Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Varför heter du så ?  (läst 99350 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Varför heter du så ?
« Svar #120 skrivet: 2007-03-24, 14:35:25 »
Peruk och lite solbränna så ser man ju likheten... :)

Utloggad Bishonen

  • Bloodlord
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 396
  • Spankin the monkey since 1977
SV: Varför heter du så ?
« Svar #121 skrivet: 2007-04-25, 03:30:43 »

Mitt tidigare webhandle var ApocalypseCow. Mycket pga. att nästan hela mitt gear i DiabloII kom från just COWlevel.

Sedan (precis innan jag började spela WoW faktisk.) fastnade jag totalt på japansk teknad film "Anime/manga" och eftersom man, utan att skämmas, kan tokdansa till schlager, är sjukt läcker att se på och vid flera tillfällen har misstagits för en tjej så passade just Bishonen alldeles utmärkt.

Förklaringen finns här i den lilla inforutan: http://www.bishoneninfo.curvedspaces.com/

« Senast ändrad: 2007-05-01, 01:46:49 by Bishonen »
-I'M IN UR [noun] [verb]ING UR [noun]

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Varför heter du så ?
« Svar #122 skrivet: 2007-04-25, 08:03:55 »
:thumb Modest, som vanligt ;)
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Bishonen

  • Bloodlord
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 396
  • Spankin the monkey since 1977
SV: Varför heter du så ?
« Svar #123 skrivet: 2007-04-25, 16:26:01 »
Kan du fethajja.
-I'M IN UR [noun] [verb]ING UR [noun]

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: Varför heter du så ?
« Svar #124 skrivet: 2007-05-15, 17:26:50 »
Gemensamma nämnare i alla mina namn, dvs de i WoW och här på forumet är den kanadensiska power trion Rush!
Alla namn är direkt stulna efter deras låttitlar...dock har Zyrinx modifierats från "The temples of Syrinx"...men Zyrinx med S var redan taget.
Cake or Death?


guest524

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #125 skrivet: 2007-05-24, 09:19:20 »
 :goodposting
...av Z,
för jag har faktiskt undrat   :cartman

Tja, mitt nick avslöjar väl en del om mig själv/min inställning till mörk bira, antar jag... Inte svårare än så, var det   
 :drink  :drink  :drink  :drink  :drink  :drink  :drink  :drink

guest1337

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #126 skrivet: 2007-07-31, 07:10:05 »


Sedan (precis innan jag började spela WoW faktisk.) fastnade jag totalt på japansk teknad film "Anime/manga" och eftersom man, utan att skämmas, kan tokdansa till schlager.
OBS citatet är redigerat för att ta bort så mycket svammel som möjligt!

du låter som en man som delar mina exakta intressen! :D
----

Varför jag har tagit nicket "kandariel"? Jag valde det namnet för ungefär 3 år sedan i ett spel som heter PristonTale! Spelade där en prästinna och jag där lärde jag mig att jag gillade att hela folk, spelade även prästinna i ett spel som heter Ragnarok Online i ungefär 2 år innan jag började spela PT! Men sen lockade min kusin in mig på att spela wow och han visade mig Cenarion-settet varpå jag blev superkär i drutt och har spelat min älskling sedan dess. har ännu inte hittat en klass som toppar drutt!

guest1538

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #127 skrivet: 2007-09-14, 12:35:29 »
Hmm,

hade lite dålig fantasi med prästen, Healey .. men eftersom det var ledigt så fick det bli det. fick en del glirningar när man sprang som shadow och levlade eftersom det såg lite skevt ut.

Namnet Kaarin kom från dels min dotters andra namn Kaarina och en gammal flamma Karin, men eftersom båda de namnen var tagna så blev det en kompromiss.

Tog blizzard's manual på orden lite väl mycket ("har du brist på ideér, se dig omkring i rummet...." ) när det kom till de andra karaktärerna.

Magen Proson döptes efter min förstärkare.
Twink krigaren , Dammsugarn.... ehh ja..

Nästa projekt som jag jobbar på är ju min dvärg krigare Hoffa som fick namnet från en karaktär ur en eminent TV-Serie som gick för ett par år sen "Tusenbröder"

Hade en warlock som jag deletade vid lvl 12 som hette magsår ett tag, funderar på att dra igång en till sån men det återstår att se..

guest1545

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #128 skrivet: 2007-09-14, 15:10:45 »
Det är ju bara ett spel tänkte jag och skrev in min dotters namn Tuva. Visste inte att man skulle bli lika beroende av wow som snus. Resten av namnen har jag fått av henne, jag skapar en karaktär och hon får ge dem namn. Ganska bra blandning:
Cepshup (arg human warrior JAG ville döpa till Gunvald efter Martin Beck filmerna men det fick jag INTE :cry)
Guldlock
Iceage

guest1489

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #129 skrivet: 2007-09-21, 08:21:44 »
amo födde med en pil i röven :>

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Varför heter du så ?
« Svar #130 skrivet: 2007-10-04, 13:12:37 »
Baldi eller baldifvar som jag heter i spelet!.

Är tagit ifrån min gammla server, då lirade som horde! (11 Feb 05 )

Fanns ett Alliance Gille som hete The Legionerna eller nåt i stil med det!. och i täten av den guilden då de anföll tarren mill  ( då var riktig pvp hehe)  var den Paladin som tålde allt sin väg typ. Han hette Baldi. 

Och då tänkte jag jag döper min paladin till de också! men för att inte komma för nära Assa gudarnas namn, så la jag till "ifvar" så blev Baldifvar"
De kul söka på mitt namn i Armory, för de finns igen som heter likadant! heh coolt...
Dyslexi betyder svåra ord på latin

guest1513

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #131 skrivet: 2007-10-28, 12:44:28 »
Jag gjorde ju en brutal human warlock, han kan ju bara heta Brutus, men det var ju upptagen så man knyppla in ett H. Bruthus.


Annars i alla andra spel brukar jag heta Sallib, Leumas Sallib eller likande. Det är mitt namn baklänges. Leumas Sallib är ju ett givet namn i BF2 på arabsidan ;-)

guest1645

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #132 skrivet: 2008-03-13, 09:10:35 »
Felladin har hängt med sedan gymnasietiden (cirkus -96). Började med att jag skulle skapa en karaktär i en rollspels-chat med väldigt lösa ramar. Läste då en del ElfQuest och bestämde mig för att skapa en alv som surfar runt på en magisk surfingbräda och spelar Beatles-låtar på gitarr. Kom på namnet Felladin för jag tyckte det lät lagom alviskt antar jag.

Märkte sedan att ordet inte finns (har i alla fall aldrig dykt upp på Google) och bestämde mig för att behålla det. Har t.o.m registrerat felladin.com.
Så, ser ni nicket Felladin någonstans är det med största sannolikhet jag. Såvida det inte är i något ofördelaktigt sammanhang, då avsäger jag mig all kännedom.

guest1663

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #133 skrivet: 2008-04-08, 10:30:23 »
Det var min grabb som tyckte att jag skulle heta GIMLI.

Utloggad Roffo

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • - inte en karl men ett moln i byxor!
SV: Varför heter du så ?
« Svar #134 skrivet: 2008-06-25, 13:52:40 »
I tidernas begynelse så var det Sandman (från Sandqvist) som gällde. Sen i och med internet så var jag av nån konstig anledning inte ensam om det längre :hm

Nu till historien om Roffo. Hur man nu ska förklara det lite kortfattat.
I sjuan så frågade jag en kille i parallelklass (hängde via gemensamma kompisar i samma "gäng") vad han hette så svarade han Aron eller nått dylikt så jag svarade visst då heter jag Roffe. Trots att han inte hette det så började folk kalla mig Roffe.

Men iaf så blev det sen en vidare utveckling av det till Roffo som passar bra som nick.

Tyvär så fick jag för nått år sen reda på att jag inte är ensam om Roffo heller. Nån nasse från Gävle som också kallar sig det men tänker inte låta ett sånt as sno mitt nick.

 

Senaste inlägg