ärendet.

Fortsättning följer...

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
Telia - the följetong...
« Svar #32 skrivet: 2005-04-12, 10:23:52 »
:scared

Utloggad Dr_Pepper

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 949
Telia - the följetong...
« Svar #33 skrivet: 2005-04-12, 10:59:54 »
Telias åtgärdspaket då konkurrenter börjar nagga på monopolet...

Intern policy hos Telia:
Hjälp ingen som tidigare klippt alla beroenden till Telia.

 :headbang
Jag måste vara odödlig, jag har levt så länge jag kan minnas.

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #34 skrivet: 2005-04-12, 12:33:10 »
Del 7: Intressant information.

12:e april. Jag ringer Andreas Jonsén hos Bredbandsbolaget. Jag förklarar att en Jonas (som inte angivit efternamn) på porteringen hos Telia sagt att Bredbandsbolaget nekat orderändring två gånger i mitt ärende bl.a. 6 april och att enda chansen att gå vidare i ärendet är att BBB pratar med något som heter OPKP och är en "mellanhand" mellan Telia och BBB.
Andreas (BBB) säger: OPKP arbetar med bredband och har inget med telefoni att göra (!). Mellanhanden heter Skanova och är ett dotterbolag till Telia. Det borde de veta. För att en orderändring ska fungera så krävs att den härrör till en portering som sker 9 timmar efter orderändringen. Dessa 9 timmar är kvar från post- och telestyrelsen.

Andreas talade med Skanova om mitt ärende som senast igår och de lovade att skicka in en orderändring (som inte kommit fram än). Jag står på Andreas lista och han ska påminna dem nästa gång han talar med dem. Jag kan inte påverka Skanova genom att ringa dem, enligt Andreas.

Alltså säger exakt vad han sagt tidigare, fast mer tydligt. Den utförliga informationen gör att jag tror på BBB men jag som privatperson har ingen aning om vad som är sanning. Kanske man skulle googla efter OPKP.

Jag återkommer till Andreas och kollar läget senare.

Fortsättning följer...

Utloggad mcse

  • V.I.P.
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 332
    • http://piranhaclan.mine.nu
[><((((*>~]mcse
http://piranhaclan.mine.nu
Keep your feet out of the water...

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #36 skrivet: 2005-04-13, 08:42:16 »
Vill även påpeka att jag fått ett "adresserat reklambrev" för deras bredband, som förklarar att jag får gratis anslutning, modem, operatörsavgift m.m. om jag använder deras "flytterbjudande" d.v.s. beställer bredband innan 11/4.

Bra när de inte ens kan koppla in min telefon förrän tidigast nästa vecka. Inte förrän då kan man ju beställa bredband.

:rythm

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Telia - the följetong...
« Svar #37 skrivet: 2005-04-13, 09:00:14 »
Kan inget än skratt åt din situation Cartman :rotflmao

Fast jag tycker synd om er ändå!  :cheers
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #38 skrivet: 2005-04-13, 14:05:45 »
Del 8: Skanova är Telias ansvar

13:e april. Jag ringer Andreas Jonsén hos Bredbandsbolaget. Andreas säger: Nja, vill egentligen inte gå in på det så djupt men tydligen har någon enskild person hos Skanova i Malmö satt sig på tvären och vägrar släppa igenom ärendet (och många andra ärenden). De jobbar vidare inom Skanova för att lösa detta.
Trots frågor ville Andreas av respekt för sina kolleger inte förklara mer.
Andreas lovar att återkomma om läget förändras.

Jag måste alltså vänta en hel månad på min telefoni för att Skanova inte kan sköta om sin egen personal och hålla koll på sin verksamhet. Nä nu j**lar!!! :rythm
Detta kommer bli dyrt för Telia.

Fortsättning följer...

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Telia - the följetong...
« Svar #39 skrivet: 2005-04-13, 14:25:48 »
Cartis jag tycker detta luktar kvällspress lång väg ... skulle väl inte skada att slå en pling till nån av dem och kolla ev. intresse?


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #40 skrivet: 2005-04-13, 16:55:12 »
Del 9: Orderändringen

13:e april. Andreas Jonsén hos Bredbandsbolaget ringer. Andreas säger: Nu har orderändringen kommit. Jag godkände direkt. Så 09.00 på fredag kan du ha telefonen igång.
Jag öste beröm över att han hjälpt mig. :bow

13:e april. Jag ringer Telia. Jag berättar att jag kräver att få ha en tekniker på plats på fredag som kopplar in allt.
Telia (en mycket otrevlig dam) säger: Nä. Det blir klart den 20:e för det står i min dator.
Jag förklarar att jag vet bättre och att hon säkert får informationen när det gått genom hela deras byråkrati.
Hon talar med sin kollega som talat med mig tidigare (vet inte vem det är) och minns ärendet. Men kollegan vill inte hjälpa till.
Till slut får jag personen att skriva till teknikerna (som redan gått hem för dagen) att de ska ringa mig.
Telia säger vidare: Vi har inte gjort något fel. Det är BBB som strulat.
Då blir jag vansinnig och kastar fakta i luren som de inte kan bemöta. Det är Skanovas fel och de är ett dotterbolag till Telia. Alltså är det Telias fel. De ska inte få skylla ifrån sig utan skäl.

Vidare förklarar jag att jag vill att deras riktade reklam om bredband skall gälla även på fredag eller när de nu får för sig att koppla in min telefon.
Telia säger: Då får du ringa bredbandssupporten.
Jag säger: Jag sk*ter i vem jag talar med. Jag talar med Telia och förklarar att ni får fixa det.
Telia säger: Nä. Kan jag inte göra. Ring bredbandssupporten.
Jag gör det.

Nu är det nära. Jag känner att det luktar målgång. Imorgon kommer jag ligga på som en igel. Och om de inte fixar detta på fredag så tar det hus i h-vete! :drool

Fortsättning följer...

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Telia - the följetong...
« Svar #41 skrivet: 2005-04-13, 18:48:45 »
Trodde hela Täby var i helvetet redan vid det här laget! ;)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
Telia - the följetong...
« Svar #42 skrivet: 2005-04-13, 18:50:10 »
Nä helvetet ligger i Åkersberga
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #43 skrivet: 2005-04-14, 13:11:37 »
Del 10: Oj, oj, oj.

14:e april. Jag ringer Telia eftersom de inte hört av sig som de lovade. Jag berättar hur det ligger till.
Telia säger: Bredbandsbolaget är dumma i huvudet och bara förstör.
Jag förklarar att jag vet bättre och hela diskussionen är igång igen.
Jag begär att de kopplar in telefonen imorgon exakt 09.00.
Telia säger: Nä, det är den 20:e som gäller.
5 minuters upprepning -Imorgon, - Nä, 20:e, -Imorgon, o.s.v. följer.
Telia säger: Vänta. Jag kollar med en tekniker.
Jag tänker: Äntligen.
5 minuters tystnad.
Telia säger: Vi kopplar in telefonen 09.00 imorgon.

Fortsättning följer...

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
Telia - the följetong...
« Svar #44 skrivet: 2005-04-14, 13:21:30 »
Men hörde du inte att hon sen väldigt tyst viskade "men bredbandet får du kanske hösten 2008 om du har tur"?
;)

Allvarligt, kul att det rör på sig. Jag skulle bli galen, internetberoende som jag är...
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad mcse

  • V.I.P.
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 332
    • http://piranhaclan.mine.nu
Telia - the följetong...
« Svar #45 skrivet: 2005-04-14, 13:36:28 »
Flabb, problemet är väl att det är surkart som sitter i kundtjänsten och har noll koll / vägrar avvika från listan med punkter som de har att följa. Dyker det upp ett ärende som inte följer mönstret tar det tvärstopp.

Måste dock säga att vår flytt gick smärtfritt. Sade upp gamla abonnemanget 2 dagar innan vi flyttade. Lustigt nog hade man ingen kopplingston i luren men ADSL abonnemanget funkade finfint ändå. Dagen efter slutbesitkningen av huset (dvs dagen efter att vi fick tillträde) drällde det in en Felia kille vid 10 tiden på förmiddagen och kopplade in allt. Sen tog det ytterligare några timmar innan vi fick tillbaka vårt gamla nummer om jag inte minns fel.

På dom Cartman, jag håller på dig! :thumb
[><((((*>~]mcse
http://piranhaclan.mine.nu
Keep your feet out of the water...

guest373

  • Gäst
= Telia = gör så gott de kan ...
« Svar #46 skrivet: 2005-04-14, 20:39:19 »
Förstår inte varför ni är så negativa gentemot Telia ?
(dom är väl bra)

-Att de svårt för att utföra sina arbeten i tid eller
-Att deras byråkratiska enheter ständigt har krig mot varandra eller
-Att deras handläggare är totalt puckade eller
-Att deras stationsutbyggnad ständigt är underdimensionerad eller
-Att 50 % av deras inhyrda personal ständigt är sjukskrivna eller
-Att de driver mången kund till vanvett pga olika handläggare har delad uppfattning eller annan åsikt eller
-Att Telia som monopoldraken nr 1 har blivit för stora helt enkelt och
att de som jobbar där inte har en enhetligt taktik att arbeta efter eller
-Att BG18 fick vänta på att byta från Bostream till Telia pga att det inte
fanns plats i telestationen i ÅTTA veckor (varvid trauma uppstod)

Det har egentligen inte med saken att göra - Telia gör så gott de kan ...

(DREAD ligger på golvet gapskrattande)   :doh

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
Telia - the följetong...
« Svar #47 skrivet: 2005-04-15, 08:41:57 »
Heja Cartman!!! Nu är det bara 18 min kvar :eager :eager :eager
"Jag tar rygg på Letalis"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Telia - the följetong...
« Svar #48 skrivet: 2005-04-15, 08:53:31 »
- 7 minuter!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #49 skrivet: 2005-04-15, 08:54:23 »
:cartman

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
Telia - the följetong...
« Svar #50 skrivet: 2005-04-15, 09:12:46 »
Nåå hur gick det ????????
"Jag tar rygg på Letalis"

Utloggad mcse

  • V.I.P.
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 332
    • http://piranhaclan.mine.nu
Telia - the följetong...
« Svar #51 skrivet: 2005-04-15, 09:21:48 »
kom igen nu cartman, vi sitter som på nålar
[><((((*>~]mcse
http://piranhaclan.mine.nu
Keep your feet out of the water...

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #52 skrivet: 2005-04-15, 09:29:32 »
Del 11: Telefoni OK.

15:e april. 09.08: Ringer hem. Telefonen inkopplad och fungerar utan problem.
09:12: Telia Bredband 8000 beställt (de kunde inte ta emot beställningen än, men skulle registrera det imorgon när byråkratin klarats av).

Nu återstår väntan på bredband, samt ihopdiktande av ett brev om ersättningsanspråk.

Fortsättning följer...

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
Telia - the följetong...
« Svar #53 skrivet: 2005-04-15, 09:41:51 »
:gert  :happybday

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Telia - the följetong...
« Svar #54 skrivet: 2005-04-15, 10:01:22 »
Citat från: Cartman
Del 11:09:12: Telia Bredband 8000 beställt (de kunde inte ta emot beställningen än, men skulle registrera det imorgon när byråkratin klarats av).


Dem har blåst dig igen, det är LÖRDAG imorgon å då jobbar inga byråkrater ... iofs jobbara dem väl inte en veckodag heller, men dem kan vara på jobbet då iaf! ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad mcse

  • V.I.P.
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 332
    • http://piranhaclan.mine.nu
Telia - the följetong...
« Svar #55 skrivet: 2005-04-15, 10:40:06 »
Jag läste någonstans att det inte längre var ett krav att man hade telefonabonnemang för att kunna beställa ADSL? Kanske inte slagit igenom ännu.

I finland är det ialf så. Man säger var man bor och att man vill ha ADSL så fixar de biffen, oavsett om man har ett telefonabonnemang eller inte. Rent tekniskt funkar det bevisligen eftersom jag inte ens hade kopplingston när jag sa upp mitt gamla abonnemang men ändå hade ett fullt fungerande bredband.

Känns som om man gör det krångligare än vad det är i det här landet.  :hm
[><((((*>~]mcse
http://piranhaclan.mine.nu
Keep your feet out of the water...

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
Telia - the följetong...
« Svar #56 skrivet: 2005-04-15, 10:48:03 »
Citat från: mcse
Känns som om man gör det krångligare än vad det är i det här landet.  :hm


Va? :hm  Nu förstår jag ingenting. Skulle vi i detta underbara land försöka krångla till allting med externa regler, interna regler, skatter, skatt på skatten som i sin tur betalas med skattade pengar och dylikt.. ojojoj..

Wops: Tack för uppmärksamheten Johhny, nu ändrat...

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Telia - the följetong...
« Svar #57 skrivet: 2005-04-15, 11:47:51 »
Raft du glömde skatt på skatten!  :thumb


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #58 skrivet: 2005-04-15, 12:27:08 »
@Johnny: Jo, de jobbar imorgon.

@Emmsi: Det funkar inte hos Telia iaf.

Utloggad mcse

  • V.I.P.
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 332
    • http://piranhaclan.mine.nu
Telia - the följetong...
« Svar #59 skrivet: 2005-04-15, 12:50:26 »
Definition Telia: Pluralformen av Telium, som är "en varböldsliknande svampbeläggning på växter vilka infekterats av rotsvamp och som producerar teliosporer".

Ovanstående är saxat från följande sida http://home.swipnet.se/~w-18231/telia/

Cart, du kanske skall ansluta dig till denna skara av nöjda kunder



/mc
[><((((*>~]mcse
http://piranhaclan.mine.nu
Keep your feet out of the water...

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #60 skrivet: 2005-04-15, 15:36:30 »
:ancient Har jag varit anhängare av sedan de startade.
De la tyvärr av efter att de slutade Chalmers, sen har "Telia suger" legat i träda. :(

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #62 skrivet: 2005-04-21, 13:01:51 »
Del 12: Väntans tider.

18:e april. Ringer Telia. De bekräftar att min beställning av bredband är mottagen och att inkoppling sker 27:e april.

20:e april. Tänk, idag SKULLE telefonen varit inkopplad om inte BBB ringt och tjatat på Telias dotterbolag Skanova, eftersom Telia vägrade försöka själva.
Alltså, om inte kunden själv fixade det genom en av Telias konkurrenter så skulle jag varit utan telefon en vecka längre. Visste jag detta i förväg kanske jag kunde fått telefonen inkopplad 21:e mars som Telia lovade.

Så fort bredbandet är inkopplad ska jag skicka iväg mina ersättningskrav. Har inte summerat kostnaderna än, men det blir ett par tusingar minsann.

Fortsättning följer...

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
Telia - the följetong...
« Svar #63 skrivet: 2005-04-21, 15:37:59 »
Carty.

Jag tycker verkligen synd om dig.. jag håller med om att STOR företagen utnyttjar dom "små" alldeles för mycket utan att man som person kan påverka det utan att lägga ner 200% av sin tid på att organisera ett landsomfattande motdrag.

Jag skall själv näste vecka dra igång mot ett El-bolag "Sydkraft".
Jag har nu bott 3 år i min "nya" lägenhet.
Avläsningen efter 1 år ökade min Kw/h och det var ok.
Men denna senaste avläsningen ökade MYCKET och gämfört med förra har två saker hänt.
jag fick nytt Kw-Pris som var nästa halva priset än förut PLUS att detta senaste år har jag varit utan Diskmaskin som i min mening var en ström-bov.

Så hur kan räkningen vara dubbelt så stor trotts att jag fått ner kwpriset till nästan hälften + att jag itne haft diskmaskin på ett år ??

Well well... vi får väll se... i alla fall håller tummarna på att du får Bredbandet snabbare än telefon-inkopplingen
AVAST CLEARED !

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #64 skrivet: 2005-04-27, 12:55:19 »
Del 13: ADSL.

26:e april. Telia ADSL fungerar en dag innan planerat. Inga lösenord behövdes. Men Netgears router/modem/trådlös accesspunkt är trasslig.

Nu återstår endast ersättningskraven mot Telia. Återkommer om jag får igenom det.

guest399

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #65 skrivet: 2005-05-01, 17:00:25 »
Min första post här blir att utrycka mina sympatier...

Själv avbeställde jag Telia för många år sedan, det året dom höjde avgiften en gång för mycket. Sedan dess ringer jag via mobil och surfar via stadsnätet...

Utloggad mcse

  • V.I.P.
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 332
    • http://piranhaclan.mine.nu
Telia - the följetong...
« Svar #66 skrivet: 2005-05-06, 10:49:37 »
FYI

Beställde ändring från Bostream ,5 till Telia 8000 för några månader sedan. Fick hem en fullmakt från Telia där jag gav dem tillstånd att säga upp mitt Bostream abonnemang innan de startade mitt Telia abonnemang.

När uppsägningstiden löpt ut hos bostream slutade det fungera. Dagen efter ringde jag telia (kl 8 på kvällen dessutom) för att kolla status och några timmar senare rasslade det igång igen.

Slapp dessutom inloggning å skit.

Funkade hur smärtfritt som helst!  :thumb
[><((((*>~]mcse
http://piranhaclan.mine.nu
Keep your feet out of the water...

guest34

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #67 skrivet: 2005-05-06, 11:50:49 »
Ringde precis BBB och frågade om man kunde byta mitt ADSL 8/1 och koppla på 10/10 (fiber?) istället även om jag hade 6månader kvar på bindningstiden.

Nu sitter jag en minut senare på 10/10 och betalar mindre sek / månad  :thumb

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
ang telia
« Svar #68 skrivet: 2005-05-09, 11:17:42 »

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Telia - the följetong...
« Svar #69 skrivet: 2005-05-12, 13:02:42 »
Hur mycke fick du Cartman?
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #70 skrivet: 2005-05-12, 13:52:53 »
Inget klart än...

Utloggad Boss_Man

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 726
Telia - the följetong...
« Svar #71 skrivet: 2005-05-13, 02:14:58 »
Vår bostadsrättsförening köpte en gång i tiden bredband av telia.
Installationen dröjde 3 månader på grund av att installatörerna inte
hann med allt jobb, trots att vi naturligtvis redan hade betalat kalaset.

Som kompensation för dröjsmålet skickade Telia ut en kompensation
till var och en som fått vänta på sitt bredband:

:lolright Ett presentkort på 50 :- i Teliabutiken!


 :rotflmao  Det är så dåligt så det faktiskt är riktigt roligt samtidigt!
Finns det ens något i den butiken för 50 kr?

Utloggad mcse

  • V.I.P.
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 332
    • http://piranhaclan.mine.nu
Telia - the följetong...
« Svar #72 skrivet: 2005-05-17, 10:55:00 »
Hur går det Cartman? Mycket matnyttig info här

http://tekniken.se/dsl/
[><((((*>~]mcse
http://piranhaclan.mine.nu
Keep your feet out of the water...

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #73 skrivet: 2005-05-31, 09:07:10 »
Brev med begäran om ersättning är nu ivägskickat. Så får vi se vad som händer.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Telia - the följetong...
« Svar #74 skrivet: 2005-05-31, 11:38:59 »
:thumb
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Telia - the följetong...
« Svar #75 skrivet: 2005-05-31, 14:27:37 »
Kunde varit värre, du kunde ha haft den underbara leverantören Xpress ADSL (RIP) som till att börja med försenade sina utlovade installationer med uppemot ett halvår (vissa utlovade orter blev aldrig installerade över huvud taget, men betalt tog dem).
Därefter gick de ut med ett "fenomenalt" erbjudande om att betala för ett år i förväg för att få billigare måndasavgift. Att de tänkte gå i konkurs någon månad senare glömde de tala om...

Efter det kunde du ha fått den enormt populära ADSL leverantören HamnaSnett... eh, Hemma Net, som tog över ett flertal f.d. Xpress Online orter, men ett bredband som om möjligt var ännu mycket j**ligare än Xpress, med minsta möjliga bindningstid på 2 år, och där du inte har någon som helst möjlighet att bryta avtalet trots den genomusla tjänst de levererar, med mindre än att du får betala för bredbandet avtalstiden ut.

Så, i sammanhanget så var historien ovan kanske inte så hemsk ändå? ;) :D

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #76 skrivet: 2005-07-07, 10:59:28 »
Del 14: Första svaren.

4:e maj. Telia skickar ett brev som bekräftelse att de fått min begäran om ersättning. De skriver att de har långa handläggningstider.

5:e juli. Telia skickar en handskriven lapp med information att de inte gjort något fel alls i detta ärende och därför lägger ner ärendet. Vill jag något så uppmanas jag ringa handläggaren (namn och nummer angivet).

5:e juli. Jag ringer handläggaren. Hon har gått på semester. Åter 25:e juli. Jag ber att få tala med någon annan. De säger att de inte kan koppla till någon annan utan att få ett namn. De hänvisar till 90200.

5:e juli. Jag ringer 90200 och de säger att alla handläggare är upptagna. Återkom imorgon.

7:e juli. Jag ringer 90200 och de säger att de inte har någon att koppla. Finns ingen reklamationsavdelning. De har aldrig några ärenden som går till reklamation. De säger att jag får återkomma när handläggaren är tillbaks från semestern. Inget går att göra förrän handläggaren är tillbaka.

7:e juli. Jag ringer ett annat nummer som jag hittat. Den personen sitter i möte. :headbang

Fortsättning följer...

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #77 skrivet: 2005-07-07, 14:57:54 »
Del 14b: Inget svar.

7:e juli. Jag ringer det andra numret jag hade. Det gick till en handläggare av bredbandsproblem. Hon diskuterade med kollegor och de konstaterade att ingen kan hjälpa till förrän semesterfiraren är tillbaka. De har alltså tryckt på paus och lovar att återkomma direkt när hon är tillbaka.

Fortsättning följer...

guest1327

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #78 skrivet: 2005-07-08, 09:17:58 »
Verkar vara rena mission impossible det där..  förmodligen är det nötningsmetoden som gäller.

stå på dig


/Ragge

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #79 skrivet: 2005-11-16, 21:01:09 »
Del 15: Betongmuren.

19 juli. Jag ringer utan att få något svar.

20 juli. Jag skriver brev till Telia och frågar efter efternamnet på min handläggare, samt begär att hon ska höra av sig.

?? juli. Handläggaren (Carina) ringer upp, mycket sur över brevet. Jag förklarar att jag kräver att få ett skriftligt svar från dem så jag kan gå vidare med stämning eller överklagan. Hon förkalrar att hon inte tänker skicka något skriftligen, och hänvisar till förklaringar jag fått telefonledes från deras Porteringsavdelning. Jag kräver då istället att få en skriftlig rapport från dem. Hon lovar detta.

?? oktober. Jag ringer och påpekar att inget kommit än. Hon har avsagt sig ärendet och tänker inte hjälpa till mer. Men lovar skicka en påminnelse till Porteringen.

?? november. Jag ringer igen och begär få namnet på den ansvarige på Porteringen. Jag får det och försöker förgäves få tag i honom.

Fortsättning följer...

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
Telia - the följetong...
« Svar #80 skrivet: 2005-11-16, 21:56:05 »
Usch, vilken Kafkavärld vi lever i!

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
Telia - the följetong...
« Svar #81 skrivet: 2005-11-16, 21:57:01 »
Det börjar lukta rättshaveri om din relation med Telia

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Telia - the följetong...
« Svar #82 skrivet: 2005-11-17, 17:23:40 »
Har du ringt Sverker?
Han måste ju bara älska detta. Annars måste det snart gå att kontakta ARN
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #83 skrivet: 2005-11-17, 23:39:18 »
Nej är svaret på dina frågor, Skägget.
Och varför?
Jo, därför att Felia kan ju aldrig skriva ner något på papper. Då har jag ju inget att överklaga, eller gå till ARN med.

Utloggad Muggefigge

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 686
  • Old Cousteau
Telia - the följetong...
« Svar #84 skrivet: 2005-11-18, 09:34:50 »
Skicka på namnet på den som du skulle ta kontakt med på Porterning

så skall jag plocka fram direktnummerna och chefen till dig.



HEHE... tur att jag inte jobbar med privatpersoner på telia.. *ASG*

guest3

  • Gäst
SV: Telia - the följetong...
« Svar #85 skrivet: 2006-07-30, 10:03:56 »
Så kan denna saga vara slut.

Jag har skrivit långa brev till Telia och haft otaliga samtal.
Efter att ha överklagat ärendet så ringer ovan nämnda Carina upp mig (hon som tidigare avfärdat detta totalt). Hon var uppenbart skärrad eftersom jag gått över huvudet på henne.

Jag blev erbjuden en massa gratischeckar på Teliabutiken och jag sa att vad ska jag med dem till när ni inte har något jag vill ha? Nej tack.

Sen fick jag ett brev från överklagansavdelningen (förmodligen tanten i rummet bredvid) som ändå skickade några gratischeckar i Teliabutiken.

Jag tänker naturligtvis inte nöja mig med detta då jag inte har någon som helst nytta av detta och eftersom jag blivit lovad mer tidigare. Men alla försök nu är nog fruktlösa tyvärr.

JAG HATAR TELIA. JAG HATAR TELIA.
Det enda glada i kråksången är att mitt avtal med Telia går ut nu. Jag hoppas och ber att någon annan kan erbjuda mig bredband här nu. :s

Jag önskar innerligt att jag kunde tillfoga Telia skada motsvarande den de orsakat mig. Måste få ut detta i medierna på något sätt, men samtidigt vet redan alla kunder hur Telia är så deras rykte kan väl ändå inte bli sämre.

Alla dessa timmar gav mig alltså ingenting - absolut ingenting. :cry

guest3

  • Gäst
SV: Telia - the följetong...
« Svar #86 skrivet: 2006-08-23, 18:23:49 »
En halv-följd på denna historia:

Jag kollade igenom min bredbandsfaktura eftersom jag nästan tecknat upp mig för Glocalnet. Såg då att jag betalar mer än vad som är angivet på deras hemsida. Konstigt.

Efter att ha gnällt hos dem fick jag tillbaks 2000:- som de lurat mig på. AS!

 

Senaste inlägg