Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Varför heter du så ?  (läst 97588 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Varför heter du så ?
« Svar #180 skrivet: 2012-08-10, 16:45:33 »
Likt Ceder så har mitt nick grund i mitt efternamn. Alla har hela tiden genom alla sammanhang utan inbördes påverkan börjat kalla mig Bråthen istället för Crille, kryckan, stoffe etc. då mitt efternamn tydligen lättare passerar stämbanden på folk.

Så då känner man sig som Bråthen som ligger och dräller här och var :)

Arkalos gav jag min magiker som namn i WoW av oklar anledning. Möjligen hade det att göra med Arcane men jag vet inte säkert. Så det var det men jag bytte senare huvudnick.
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

guest2083

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #181 skrivet: 2012-10-12, 12:54:39 »
"Patsch" är en kombination av de tre första bokstäverna i för- och efternamnet.

guest5162

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #182 skrivet: 2013-05-02, 18:07:15 »
Jag kallade mig förut Eriksson och nåt 4-siffrigt nummer efteråt men ville ha nåt kortare smeknamn, Eirik var rätt populärt så att säga men Eirik funkade bättre. Så sen nåra år tillbaka kör jag med Eirik_II...

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Varför heter du så ?
« Svar #183 skrivet: 2013-05-14, 14:01:50 »
Mitt nick Skalis är ju ett smeknamn på Skalman som jag fick när jag var 3-5 år lr så.

Serien Bamse gick på 60 talet i veckotidningar och lästes väl flitigt av resterande familj som tyckte att jag var som Skalman, hade hela tiden nya uppfinningar och hur bra lösningar som helst på diverse mekaniska problem.

Så det har hängt med i sådär 40 år  :thumb
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
SV: Sv: Varför heter du så ?
« Svar #184 skrivet: 2013-05-15, 16:51:59 »
Uppvuxen i byn Klintbo som vi kallade för Klantbo. Inte märkvärdigare än så :-)

guest5170

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #185 skrivet: 2013-06-05, 13:52:44 »
Halloj på er!

Jag har haft så himla kul med OG-gänget så nu tänkte jag att jag skulle vara lite mer social och gå med i forumet!

"flaco" betyder smal eller tunn på spanska ... och jag är lite av en tunnis ... tyckte det var lämpligt ... men, det kommer egentligen från när jag bodde i Uruguay och man tilltalade någon man inte riktigt kände med "flaco", ungefär som "du pysen".

Hur som helst, tackar så himla mycket för att jag fått vara med och lira mer er ... tyvärr har jag varit busy senaste månaden med att renovera/sälja huset och köpa ett nytt, sånt där trams, och inte hunnit spela bf3, snyft.

Men, nästa vecka blir det bättring!

Ciao,

/flaco

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Varför heter du så ?
« Svar #186 skrivet: 2013-06-06, 20:40:37 »
Tja jo Foppa kommer från utlandsmissionen KS05. Där jag köpte väldigt mycket godis, mat och filmer till våran pluton. Då vart det att dom sa shoppa. Sen heter jag Forslund så vart det Foppa.

Utloggad niklaskeno

  • Vilsen Gute i regnmetropolen.
  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 272
SV: Varför heter du så ?
« Svar #187 skrivet: 2013-06-09, 13:34:59 »
Fick mitt nick från lumpentiden, som gotlänning så var inte smeknamnet Keno lång borta och då det knappast är ovanligt för en gotlänning att kallas det på fastlandet så det smidigt att lägga till förnamnet framför.

Utloggad Harmen

  • Old Carmensita
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 552
SV: Varför heter du så ?
« Svar #188 skrivet: 2013-06-09, 16:30:10 »
Nickade först NoHarm som sen blev till Harm som senare blev till Harmen och ibland Harmensson :)

Utloggad Satyx

  • Din boj i bukten
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 357
SV: Varför heter du så ?
« Svar #189 skrivet: 2013-07-30, 09:55:17 »
Satyx har hängt med sedan man var en sådan där hemsk person.
Det är helt enkelt en blandning av Satan och yxa.

Så, nu vet ni den hemska sanningen  :thumb
The Internet: where men are men, women are men, and children are FBI agents.

Utloggad Dann3

  • =[OG]=Medlem
  • Slutar med blöja
  • *
  • Antal inlägg: 44
SV: Varför heter du så ?
« Svar #190 skrivet: 2013-08-12, 08:49:29 »
Dann3_db för att Dann3 fick jag inte ha =) någon har beslagtagit det och det är förstårligt.
Mitt fösta nic sedan CS Beta 1
_db = daniel bergman

Utloggad Laggmonstret

  • =[OG]=Medlem
  • Gifter sig
  • ***
  • Antal inlägg: 185
  • Never Moon a Werewolf!
SV: Varför heter du så ?
« Svar #191 skrivet: 2013-08-14, 02:24:20 »
Minns inte om jag skrev någon förklaring till mitt nick, men mitt gamla var upptaget i alla spel så fick bli något som kändes passande. Dvs ett Laggmonster som ingen kan träffa!

Dock verkar fler och fler få in siktet på mig idag mot för 1 år sedan, kanske får ta att banta lite så jag får mindre träffbild ;)

Utloggad NightBubble

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 696
SV: Varför heter du så ?
« Svar #192 skrivet: 2013-08-14, 12:23:02 »
Mitt första nick kommer jag inte i håg var det var. Utan det var när jag började spela BF42 som jag på allvar började använda ett nick.
Jag körde en av crew bussarna 2002 under Tomas Ledins sommar turné. Då transporterna mellan giggen gick på natten var samlings namnet för oss chaufförer amerikaniserat som alla annat i den världen. Ganska logiskt egentligen så det föll sig ganska naturligt att kalla sig Nightrider.
Genom BF42 och bf2 var mitt nick nightrider men efter att Dice lyckats patcha sönder BF2 hamnade jag i Wow träsket.
 I det träsket var  jag tvungen att skapa nya nick. Dels för att någon hade haft den dålig smaken att stjäla mitt nick dels för att jag var tvungen att hitta på nya till mina alts.  Ett par exempel: Nightfox, stonelake, nightolw osv. När jag skapade min paladin dvärg tyckte jag den såg ut som en bubbla. En ganska bra beskrivning på mig själv så det blev Nightbubble.

guest5192

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #193 skrivet: 2013-10-22, 20:23:34 »
När jag började spela Counter Strike hette jag Mad Man och var het ( som ung ) . Sen vart man äldre och hängde inte med riktigt så då vart det Old-Looser.
Enkel förklaring :))

guest4096

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #194 skrivet: 2013-11-08, 23:08:26 »
Varför krångla till det ->

J - Jan R - Roger T - Thellbro

JRT, har varit med i snart 20 år.

 

Senaste inlägg