Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: ARK  (läst 3870 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
ARK
« skrivet: 2015-10-21, 10:37:25 »
Tjenixen

ARK servern "OG*" eller "Oldgents*" (minns inte exakta namnet) råkade ut för cryptwall problem. Jag lyckades kopiera ut världen och la in den på min server.

Browsar man i serverlista så heter den "TonyMedKniven*", addar man den manuellt i favourites lägger man till "expletus.se:27015". Lösen: "rakadpung"


Det är en ny I7 + massa ram å nån slags hybrid disk å 100/100 nät. Enda problemet är att det är min jobb laptop så är jag tvingad att ta med den nån gång så kanske den är offline men det händer jätte sällan. Jag finns på steam å fejjan om nån vill in och jag glömt uppdatera ark på den.

iofs. tror jag det kvittar lite för senaste tiden verkar det vara mest jag som spelat själv.

Är det så att någon vill ha världsfilerna så kan jag självklart skicka den vidare nånstans. Under tiden så försöker jag hålla allas dinoaurer vid liv, jag kommer inte gå omkring och leta efter player kroppar och remote use'a in kött å vatten det är lite för mycket krångel.

Jag kan kalla den OG nånting också om ni vill, kvittar för mig jag spelar bara på den.

/mvh Tony
« Senast ändrad: 2015-10-21, 10:39:00 by GottfridssonTony »

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: ARK
« Svar #1 skrivet: 2015-10-21, 21:10:30 »
Tjenixen

ARK servern "OG*" eller "Oldgents*" (minns inte exakta namnet) råkade ut för cryptwall problem. Jag lyckades kopiera ut världen och la in den på min server.

Browsar man i serverlista så heter den "TonyMedKniven*", addar man den manuellt i favourites lägger man till "expletus.se:27015". Lösen: "rakadpung"


Det är en ny I7 + massa ram å nån slags hybrid disk å 100/100 nät. Enda problemet är att det är min jobb laptop så är jag tvingad att ta med den nån gång så kanske den är offline men det händer jätte sällan. Jag finns på steam å fejjan om nån vill in och jag glömt uppdatera ark på den.

iofs. tror jag det kvittar lite för senaste tiden verkar det vara mest jag som spelat själv.

Är det så att någon vill ha världsfilerna så kan jag självklart skicka den vidare nånstans. Under tiden så försöker jag hålla allas dinoaurer vid liv, jag kommer inte gå omkring och leta efter player kroppar och remote use'a in kött å vatten det är lite för mycket krångel.

Jag kan kalla den OG nånting också om ni vill, kvittar för mig jag spelar bara på den.

/mvh Tony
:respect tappade lusten, men kommer säkert tillbaka inom kort
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: ARK
« Svar #2 skrivet: 2016-01-26, 09:40:48 »
Tjabba

Browsar man i serverlista så heter en server "TonyMedKniven - primitive", addar man den manuellt i favourites lägger man till "expletus.se:27015". Lösen: "rakadpung"

primitive = disablat metall byggnader, el saker, sånt man gör i fabricator. alpha dinos spawnar inte. disablat taming på argentavis och pteradon. (quetzel kan man tämja, men lycka till)

10 ggr xp rate och taming rate
4 ggr harvesting

det finns några tribes
* piraten/greger hawkwind
* bitchenmedkniven
* gs
* octroon

mvh tony


Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: ARK
« Svar #3 skrivet: 2016-02-09, 19:09:24 »
Säg till så slår jag på igen. Mugge drog igång en server till LANet och då dog min fort så den är avslagen. (kör arma3 epoch nu)

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: ARK
« Svar #4 skrivet: 2016-04-20, 21:07:44 »
Jag drog igång en ARK server för dom som är intresserade.


Lösenordet är MeSoHorny.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: ARK
« Svar #5 skrivet: 2016-04-21, 09:35:20 »
Då  kanske man ska prova spelet då. :D
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

 

Senaste inlägg