Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Problem/lösningar/tips tråden.  (läst 18324 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #75 skrivet: 2010-04-03, 20:43:13 »
Verkar som om EA/DICE lyckats göra bort sig igen. Satt och spelade i godan ro och blev plötsligt disconnected. Märkligt tänkte jag, och connectade igen, då utan mina stats och blev kickad från servern inom 15 sek. Samma sak händer på samtliga servrar jag försöker connecta till (inklusive vår egen, i ProCon står det bara "RythmDivine left the server" dvs ingen orsak eller annat. Någon mer med samma problem?

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #76 skrivet: 2010-04-03, 21:10:21 »
Kör en uppdatering av klienten... kan vara det?

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #77 skrivet: 2010-04-03, 23:05:50 »
Startade om datorn och problemet löste sig. Win7 FTW?

guest3241

  • Gäst
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #78 skrivet: 2010-04-21, 20:49:27 »
Har lite problem med spelet, jag kan sitta och spela 15-30 min sen blir jag DC.


ingen som har en aning om vad felet kan vara ? det skumma är att jag fick det efter att jag har varit på LAN hos en härlig gubbe i sina bästa år första helgen jag fick spelet, dagarna innan funka fel fritt. Känns ju surt nu när man har köpt en "ny" dator för att få spela spelet på PC.

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #79 skrivet: 2010-04-21, 21:00:23 »
Att du alltid får det efter 15-30min låters skumt.
Annars är det inte ovanligt att man får DC ibland tyvärr. Dock borde det inte hända varje gång efter 15-30min.

Skulle kunna vara din router om du har en sådan, din firewall, eller ditt anti-virus program kanske.

guest3241

  • Gäst
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #80 skrivet: 2010-04-22, 12:09:12 »
Skulle kunna vara din router om du har en sådan, din firewall, eller ditt anti-virus program kanske.

testade att stänga av firewall och anti-virus programen igår när jag körde, vart lite glad över att jag kunde köra på databutikens server i hela 40 minuter, 10 minuter mer är inte helt fel. :thumb

Jag har ju en router, men sånt förstår jag mig inte på hur just "den" ska förstöra om problemet ligger i det, hur man ska fixa det har jag ingen aning om.. Men om felet ligger i det så går det väl att byta router och hoppas på att problemet försvinner?

Kört fel fritt i ca 3-4 timmar, verkar som att jag loggas ut när EA serverar börjar bli fulla runt 16:00+ när allt folk börjar komma hem från skolor/jobb (lycklig lottat att alltid jag ska loggas ut)

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #81 skrivet: 2010-04-27, 20:36:36 »
Jag fick uppleva ett otroligt spawn-lagg när jag började lira. Det var så illa att jag knappt fick spawna, och blev till slut kickad pga. för hög ping.

En snabb visit på Google gav lite resultat.
Det handlar om att lägga till "Exceptions" för sitt antivirus program. Man ska lägga till katalogen Mina Dokument/BFBC2
Där i sparas dina kits, och det resulterar i lagg. Det fungerar numera laggfritt för mig.

Här är en guide:
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-pc/1056204-spawn-lag-fix-least-me-now.html
« Senast ändrad: 2010-04-27, 21:13:40 by rav. »

guest2209

  • Gäst
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #82 skrivet: 2010-05-26, 01:22:34 »
http://bfbcs.com/graphics

Har numera massor med olika stats sigar att välja mellan, glöm inte att adda ditt BFBC2 nick till uppdaterings kön.

Ex.vis,











@DD ;)



-cb99

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #83 skrivet: 2010-06-23, 17:15:26 »
Hade lite problem första gången jag spelade spelet med att flyga ut till desktop och kikade runt lite grann och hittade att man skulle ändra directX under dokument\bfbc2 sen under settings. Där skrev iaf jag i raden med directx som det står standard auto, satte en 10 där. Har spelat nån timme nu och har inte flugit ut en gång. Kan vara nått att prova för den som har problem.

 

Senaste inlägg