Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Patch of Exile  (läst 79941 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #225 skrivet: 2017-08-24, 17:29:08 »
"Aktiva spelare" är ett ganska flummigt uttryck. Aktiv, är det varje dag, varje helg, varje månad, vart tredje år? Antal spelare samtidigt är väldigt exakt. Men tyvärr så finns det ingen sån statistik från GGG vad jag kan se.

7 miljoner spelare är nog lite väl optimistiskt. 1-2 miljoner spelare som spelar ett par gånger i veckan vore bra. Det är många MMO som inte ens kommer upp i dom siffrorna. Jag vet inte hur många subs WoW har nuförtiden, men det har varit nere i 4 miljoner. Så kommer PoE upp i 2 miljoner så kan kugghjulegrabbarna klappa sig själva på ryggen.
« Senast ändrad: 2017-08-24, 17:40:59 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #226 skrivet: 2017-08-24, 18:15:57 »
"Aktiva spelare" är ett ganska flummigt uttryck. Aktiv, är det varje dag, varje helg, varje månad, vart tredje år? Antal spelare samtidigt är väldigt exakt. Men tyvärr så finns det ingen sån statistik från GGG vad jag kan se.

7 miljoner spelare är nog lite väl optimistiskt. 1-2 miljoner spelare som spelar ett par gånger i veckan vore bra. Det är många MMO som inte ens kommer upp i dom siffrorna. Jag vet inte hur många subs WoW har nuförtiden, men det har varit nere i 4 miljoner. Så kommer PoE upp i 2 miljoner så kan kugghjulegrabbarna klappa sig själva på ryggen.


De håller jag med om =).. Jag såg en intervju med Chris, då nämnde han de hade 4 miljoner aktiv spelande spelare, jag tyckt också lät flummigt.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #227 skrivet: 2017-09-13, 08:40:29 »
Jag varit offline ett tag men för att jag pluggar till Högskoleprovet,  de tar sjukt mycket tid,  men jag kommer nog in spelar till helgen  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #228 skrivet: 2017-09-13, 12:40:23 »
Lycka till! :)

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Muggefigge

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 686
  • Old Cousteau
SV: Patch of Exile
« Svar #229 skrivet: 2017-09-19, 19:55:16 »
Jag varit offline ett tag men för att jag pluggar till Högskoleprovet,  de tar sjukt mycket tid,  men jag kommer nog in spelar till helgen  :thumb




Japp Lycka till på provet Baldi.


Och vad roligt det var att spela med dig i helgen. :p

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #230 skrivet: 2017-09-20, 09:55:06 »



Japp Lycka till på provet Baldi.


Och vad roligt det var att spela med dig i helgen. :p


Tackar =),  ja de blev inte som jag hade planerat som vanligt.   Matte delen  är sinnessjukt svårt,  svenskan och Engelskan går ju an, jag sitter på gamla prov och läser in, ända gång min dyslexi kommer till användning är att jag får mer tid på mig på provet, men vad hjälper de när vissa matte tal känns som de är  ifrån en annan planet  :cartman ...


Hörde att din Sunder Maruader gör imba dps,  min lvl 54 och gör typ 2300 lol, men jag har en Ranger också, som skall försöka geara upp bättre   :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #231 skrivet: 2017-09-25, 08:05:15 »
Jag hittade min första 6-link igår :)
Äntligen kan jag byta ut min Tabula Rasa. Den har ju ingen armor så man åker på stryk så fort bara en liten råttta slår på en.

Hur går det grabs? Mest bara jag och Ikon som är inne.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #232 skrivet: 2017-09-25, 10:48:46 »
Jag hittade min första 6-link igår :)
Äntligen kan jag byta ut min Tabula Rasa. Den har ju ingen armor så man åker på stryk så fort bara en liten råttta slår på en.

Hur går det grabs? Mest bara jag och Ikon som är inne.

Grattis =) vart hittade du den?  De så sjukt mycket  just nu irl som tar så mycket tid, men de kliar i fingrarna efter spela poe med er!!! Till helgen är ledig första gången på länge kommer de att spenderas en del poe =))..

Vilka levels har ni ? vilka Tier dungeons kör ni? =).
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #233 skrivet: 2017-09-25, 13:53:35 »
Jag hittade den på en tier 5-karta som heter Mesa. Inga mods på kartan. Fíguren level 81. Ungefär 50% "MF". I mitt lootfilter var skylten helt vit.

Nu kör jag maps med en level 82-nisse. Fokuserar mest på att levla, så det blir mest bara omoddade T4-7 maps. Jag har några andra figurer kring 70 också men dom kör bara T1-T2.

Det är rätt så kul att "samla" på kartor, d.v.s man gör bonusgrejen så att man får 1% mer chans till maps med högre level. Dom borde egentligen ha gjort atlasen en större grej i spelet för endgame bygger mycket på det. Jag har snart 30% bättre chans till bättre kartor, och det behövs. Som det är nu så måste jag ibland köpa kartor för att ha nått att spela på. Bättre droprate på kartor kanske, GGG?

« Senast ändrad: 2017-09-25, 17:56:47 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #234 skrivet: 2017-09-27, 14:08:30 »
Jag hittade den på en tier 5-karta som heter Mesa. Inga mods på kartan. Fíguren level 81. Ungefär 50% "MF". I mitt lootfilter var skylten helt vit.

Nu kör jag maps med en level 82-nisse. Fokuserar mest på att levla, så det blir mest bara omoddade T4-7 maps. Jag har några andra figurer kring 70 också men dom kör bara T1-T2.

Det är rätt så kul att "samla" på kartor, d.v.s man gör bonusgrejen så att man får 1% mer chans till maps med högre level. Dom borde egentligen ha gjort atlasen en större grej i spelet för endgame bygger mycket på det. Jag har snart 30% bättre chans till bättre kartor, och det behövs. Som det är nu så måste jag ibland köpa kartor för att ha nått att spela på. Bättre droprate på kartor kanske, GGG?


Väldigt bra intervju,  med lead designaren och han nämner  hintar om "December update content " får se vad vi får, kanske mer acter eller nytt end gaming system .. Jag har själv inte progressat speciellt mycket i worl of atlas, inte craftat så mycket heller. De blivit mest levla, men jag ska satsa på min "Sunder maruader" Bara jag får mer tid spela så  :thumb


https://www.youtube.com/watch?v=a11NfvfTDUI


Roligt spela med dig och Ikon i måndagskväll,  kändes som D2 old times! Sorry om jag försvann ut ur  kanalen på slutet lite oartigt, men jag råkade dra trycka på sladd dosan att , datorn slockande omedelbart.
« Senast ändrad: 2017-09-27, 14:10:26 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #235 skrivet: 2017-09-28, 00:07:03 »
Gammal intervju... drygt ett halvår gammal. Det mesta är historia. Han nämner en lite förändring när det gäller trading, men säger inte vad. Ingen av oss har inte ens gjort alllt som redan finns, så dom kan ta lite tid på sig tills nästa expansion :)

Mjo det är kul att lira RPG ihop. Tyvärr är det brist på tyngre rollspel (typ Obsidian-spel) som multiplayer. Dom flesta RPG är singleplayer, vilket är konstigt. Divinity 2 har multiplayer, men än så länge vet jag inte om det finns möjlighet att ta bort blixtrande ljus (jag störs väldigt mycket av blixtrande ljus i spel). Om det är nån som köper det så kolla gärna om den funktionen finns åt mig.

Jo förgreningsdosor med knapp är skräp i dom flesta fall. Vet inte hur många gånger jag stängt av strömmen oavsiktligen på jobbet bara för att nån inköpare tycker att det verkar vara bra med såna.
« Senast ändrad: 2017-09-28, 00:12:00 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #236 skrivet: 2017-09-28, 20:46:37 »
Tror det var Ikon som frågade om man kunde flytta på stora overlay-kartan, men jag hade inget bra svar då.

Det är inte svårare än att trycka på piltangenterna :)
För mig är styrningen lite bakfram, men man kanske vänder sig.

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #237 skrivet: 2017-10-09, 09:19:01 »


Undrar vad nästa expansion erbjuder ? =))  :supporter  mer maps till World of atlas ?? eller något nytt system? de finns lite jobba med som sagt när kommer till balanseringar   :thumb .


We're currently nine weeks into the Harbinger Challenge League and this may have you wondering how long you have left to complete your challenges and what's happening from now until our next expansion launches. Our plans and dates are coming into alignment so we wanted to keep you in the loop about what to expect for the rest of 2017.

Our next expansion (Content Update 3.1.0) will likely launch on Friday December 1st (PST). This is a full-sized Path of Exile content expansion that will also be accompanied by a new challenge league. There won't be a Beta for this expansion as it's roughly the same size as other recent expansions like Ascendancy and Atlas of Worlds. We plan to release the Xbox One version of this expansion as close to the PC one as possible (likely one week after).

You can expect the full announcement of the 3.1.0 expansion around three weeks before its release which means that yes, teasers will start in the coming weeks! A hint for those of you in the know: the challenge league name can be found on that familiar list ;)

This means that the new league and expansion are still 8 weeks away, but don't fret, there will be plenty to do in the meantime! The Harbinger League will end seven weeks from now at Nov 27, 2017 10:00 PM (This is displayed in your local time). This makes it a bit longer than our typical thirteen-week challenge league, but we will be returning to our standard length with the launch of the next league.

If you've already finished your challenges and you're looking for something to tide you over until the launch, we will be running some events in the last month of the Harbinger league. We haven't locked these in yet, but at this point it's looking likely to be a series of one-to-two week events.

We'll be announcing these events next week!



« Senast ändrad: 2017-10-09, 09:32:36 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #238 skrivet: 2017-10-09, 11:33:03 »
Leagues, leagues, leagues... och inget om ny content. Suck  :tired
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #239 skrivet: 2017-10-10, 12:47:05 »

This is a full-sized Path of Exile content expansion that will also be accompanied by a new challenge league. There won't be a Beta for this expansion as it's roughly the same size as other recent expansions like Ascendancy and Atlas of Worlds.

Samma size som world of atlas ?  jag har ingen aning vad de har i tankarna, men något nytt borde de väl vara? =)..  Kanske större system med pvp där man kör team emot varandra i olika arenor =)..  Nästa vecka kommer vi nog se vad de snickrat ihop sen somras  :thumb
« Senast ändrad: 2017-10-10, 16:58:12 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg