Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Ekonomitråd.  (läst 5538 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest168

  • Gäst
Ekonomitråd.
« skrivet: 2005-03-15, 12:21:53 »
Var får ni pengar ifrån till alla era psykopater bensågare osv  :hm

/Ace

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Ekonomitråd.
« Svar #1 skrivet: 2005-03-15, 12:38:00 »
Citat från: Ace
Var får ni pengar ifrån till alla era psykopater bensågare osv  :hm

/Ace


Mina läkare vet att dom alltid ligger risigt till. Så dom står på tranfern och säljer diverse preparat för att dra in kosing till sin egen lön.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest311

  • Gäst
Ekonomitråd.
« Svar #2 skrivet: 2005-03-15, 16:20:49 »
Just flyter det fint i Arvid FFs kassakista. Lillspyavallen är utbyggd och har dragit många åskådare så det går faktiskt plus just nu även utan försäljningar... peppar peppar, vi får se hur länge det håller!

guest34

  • Gäst
Ekonomitråd.
« Svar #3 skrivet: 2005-03-15, 21:34:56 »
Hur får ni det att gå ihop?

Har följande och min kista läcker som ett soll...

Målvaktstränare:   1
Hjälptränare:   5
Idrottspsykologer:   1
Presstalesmän:   4
Ekonomer:   0
Massörer:   0
Läkare:   1

Har ett snitt på 4500 åskådare per hemmamatch (Stadion tar 18000), men hur lockar jag mer folk till matcherna?

Jag har inte råd att investera i superlirare och dom spelarna jag har nu håller mig nätt o jämnt kvar i divisionen...

Hilfe, Hilfe, Hilfe

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Ekonomitråd.
« Svar #4 skrivet: 2005-03-15, 22:34:42 »
Jag hade det knaggligt ända tills jag lyckades sälja mina första TO.
Visst går jag back just nu även om jag har plus på kontot. Men det är inte mer utgifter att det kommer att täckas av framtida försäljningar innan det hinner bli i närheten av kris.


Ska vi dela tråden från Ace's post och ner?
Verkar vara dags för en "Ekonomitråd".

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Ekonomitråd.
« Svar #5 skrivet: 2005-03-15, 22:48:45 »
Delade tråden enligt förslag ovan / Loop
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Ekonomitråd.
« Svar #6 skrivet: 2005-03-15, 22:55:09 »
Citat från: Belly
Hur får ni det att gå ihop?

Har följande och min kista läcker som ett soll...

Målvaktstränare:   1
Hjälptränare:   5
Idrottspsykologer:   1
Presstalesmän:   4
Ekonomer:   0
Massörer:   0
Läkare:   1

Har ett snitt på 4500 åskådare per hemmamatch (Stadion tar 18000), men hur lockar jag mer folk till matcherna?

Jag har inte råd att investera i superlirare och dom spelarna jag har nu håller mig nätt o jämnt kvar i divisionen...

Hilfe, Hilfe, Hilfe


Det ser ju inte ut som om du tar i så du kräks utgiftsmässigt. Möjligen drar arenan en del stålar. Hur har du det med UV? Om du har någon investering öht skulle jag rekommendera att du genast bryter den, det är en lyx som man har råd med senare. Om jag inte missminner mig så blåste du just drygt 3 mille på en enda lirare så helt blank kan ju inte din ekonomi vara (rättning: Det kan den visst.... nu....).

Sätten att dra in stålar är 2 (3):
1. Få massor av folk till matcherna. För detta krävs att man vinner sina matcher och det gör man genom att ha bra lirare.
2. Sälj TO:n när de är mogna. Detta tar ju ett tag, men ger oftast en fantastisk avkastning
3. Daytrade. Inget jag kan ngt om, men vissa tjänar ju en del denna vägen.

Dessutom skall du minimera dina utgifter. Kan du skära ner på laget? Färre spelare = mindre lönekostnader. Kan du sluta impulshandla på transfern? Annars gäller endast att snällt gå ner en serie, alt vänta på att dina TO:n ger avkastning och därefter börja på ny kula.

Mitt starkaste tips är som ovan: Vinn dina matcher!

Edit: Fan, så nöjd jag bli när jag får berätta självklarheter med en besserwisseraktig ton. ;)
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest34

  • Gäst
Ekonomitråd.
« Svar #7 skrivet: 2005-03-16, 07:22:03 »
Tack för tipset!

Har endast 22 spelare så jag vågar inte skära något där.
500k i kassan och det kommer hålla mig över 0 i ca 3-4 veckor
skulle jag tro.

Får försöka kriga mig till poäng så jag kan locka till mig den kräsna publiken i Hbg.  :smoke

guest299

  • Gäst
Ekonomitråd.
« Svar #8 skrivet: 2005-03-16, 09:31:16 »
Min ekonomi blir bättre för varje säsong som går, har nu ca 15 mille på banken. Mina försäljningar av spelare och UV går back. Mitt posistiva resultat baseras på sponsorintäkter (ca 700.000:- i veckan uppe i femman) samt publikintäkter. För att få folk till arenan är det bara att stämma in i tidigare talare, vinn matcher och därigenom få upp stämningen hos supportrar.
Det finns givetvis genvägar till ekonomisk framgång, day/week-trading, talesättet att genväg blir senväg finns dock som inbakad risk med denna taktik.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Ekonomitråd.
« Svar #9 skrivet: 2005-03-16, 09:41:40 »
4500 pers/hemmamatch är ju faktiskt klart i underkant för ditt lag. Det kommer inte att hålla dig över vattnet / 2 veckorsperiod.

Generellt sätt är det en mkt bra princip att se till att man går plus varje 2 veckor. Då behöver man inte sälja för att kunna sköta den dagliga ekonomin. Detta är naturligtvis lättare sagt än gjort men det ger dig möjlighet att satsa dina intjänade slantar på nya lirare istället för på den dagliga lunken. Hur mkt får du in av sponsorerna/vecka?

Jag rekommenderar att du ödslar en stund på följande länk http://213.115.150.35/fff/guide.htm och funderar över tipsen där. Nästan allt där är vettiga tips som inte nödvändigtvis gör spelet tråkigare.

Jag måste tillägga att jag personligen inte fattar det där med Schultz, men eftersom det verkar vara viktigt för dig så tycker jag att det är skitkul när man kan göra små utsvävningar och köpa spelare för att man vill ha just den spelaren och kanske inte så mycket för att det måste vara det mest optimala för laget. Dessutom såg han ju rätt vettig ut och kommer kunna spela med Angels fram till säsong 35 åtminstone.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest34

  • Gäst
Ekonomitråd.
« Svar #10 skrivet: 2005-03-16, 10:14:41 »
Anställde 3 Presstalesmän och mina sponsorintäkter ökade med 34 675 sek (13% ökning).

Detta motiverar iof inte ökningen av presstalesmän men jag hoppas att det även kan påverka hur mycket publik det
kommer till min hemmamatch på Söndag.

Min ekonomi ser ut enligt nedan:

Inkomster (2 veckor)      

Sponsorer...............550 Ksek
Publik.....................350 Ksek

Totalt:....................900 Ksek

---------------------------------

Utgifter (2 veckor)

Arenan...................234 Ksek
Spelarlöner.............364 Ksek
Övrig personal........360 Ksek

Totalt.....................958 Ksek

---------------------------------

Går alltså back 58 Ksek på en 2 veckors period vilket inte är så farligt men det är inte hållbart i längden.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Ekonomitråd.
« Svar #11 skrivet: 2005-03-16, 10:18:51 »
Som sagt dina utgifter går nog inte att trimma så mycket mer.
Det enda som gäller är att vinna matcherna.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest34

  • Gäst
Ekonomitråd.
« Svar #12 skrivet: 2005-03-21, 10:47:53 »
Citat från: Belly
Anställde 3 Presstalesmän och mina sponsorintäkter ökade med 34 675 sek (13% ökning).

Detta motiverar iof inte ökningen av presstalesmän men jag hoppas att det även kan påverka hur mycket publik det
kommer till min hemmamatch på Söndag.

Min ekonomi ser ut enligt nedan:

Inkomster (2 veckor)      

Sponsorer...............550 Ksek (Ökat till 600 Ksek)
Publik.....................350 Ksek (Ökat till 500 Ksek)

Totalt:....................900 Ksek (Ökat till 1100 Ksek)

---------------------------------

Utgifter (2 veckor)

Arenan...................234 Ksek
Spelarlöner.............364 Ksek
Övrig personal........360 Ksek

Totalt.....................958 Ksek

---------------------------------

Går alltså back 58 Ksek på en 2 veckors period vilket inte är så farligt men det är inte hållbart i längden.


Jag kommer att gå plus med ca 150 Ksek på en tvåveckorsperiod om det håller i sig!

 :thumb

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Ekonomitråd.
« Svar #13 skrivet: 2005-03-21, 11:06:01 »
Gött  :thumb
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest311

  • Gäst
Ekonomitråd.
« Svar #14 skrivet: 2005-03-21, 13:11:50 »
LITE SKRYT....

I kassan:   36 551 083 kr (37 319 372) kr  
Sponsorerna:   badar i fontänerna  
Supporterklubb:   1602 medlemmar  
Supportrarna:   svävar på små moln  

 :drink

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Ekonomitråd.
« Svar #15 skrivet: 2005-03-21, 13:24:23 »
:cheers
Grattis. TZ går runt på Bingolotter för tillfället......
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

 

Senaste inlägg