Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Need for Speed Shift = kul bilspel  (läst 1803 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
Need for Speed Shift = kul bilspel
« skrivet: 2009-10-08, 16:49:02 »
Laddade hem crackad version av Need for Speed Shift och testade. Det var så kul att jag köpte både ratt och originalspelet två dagar senare. (Varning: spelkänslan i tangentbord :urrk är ungefär minus 12 på en skala mellan 1 och 10. Ratt behövs!)

Recensioner gett bra betyg och har imponerats av spelmotorn som styr fysiken/bilarna. Tydligen är det ett erfaret gäng från lite mer hard-core racingspel som byggt den. Det märks för bilarna uppföra sig som de ska. Körde först en BMV inledande race, tyckte den betedde sig som ett arsle. Bytte sedan till en Audi S3 och vips så var jag hemma (vilket "kan" bero på att jag har en A3). S3:an har dock en annan motor, så när jag provade TT:n så känner jag igen 3,2-liters motorn som sitter i min bil. Har man väl börjat köra fyrhjulsdrivet :winner så vill man inte köra annat. ;)  Inredning, känsla och ljud liknar väldigt bra den verkliga upplevelsen (av det jag kan jämföra med). Ska bli roligt att testa riktigt dyra bilar när jag väl klättrat upp i ranking (är bara på tier 2 än).

Dessutom är det ett bra sätt att avreagera mitt bilkörande på! Jag kör lugnare irl om jag får köra som en tok i ett spel. Blir billigare så...

Även roligt att kunna trimma upp bilarna, de är riktiga power-cars efter ett tag. Har inte gått in på den riktigt avancerade tuningen än och är osäker på om man behöver göra det.

http://shift.needforspeed.com/home.action
« Senast ändrad: 2009-10-08, 16:52:10 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Need for Speed Shift = kul bilspel
« Svar #1 skrivet: 2009-10-08, 17:10:03 »
krävs väl en redig burk för att orka med det spelet?

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Need for Speed Shift = kul bilspel
« Svar #2 skrivet: 2009-10-08, 19:52:50 »
Ingen aning vilken hårdvara som krävs. Jag kör på en ett år gammal PC, men brukar inte ha så hög skärmupplösning för jag tycker texter kan bli så infernaliskt små då.
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

 

Senaste inlägg