Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Turf - Outdoor addiction  (läst 12820 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #15 skrivet: 2012-11-20, 15:49:03 »
[...]
Iphone version är på G.

:wave
Äntligen, snart kan jag också kriga IRL!! :supporter
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #16 skrivet: 2012-11-21, 01:03:43 »

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #17 skrivet: 2012-11-21, 13:25:22 »
Äntligen, snart kan jag också kriga IRL!! :supporter
Såg just detta: Turf for iPhone, lottery for alpha testing

Anmält mig till lotteriet och håller tummarna...  :thx
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #18 skrivet: 2012-12-01, 00:28:08 »
Hoppas det går bra med ansökan Bråthen, läste på forumet att de inte tar emot fler ansökningar nu och ska till att lotta ut dem nu.

För några dar sen rekade jag en brandväg / utryckningsväg genom Gömmarens naturreservat i närheten av var jag bor. Jag fotade två lämpliga platser för nya zoner, föreslog och postade dem i deras forum. För nån dag sen la de till zonerna i Turf så skoj att få vara med om att få till zoner.

Tog för två timmar sen en promenad genom naturreservatet för att ta zonerna. Efter en kurva på vägen så låg ett nyfallet träd och helt blockade vägen. Inte bra då ambulans/polis/brandkår ofta tar genvägen genom reservatet. Jag har mött dem där ibland och de drar på ordentligt. Kan gå illa för dem, eller den de är på väg till, om de tar den vägen. Ringde polisen som skulle skicka dit nån för att röja.

Så där ser man, Turf kan göra nytta på fler sätt  :)

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #19 skrivet: 2012-12-01, 01:05:30 »
Hoppas det går bra med ansökan Bråthen, läste på forumet att de inte tar emot fler ansökningar nu och ska till att lotta ut dem nu.

För några dar sen rekade jag en brandväg / utryckningsväg genom Gömmarens naturreservat i närheten av var jag bor. Jag fotade två lämpliga platser för nya zoner, föreslog och postade dem i deras forum. För nån dag sen la de till zonerna i Turf så skoj att få vara med om att få till zoner.

Tog för två timmar sen en promenad genom naturreservatet för att ta zonerna. Efter en kurva på vägen så låg ett nyfallet träd och helt blockade vägen. Inte bra då ambulans/polis/brandkår ofta tar genvägen genom reservatet. Jag har mött dem där ibland och de drar på ordentligt. Kan gå illa för dem, eller den de är på väg till, om de tar den vägen. Ringde polisen som skulle skicka dit nån för att röja.

Så där ser man, Turf kan göra nytta på fler sätt  :)

Samhällsnytta! :supporter

Jodå, jag kom med i testen. Så jag kommer antagligen få tillgång till det inom kort. Ska bli riktigt soft. Måste lägga om till dubbar på cykeln nu inför vintern och rusta med springskor. Här ska jagas punkter :thumb
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #20 skrivet: 2012-12-03, 04:38:59 »
Jodå, jag kom med i testen.
För Norge eller Sverige?

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #21 skrivet: 2012-12-03, 08:51:24 »
Haha! Sverige. Men jag tävlar för Norge som spion för att ta över alla svenska zoner. Muhahaha! ;)

Fast jag har nog klantat mig. Om jag minns rätt så kopierade jag serial numret istället för UDID och kan inte installera BETA-appen  :cry Skickade frågan igår om det går att få in den i efterhand... man är väl inte norsk för inget. Klart att allt ska strula.
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #22 skrivet: 2012-12-03, 12:05:25 »
Härligt att du kom med, jag hoppas det löser sig med installationen.

Det finns en tråd om iPhone alpha-appen: http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=110&t=2887
Den kanske inte hjälper i ditt fall men kan inte skada att kolla in om du inte redan sett den

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #23 skrivet: 2012-12-03, 13:12:37 »
Härligt att du kom med, jag hoppas det löser sig med installationen.

Det finns en tråd om iPhone alpha-appen: http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=110&t=2887
Den kanske inte hjälper i ditt fall men kan inte skada att kolla in om du inte redan sett den

Jag fick precis svar och det var som jag befarade - dvs. att en ny testapp måste göras och skickas ut för att få med mitt UDID så det blir tyvärr att vänta till BETA släpps första kvartalet 2013.

Jag som laddat med snödäckbyte och dyl. :cry
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #24 skrivet: 2012-12-03, 14:51:56 »
Kan bara hålla med braxen.. Inte så kul om man inte bor i en större stad..

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #25 skrivet: 2012-12-03, 21:49:41 »
Kan bara hålla med braxen.. Inte så kul om man inte bor i en större stad..
Det där är lite av ett moment 22 med spelet. De lägger gärna till nya zoner men vill samtidigt ha balans mellan hur många zoner och spelare det finns i ett område och nya spelare kommer inte om det inte finns zoner där man bor.
Jag har för mig att jag läste att de försöker balansera nånstans runt 2-3 zoner / aktiva spelare i ett område vilket självklart gynnar större städer.

Dock är iPhone versionen på gång och det skulle kunna dubbla antalet spelare (vad är ration mellan android och ios ?) eller mer vilket förhoppningsvis ger klart mer zoner även i mindre städer/orter och gör det roligare där. Vi får hålla tummarna.

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #26 skrivet: 2012-12-03, 21:58:50 »
Jag fick precis svar och det var som jag befarade - dvs. att en ny testapp måste göras och skickas ut för att få med mitt UDID så det blir tyvärr att vänta till BETA släpps första kvartalet 2013.

Ajdå, tråkigt att höra. Får hålla tummarna för att alphan går bra så Betan komemr snabbt.

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #27 skrivet: 2012-12-03, 22:30:57 »
Förra månadens mål:
Topp 10 i Kalmar: Check! (7:a eller 8:a)
Stamina-medaljen: Check! (8h powerwalk i centrala Stockholm)

December månads mål:
Neutralizer: Check!
Night ninja:
Pentacity:
Take-500:
Topp 5 i Kalmar:



Just nu tvåa på 8500 (+85) men tre av de fyra stora drakarna i närområdet som brukar sluta på 100k+ har inte börjat röra på sig ännu.

Kråkan: Några mål för december?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #28 skrivet: 2012-12-04, 00:54:39 »
Du har några trevliga mål ser jag och du gav mig nåt att fundera på  :)

Jag kommer bara promenadturfa så kan inte sikta för högt på toplistorna. Top 10 i Stockholm verkar behöva runt 130k+ vilket är helt kört utan cykel om man jobbar.

Baserat på förra månaden så har jag som mål att promenera hem minst 40k poäng (Känner jag att jag har en chans så ändrar jag det till 50k)

Neutralizer täntke jag eventuellt ta den 30dec då nästa omgång startar. Jag kollade i denna omgångs start vilka områden som hade hoper av zoner och där ingen verkade börja ta dem de första timmarna. Så den 30:e får jag ta bussen några mil till ett område där jag borde kunna promenera hem den på 3-4 timmar. Iallafall om jag får vara ifred där :-)
Hur gick det att ta denna i Kalmar, kan tänka mig att ni blockade varandra en del ?

Stamina och Insomnia får vänta tills våren och cykel plockas fram. Likaså "Order of Aquamen" som inte finns på vintern (antar att de tycker det är fusk att promenera över isen... :-)

Så December omgångs mål blir:
Promenera hem 40k (stretch 50k)
Dark Ninja
Unique-100
Take-250

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #29 skrivet: 2012-12-04, 08:06:42 »
Riktigt najs att läsa måste jag säga och trevliga mål ni har. Jag funderar skarpt på att fixa en billig Androidlur endast för Turf. Så kan dottern ta den sen när Turf kommer till iPhone :)

Var på Sportsson igår och tänkte köpa skoöverdrag för vinter men de var slut. Ibland önskar man att man hade haft en ovanlig storlek då det alltid är slut när man skall ha saker. Hade tänkt jag skulle provcykla en runda för att se hur tidigt man måste ge sig ut för att ändå hinna ta några zoner på väg till jobbet.

Givetvis gynnas man att man bor i storstan. Det hade däremot blivit orättvist om det fanns många zoner på ställen där man inte får "konkurrens" och kan ha många zoner ostört. Men det blir inte roligt heller håller med :( Ceder och Braxen, ni får ta cykeln på bilen och åka in till storstan och cykla runt ;)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

 

Senaste inlägg