Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Mittfält & Anfall  (läst 2134 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Mittfält & Anfall
« skrivet: 2005-08-02, 08:58:19 »
Kommer med största sannolikhet att åka ur VI. Inte mer än väntat och är mer eller mindre resultatet av en långsiktigare satsning. Har valt att satsa på träning och stabil ekonomi.
Ska inom kort sälja av två guda och en leg försvarare och får då lite kosing att lägga på nyförvärv. (hoppas kunna sälja i tid innan och köpa under uppehållet)

1. Anfallare
Det bästa jag har idag är en ena målgörare med ena SU.
- Vad är er rekommendation på målgörare för att klara sig bra i VI (V)?
- Vilken biförmåga bör han ha och hur hög ska den vara?
- Ska man sikta på ngn specialitet?

2. Mittfältare
Min bästa mittfältare har leg SU utan biförmågor. (Han tappade dessutom direkt från feno till bra form efter jag köpte honom och har legat där i 16 veckor :rythm )
- Vad är er rekommendation på SU för att klara sig bra i VI (V)?
- Vilken biförmåga bör han ha och hur hög ska den vara?
- Ska man sikta på ngn specialitet?


Kör 5-3-2 med tre innermittfältare idag. Kommer att fortsätta med detta inom överskådlig framtid tills jag har en smarrig backlinje (vad nu det är?)
Snälla kom med tips och förslag :bow

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Re: Mittfält & Anfall
« Svar #1 skrivet: 2005-08-02, 10:25:49 »
Citat från: Enos Pork

1. Anfallare
Det bästa jag har idag är en ena målgörare med ena SU.
- Vad är er rekommendation på målgörare för att klara sig bra i VI (V)?
- Vilken biförmåga bör han ha och hur hög ska den vara?
- Ska man sikta på ngn specialitet?


Med en 532-uppställning krävs det ju rätt hyggliga anfallare eftersom de inte har någon backup från offensiva yttrar (som ger en förvånansvärt bra boost till anfallet). Ena Målgörare kanske är aningen lågt, särskilt som ha dessutom är Ena SU, vilket inte hjälper till så mkt i anfallet. Kanske du skulle satsa på 2 st yngre anfallare som kan hänga med ett tag och satsa lite mer på investeringen? En 20årig Guda anfallare utan framspel kostar 15-20 miljoner, Leg går för några miljoner mindre. Bättre framspelsbetyg är alltid bra men framspel är ofta ganska rejält övervärderat varför spelarna blir ganska dyra. Har du Guda eller leg behöver du knappast ha så väldigt mycket framspel just nu. Du kommer också att klara dig bra med Unika målgörare. En tanke kanske kan vara att titta efter äldre målgörare med bra rutin eftersom det spelar en rätt stor roll för en målgörare, ffa när det gäller frisparkar/straffar.
Specialiteter som passar anfallare är framförallt Snabb men även Nickskicklig och Oförutsägbar. Jag bryr mig dock sällan särskilt mycket om specialiteter.

Citat från: Enos Pork

2. Mittfältare
Min bästa mittfältare har leg SU utan biförmågor. (Han tappade dessutom direkt från feno till bra form efter jag köpte honom och har legat där i 16 veckor :rythm )
- Vad är er rekommendation på SU för att klara sig bra i VI (V)?
- Vilken biförmåga bör han ha och hur hög ska den vara?
- Ska man sikta på ngn specialitet?


Mina A-lagsmittfältare har ypp-feno SU utan särskilt imponerande biförmågor. Jag tycker att jag klarar mig hyfsat. Som ett 532-lag skulle jag vilja rekommendera att du iallafall funderar lite över framspel eftersom det kommer att ge dig ett välbehövligt tillskott till anfallsbetyget. Specialiteter för en mittfältare i övrigt får en SU-coach berätta om, jag vet inte.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Mittfält & Anfall
« Svar #2 skrivet: 2005-08-02, 10:35:38 »
Själv har jag unik-leg på mina mittfältare vilket räcker rätt bra om man vill ha bollinnehav.
Jag antar att du kör kontringar så du vill kanske inte vinna mittfältet.
Min rekommendation är nog att köpa "rena" mittfältare eftersom priset på biförmågor är på tok för högt enligt mig. Det handlar om miljoner som antagligen ger mer utdelning på bättre anfallare.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Mittfält & Anfall
« Svar #3 skrivet: 2005-08-02, 13:48:48 »
Biförmågor blir mao onödigt dyrt.
Vad jag mao ska försöka få tag i för mittfältet är 2 st leg rena SU alt en guda och en unik och samma målgörare för anfallet.

Fråga: Vad är lägsta rekommenderade kondis för en mittfältare?

Känns som om man borde få ihop ca 60 mille för att reda ut detta (så kanske det blir råd till att uppgradera med ny målis. Är visserligen nöjd med Claes instatser så här långt, trots att han är bara bra.)

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Mittfält & Anfall
« Svar #4 skrivet: 2005-08-02, 14:26:51 »
Citat från: Enos Pork

Känns som om man borde få ihop ca 60 mille för att reda ut detta (så kanske det blir råd till att uppgradera med ny målis. Är visserligen nöjd med Claes instatser så här långt, trots att han är bara bra.)


När känns det inte så? ;)

Ena kondis är minimum för mittfältare om du inte vill tappa bollinehav i andra halvlek
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

 

Senaste inlägg